50 Χρόνια Lamborghini: Γιορτή με την Egoista για τη μετάβαση από τα αλώνια στα σαλόνια - iefimerida.gr

50 Χρόνια Lamborghini: Γιορτή με την Egoista για τη μετάβαση από τα αλώνια στα σαλόνια

50 Χρόνια Lamborghini: Γιορτή με την Egoista για τη μετάβαση από τα αλώνια στα σ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η Lamborghini συμπληρώνει φέτος μισό αιώνα και το γιόρτασε μεταξύ άλλων παρουσιάζοντας και την Egoista, ένα πρωτότυπο που έχει σχεδιαστεί από κανέναν λιγότερο από τον Walter de Silva, ο οποίος εμπνεύστηκε από το μαχητικό ελικόπτερο Apache.

Για αυτό λοιπόν το Egoistα, όπως διατρανώνει και το όνομά του, πέρα από one off είναι και μονοθέσιο. Παράλληλα είναι και πανάλαφρο με τη βοήθεια ανθρακονημάτων και πολύ γρήγορο, χάρη στο V10 του των 5.200 κυβικών.

Τα 50 αυτά χρόνια πάντως δεν ήταν όλα εύκολα, μιας και η Lambo μέχρι να καταλήξει στον όμιλο της VW, έχει περάσει δια πυρός και σιδήρου, ενώ μεγάλο ενδιαφέρον εξακολουθεί να έχει ο τρόπος με τον οποίο προέκυψε.

Το σωτήριο έτος 1958 λοιπόν ο Ferruccio Lamborghini ήταν ήδη ένα επιτυχημένος βιομήχανος, που είχε κάνει περιουσία κατασκευάζοντας τρακτέρ αρχικά από εξαρτήματα πρώην στρατιωτικών οχημάτων. Το πρώτο του μοντέλο ήταν το Carioca, ενώ στα μέσα της δεκαετίας του 1950 η Lamborghini Trattori είχε ήδη εξελιχθεί σε μία από τις μεγαλύτερες ιταλικές εταιρείες κατασκευής αγροτικών μηχανημάτων.

Ως επιτυχημένος βιομήχανος λοιπόν ο Lamborghini μετά από διάφορες Alfa Romeo, Lancia και Maserati απέκτησε τη χρονιά αυτή την πρώτη του Ferrari, μια 250 GT. Η οποία παρουσίαζε συνεχώς προβλήματα, κυρίως με το συμπλέκτη της, με αποτέλεσμα ο Lamborghini να αναγκάζεται να πηγαίνει συχνά πυκνά στο Maranello. Κάποια στιγμή ανακάλυψε πως οι συμπλέκτες των τρακτέρ του ήταν παρόμοιοι με αυτούς των Ferrari και ζήτησε να δει τον Enzo Ferrari που δεν φημιζόταν για την ευγένεια και τη κοινωνικότητά του, ο οποίος φυσικά τον σνόμπαρε.

Ο θρύλος θέλει όταν τελικά συναντήθηκαν ο μεν Ferruccio να έχει πει στον Enzo «Ferrari, τα αυτοκίνητά σου είναι σαράβαλα», ο δε Enzo να έχει απαντήσει «Lamborghini, είσαι καλός στα τρακτέρ αλλά δεν θα μπορέσεις ποτέ να καταλάβεις μία Ferrari». Ή κάπως έτσι, με αποτέλεσμα ο Lamborghini να πεισμώσει και να αποφασίσει να φτιάξει το δικό του σπορ αυτοκίνητο.

Το 1963 –εξ ου και τα 50 χρόνια- αποδείχθηκε χρονιά ορόσημο για την Automobili Lamborghini, μιας και μια ομάδα από έμπειρους μηχανικούς και ταλαντούχους σχεδιαστές –με επικεφαλείς τους Gianpaolo Dallara (ex Ferrari) και Franco Scaglione- παρουσίασε την 350 GTV, το πρώτο υπερ-αυτοκίνητο με σήμα τον ταύρο, ενώ από τότε ακολούθησαν αρκετά.

Με προεξέχουσα τη Miura, που εξακολουθεί ακόμα να λογίζεται ως ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα που έχουν σχεδιαστεί ποτέ και βέβαια την iconic Countach, που στα μέσα της δεκαετίας του '70 που παρουσιάστηκε ήταν σα να είχε προσγειωθεί διαστημόπλοιο.

Οι δουλειές όμως δεν πήγαιναν πάντοτε καλά κι έτσι τα τρακτέρ πουλήθηκαν το 1970 στη SAME, ενώ το 1978 ο κλάδος των σπορ αυτοκινήτων πτώχευσε και στη συνέχεια αποκτήθηκε από τη Chrysler. Υπό αυτό το ιδιοκτησιακό καθεστώς παρουσιάστηκε το 1990 η Diablo, η διάδοχος της Countach, ενώ από το 1998 η Lamborghini πέρασε σταδιακά στον όμιλο VW. Ενδιάμεσα υπήρξε και μια περίοδος κατά την οποία ανήκε σε κάποιους άραβες επιχειρηματίες και μάλλον αυτή ήταν και η χειρότερη αυτών των 50 χρόνων για τη Lamborghini, που αν μη τι άλλο βλέπει το μέλλον αισιόδοξα.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ