Στην προσπάθεια που κάνουν οι κατασκευαστές αλλά και οι προμηθευτές τους, όπως η Schaeffler, να βρουν εναλλακτικές και πιο αποτελεσματικές λύσεις πρόωσης υπάρχει μια τάση που θέλει τους ηλεκτροκινητήρες να ενσωματώνονται στους τροχούς.
Ο δόκιμος αγγλικό όρος για τους κινητήρες αυτούς είναι hub wheels και ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματά τους είναι ότι απελευθερώνουν χώρο στο αμάξωμα, ο οποίος μπορεί να εκμεταλλευθεί για την άνεση των επιβαινόντων.
Στο Ford Fiesta Schaeffler των φωτογραφιών μας χρησιμοποιούνται ηλεκτροκινητήρες 2ης γενιάς στους τροχούς, που αποδίδουν 40 kW o καθένας και ζυγίζουν μόλις 53 κιλά, τη στιγμή που ένας συμβατικός τροχός 16 ιντσών με το δισκόφρενο φτάνει τα 45 κιλά.
Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι πρακτικά η συνολική αύξηση του βάρους είναι μικρή, γεγονός που δεν επηρεάζει ούτε τις επιδόσεις και την αυτονομία, αλλά ούτε και την οδική συμπεριφορά. Παράλληλα η συγκεκριμένη διάταξη δίνει τη δυνατότητα στους τροχούς του Ford Fiesta Schaeffler να γυρίζουν κάθετα ως προς το αμάξωμα και να διευκολύνουν έτσι αφάνταστα το παρκάρισμα. Κάτι που από μόνο του είναι πολύ σοβαρό επιχείρημα για την καθιέρωσή τους, πέρα από τα περιορισμένα λειτουργικά έξοδα και τη μικρή επιβάρυνση τους περιβάλλοντος.