H Mazda κινείται μεν ιδιαίτερα υποτονικά τον τελευταίο καιρό στην Ελλάδα, όμως σε συνολικό επίπεδο προγραμματίζει για το επόμενο χρονικό διάστημα την πλήρη ανανέωση της γκάμας της, αρχής γενομένης από το Mazda 3.
Η νέα γενιά του οποίου, μετά και τον απογαλακτισμό της εταιρείας από τη Ford, θα βασίζεται σε ένα ολοκαίνουργιο πλαίσιο, με ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση και σπορτίφ προσανατολισμό. Πιο σπορτίφ, αλλά και πιο κομψή θα είναι και η εξωτερική του εμφάνιση που θα ακολουθεί το Kodo, τη φιλοσοφία σχεδίασης που παρουσίασαν πρόσφατα οι Ιάπωνες, ενώ το εσωτερικό αναμένεται να είναι πιο minimal.
Από πλευράς κινητήρων το καινούργιο 3 θα έχει ένα νέο βασικό σύνολο που θα αντικαταστήσει το βετεράνο 1.600 της τρέχουσας γενιάς, ενώ η γκάμα θα περιλαμβάνει σίγουρα τον τετρακύλινδρο των 2.000 κυβικών και των 165 ίππων που χρησιμοποιείται και στο Mazda 6, καθώς και τον high tech diesel των 2.200 κυβικών με την πολύ χαμηλή συμπίεση και τους 150 ίππους. Παράλληλα το Νοέμβριο, στην έκθεση του Τόκιο, θα παρουσιαστεί και το υβριδικό Mazda 3, που θα χρησιμοποιεί τεχνολογία της Toyota.
Σημαντικό μοντέλο, καθώς θα ανήκει σε μια από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες αυτήν την περίοδο, θα είναι και το CX-3. Όπως λέει και ο κωδικός του πρόκειται για ένα μικρότερο -κατά 30 εκατοστά- SUV σε σχέση με το CX-5, που όπως φαίνεται και από την φωτογραφία του θα έχει ιδιαίτερα δυναμικό στυλ. Παράλληλα θα έχει και καλούς χώρους για τέσσερις και τις αποσκευές τους (πορτμπαγκάζ γύρω στα 400 λίτρα), θα μοιράζεται το πλαίσιο και τους κινητήρες με το νέο Mazda 3, ενώ θα έχει και τετρακίνητες εκδόσεις.
Το τρίτο νέο Mazda θα είναι ο διάδοχος του αειθαλούς ΜΧ-5, που μπορεί να χρησιμοποιεί μια πιο μικρή και πιο άκαμπτη εκδοχή του ίδιου πλαισίου, ενώ το βέβαιο είναι ότι θα είναι πιο ελαφρύ από το υπάρχον, ώστε να τονίζεται ακόμα περισσότερο η σπορ πλευρά του. Κινητήριοι τροχοί θα είναι και πάλι οι πίσω, κάτι που θα ισχύει και για τη νέα Alfa Romeo Spider, με την οποία θα έχει πολλά κοινά στοιχεία.
Η ριζική ανανέωση της γκάμας της Mazda θα ολοκληρωθεί με την εμφάνιση της νέας γενιάς του 2.