Καθρέφτης και φώτα που αποκαλύπτουν και την πιο – διόλου κολακευτική – λεπτομέρεια για το σώμα. Η αγωνιώδης προσπάθεια για να βρεθεί το κατάλληλο μέγεθος παντελονιού. Και η σύγχυση που προκύπτει όταν αυτό δεν είναι δυνατό. Δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι που έχουν... φοβία για τα δοκιμαστήρια και την περιπέτεια που περνούν μέσα σε αυτά. Η τεχνολογία όμως δίνει τη λύση και σε αυτό!Με τις αγορές μέχρι διαδικτύου να κερδίζουν ολοένα και περισσότερους θαυμαστές ανά τον κόσμο, τα καταστήματα πρέπει να βρουν έναν τρόπο να ανταποδώσουν. Η Νάντια Σουράμπουρα σκέφτηκε μία λύση. Και χρησιμοποιώντας την τεχνολογία σε ένα κατάστημα στο Σιάτλ έκανε το δοκιμαστήριο... παράδεισο.
«Σε ένα παραδοσιακό κατάστημα, πάντα απογοητεύομαι από την εμπειρία. Στοιβάζω ρούχα στο δοκιμαστήριο, στέκομαι εκεί γυμνή και φωνάζω κάποια πωλήτρια να μου φέρει κάτι. Οπότε σκέφτηκα πως όλα αυτά μπορούμε να τα διορθώσουμε με τη βοήθεια της τεχνολογίας», λέει η ίδια.
Στο συγκεκριμένο κατάστημα, τα ρούχα κρέμονται σε ειδικούς «σιδηρόδρομους». Βρίσκοντας αυτό που θέλει, ο πελάτης απλά σκανάρει έναν κωδικό που υπάρχει στην ετικέτα με μία εφαρμογή στο τηλέφωνό του. Μπορεί να συνεχίσει ανενόχλητος. Όταν τελειώσει τη βόλτα, τα ρούχα που έχει διαλέξει θα τον περιμένουν σε ένα δοκιμαστήριο, όπου θα έχουν μεταφερθεί «ρομποτικά». Η εξυπηρέτηση δεν τελειώνει εκεί. Αν δοκιμάζοντας διαπιστώσει ότι χρειάζεται διαφορετικό μέγεθος, ανοίγει ξανά την εφαρμογή και μέσα σε 30 δευτερόλεπτα το ρούχο είναι στη διάθεσή του.
Όλα αυτά γιατί η αποθήκη του καταστήματος ελέγχεται από ένα κεντρικό σύστημα υπολογιστή, με το οποίο επικοινωνούν τα smartphone και τα tablet μέσω εφαρμογής.
Δεν είναι ο μοναδικός τρόπος με τον οποίο η τεχνολογία υπόσχεται πιο εύκολα ψώνια. Ένα άλλο σύστημα δεσμεύεται πως μπορεί να βοηθήσει την ανεύρεση του κατάλληλου μεγέθους. Πρόκειται για μία καναδική εφεύρεση, που υπάρχει σε 20 εμπορικά κέντρα στις ΗΠΑ, και προσπαθεί να πείσει τις γυναίκες ότι δεν είναι το μέγεθος που μετράει, αλλά η εφαρμογή.
Πρόκειται ουσιαστικά για ένα «δωμάτιο», όπου ο πελάτης μπαίνει μέσα ντυμένος. Το σύστημα τον σκανάρει από την κορυφή μέχρι τα νύχια για 20 δευτερόλεπτα, καταγράφοντας 200.000 σημεία του σώματος. Αμέσως δημιουργείται στο διαδίκτυο το προφίλ του πελάτη και το σύστημα – το οποίο συνεργάζεται με 200 εταιρείες – προτείνει τα ρούχα που ταιριάζουν καλύτερα στο σωματότυπο του καθενός.