Στο προεκλογικό παιχνίδι εκτός από τους διορισμούς συνήθως στο τραπέζι των διαβουλεύσεων βγαίνουν και οι τηλεοπτικές άδειες. Τόσο ο υφυπουργός στον πρωθυπουργό Σίμος Κεδίκογλου, όσο και ο γραμματέας Μεταφορών, Μενέλαος Δασκαλάκης ανακοίνωσαν πρόσφατα πως θα προχωρήσουν στις προκηρύξεις για το ψηφιακό φάσμα, ανοίγοντας τη σχετική διαδικασία, η οποία έχει ξεχωριστά χαρακτηριστικά, καθώς στόχος είναι να ρυθμιστεί το ψηφιακό τηλεοπτικό τοπίο για τα επόμενα χρόνια.
Η Ελλάδα ήταν υποχρεωμένη ως το τέλος του 2012 να έχει ολοκληρώσει την ψηφιακή μετάβαση, δηλαδή το σήμα των καναλιών σε όλη τη χώρα να μεταδίδεται ψηφιακά. Hταν τέτοια η αποτυχία των κυβερνήσεων Καραμανλή και Παπανδρέου, που η ψηφιακή εκπομπή ενσωματώθηκε στους στόχους του Μνημονίου και η σύμπτωση είναι πως το εγχείρημα καλούνται να διαχειριστούν άνθρωποι που συμμετείχαν και στην πρώτη αποτυχημένη φάση του.
Για πρώτη φορά θα υπάρξουν δύο ειδών αδειοδοτήσεις. Αυτή του Πάροχου δικτύου και αυτή του Πάροχου περιεχομένου. Τις πρώτες θα τις κάνει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, προσδοκώντας έσοδα για το ελληνικό δημόσιο. Αναμένεται να συμμετάσχει η Digea που ανήκει στους ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών και η ΕΡΤ, και ενδεχομένως η Nova και ο ΟΤΕ.
Οι άδειες αυτές είναι σημαντικές, καθώς οι εταιρείες αυτές, θα ορίζουν ποιοι, έναντι ανταλλάγματος θα εκπέμπουν και ποιοι όχι! Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η περίπτωση του 902 TV του σταθμού στο ΚΚΕ. Ο σταθμός δεν εξέπεμπε αναλογικά και το κόμμα είχε αποφασίσει να τον κλείσει.
Στη συνέχεια έγινε η κρούση Χατζηνικολάου για την αγορά του σταθμού, η ένωση των τηλεοπτικών σταθμών κατήγγειλε τις επαφές και ένα μήνα μετά φιλοξενούσε τον ψηφιακό 902 TV, αφού είχε απομακρυνθεί το ενδεχόμενο πώλησής τους.
Οι δεύτερες άδειες θα είναι αυτές του πάροχου περιεχομένου, δηλαδή των τηλεοπτικών σταθμών. Σε μια κλειστή αγορά, τα κανάλια θα συνεχίσουν να εκπέμπουν ψηφιακά, χωρίς άδειες, μέχρι αυτές να δοθούν από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης το πρώτο εξάμηνο του 2014, σύμφωνα με το αρχικό κυβερνητικό σχέδιο.
Τα κανάλια για όλο αυτό το διάστημα διεκδικούν μέσω της Digea να καταβάλουν ένα ελάχιστο αντάλλαγμα ή και μηδενικό αντίτιμο για τη μελλοντική ψηφιακή εκπομπή, με το επιχείρημα της οικονομικής κρίσης.