Έχεις κάνει το πρώτο σημαντικό βήμα: βρήκες θέση εργασίας σε μία εποχή στην οποία το είδος σπανίζει. Κι ωστόσο, τώρα ξεκινάει ο αγώνας και η πραγματική αγωνία: πώς θα εδραιώσετε τη θέση σας στο εργασιακό σας περιβάλλον; Πώς θα κάνετε καλό ξεκίνημα; Το Quartz.com καταρτίζει ένα σύντομο πίνακα συμβουλών – με τη συνεπικουρία ψυχολόγων και ειδικών σε ζητήματα ανθρωπίνου δυναμικού – για το πώς να κάνετε το σωστό δεύτερο βήμα.
-Κάνε πολλές ερωτήσεις: χαλαρώνει τους εργοδότες και προϊσταμένους, κάνοντάς τους να νιώθουν αυτοπεποίθηση για τις ικανότητές τους. Συνήθως, οι προϊστάμενοι είναι εξίσου αγχωμένοι με τους νεοπροσληφθέντες.
-Μην προσπαθείς να υπονομεύσεις τον μάνατζέρ σου: το καταλαβαίνουν εύκολα. Να είστε εργατικοί και καινοτόμοι για το καλό του συνόλου και όχι για το καλό της προσωπικής σας ατζέντας.
-Να συμμετέχεις στις συνεδρίες προσανατολισμού: έρευνες έχουν αποδείξει ότι οι εργαζόμενοι που λάμβαναν μέρος στις συνεδρίες παρουσίαζαν μεγαλύτερο βαθμό προσαρμοστικότητας σε όλα τα επίπεδα.
-Να λες «ναι» στους πάντες: εργαζόμενοι οι οποίοι συνδράμουν τους συνεργάτες τους, έστω και αν κάτι τέτοιο τους κοστίζει σε χρόνο, έχουν περισσότερες πιθανότητες να εξελιχθούν. Το να λες «ναι» από την αρχή θα σου αποφέρει μακροπρόθεσμα οφέλη.
-Μάθε από τους συνεργάτες σου και όχι από τον μάνατζέρ σου: η άτυπη «εκμάθηση» από τους συνεργάτες σου θα σου αποφέρει μακροπρόθεσμα εξίσου θετικά αποτελέσματα στον τομέα της παραγωγικότητας.
-Να είσαι «χαμαιλέοντας»: όσο μεγαλύτερη επίγνωση έχεις της δημόσιας εικόνας σου τόσο πιο αποτελεσματικά θα προσαρμοστείς στο περιβάλλον της εργασίας σου. Θα αυξήσεις την επιρροή σου και θα μάθεις να βρίσκεσαι σε εγρήγορση ώστε να μην σε προλαβαίνουν οι καταστάσεις.
-Μάθε να διαπραγματεύεσαι σωστά: έρευνες έχουν δείξει πως η ικανότητα για διαπραγμάτευση μακροπρόθεσμα μετράει περισσότερο από τα χρήματα που θα φέρεις στην εταιρεία σου.