CINETROLL: Η μονοπωλιακή τρομοκρατία των multiplex που χαντάκωσε των Toμ Κρουζ στο «Oblivion» - iefimerida.gr

CINETROLL: Η μονοπωλιακή τρομοκρατία των multiplex που χαντάκωσε των Toμ Κρουζ στο «Oblivion»

Η μονοπωλιακή τρομοκρατία των multiplex που χαντάκωσε των Toμ Κρουζ στο «Oblivio
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ο Τάσος (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλος αναρωτιέται αν στο μέλλον θα βλέπουμε όλοι μας ταινίες κλεισμένοι σε αίθουσες - κουτάκια, εμπορικών κέντρων.

Απίστευτο αλλά θλιβερά αληθινό. Μπορεί το «Oblivion» να ήταν το μόνο blockbuster της προηγούμενης εβδομάδας κι ένα από τα πιο αναμενόμενα και θεαματικά όλης της χρονιάς, αλλά μετά βίας κατάφερε να μπει στην πρώτη εισπρακτική πεντάδα των ελληνικών αιθουσών για το τετραήμερο που μας πέρασε. Με μοναδική αιτία, τον «αποκλεισμό» του από τα μεγάλα multiplex. Τον εξορισμό του σε «περιφερειακές» κατά βάση αίθουσες. Και το μοναδικό φαινόμενο του να παίζεται σε περισσότερους κινηματογράφους στην επαρχία (13 αίθουσες) από την Αθήνα (10).

Που σημαίνει κατ' αρχάς ότι κάτι τρέχει. Αποκλείεται η εταιρεία διανομής της ταινίας να μην ήθελε να βγάλει σε multiplex ένα από τα πιο δυνατά φετινά της χαρτιά. Εκτός κι αν οι απαιτήσεις των μονοπωλίων του χώρου ήταν υπερβολικές. Με αποτέλεσμα αυτό που συνέβη. Και που δεν συμβαίνει για πρώτη φορά σε ταινίες της ίδιας εταιρείας. Κι ένα τρομακτικό δεδομένο, αν είναι έτσι τα πράγματα, για το πώς ακόμα και σε εποχές χοντρής κρίσης και πτώσης των εισιτηρίων (μόλις 71.525 Έλληνες πήγαν σε μια κινηματογραφική αίθουσα αυτό το τετραήμερο) κανείς δε βάζει μυαλό. Και προτιμά την κατά μέτωπο επίθεση και το αλληλοφάγωμα από την αλληλεγγύη. Με τα multiplex να εφαρμόζουν πλέον μια σχεδόν φασιστική μονοπωλιακή πολιτική ελέγχου του χώρου, και φυσικά ποιοτικής υποβάθμισης του. Εφ' όσον η πλειοψηφία των ταινιών που επιλέγουν να παίξουν είναι συγκεκριμένης κατεύθυνσης.

Βρίσκουν και το κάνουν. Τι βρίσκουν; Ένα κοινό που έχει πλέον αποκηρύξει τις παραδοσιακές αίθουσες και τρέχει σαν προβατίνες στο μαντρί των multiplex. Προκειμένου να καταναλώσει το πλήρες πακέτο ενός εμπορικού κέντρου με νυφοπάζαρο, σουβλάκι, χάζι στις βιτρίνες. Με το σινεμά στο τέλος της λίστας αυτών που έχουν να κάνουν. Το καταλαβαίνεις εξ' άλλου κι από τον τρόπο που συμπεριφέρονται οι θεατές μέσα στα multiplex. Τι άλλο βρίσκουν; Την αντιεπαγγελματική αδιαφορία των παραδοσιακών αιθουσαρχών να τηρήσουν αξιοπρεπείς, ευρωπαϊκές συνθήκες προβολής. Με τους τίτλους να κόβονται πριν τελειώσει η ταινία, το Dolby να λειτουργεί όποτε το θυμηθούν, το frame της εικόνας στην οθόνη να είναι αλλού γι αλλού και τις μηχανές προβολής μαζί με τα καθίσματα, να έχουν την vintage αύρα του 1990. Αντικειμενικά τα multiplex, έχουν πολύ καλύτερες συνθήκες προβολής κι αυτό πρέπει να το παραδεχτώ. Τι κρίμα όμως που δεν το αντιλαμβάνονται και οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, αιθουσάρχες των κλασσικών κινηματογράφων.

Εκτός πεντάδας οι «Μεγάλες Προσδοκίες» με τον καταστροφικό για το ευρύ κύκλωμα αιθουσών της, αριθμό των 4.316 εισιτηρίων. Μετριότατα τα 1.132 εισιτήρια σε δύο μόνο (αλλά εντελώς κεντρικές) αίθουσες για το γαλλικό ενήλικο κινούμενο σχέδιο «Μπουτίκ για Αυτόχειρες» του Πατρίς Λεκόντ που παίζεται στην Όπερα και το Δαναό. Δυναμική έκπληξη η συνεχόμενη, για δεύτερη εβδομάδα παρουσία του «Στο τέλος του δρόμου». Πιο πάνω από το "Oblivion" που έκανε μια γενική εισπρακτική σούμα δράμα. Στην πρώτη πεντάδα του ελληνικού box office, όπως διαμορφώθηκε στο τετραήμερο 18 – 21 Απριλίου:

1. ΟΙ ΚΡΟΥΝΤΣ: 17.099 εισιτήρια (21.897 σύνολο)

2. SCARY MOVIE 5: 9.389 εισιτήρια (34.845 σύνολο)

3. ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ: 6.654 εισιτήρια (24.051 σύνολο) (Διάβασε κριτική ΕΔΩ)

4. ΟBLIVION: 5.579 εισιτήρια (Διάβασε κριτική EΔΩ)

5. TZAK O KYNHΓΟΣ ΓΙΓΑΝΤΩΝ: 4.516 εισιτήρια (43.793 σύνολο) (Διάβασε κριτική ΕΔΩ)

Εντελώς διαφορετικά τα πράγματα στις Η.Π.Α. με το «Oblivion» να κερδίζει εύκολα την πρώτη θέση στο box office, αν και ουσιαστικά έπαιξε χωρίς ανταγωνισμό. Γλυτώνοντας τον Τομ Κρουζ, εισπρακτικά τουλάχιστον, από το ναρκισσιστικό του ναυάγιο που είχα γράψει στην κριτική μου για την ταινία. Και μολονότι το σύνολο των εισιτηρίων δεν ήταν τόσο θεαματικό, με την ταινία πιθανότατα να δυσκολευτεί να σπάσει το φράγμα των 100 εκ δολαρίων στις Η.Π.Α.), δεν παύει να είναι το καλύτερο άνοιγμα ταινίας με τον Κρουζ που δεν αποτελεί σίκουελ, μετά το «War of the worlds» του 2005.

Πιο αναλυτικά, η πρώτη πεντάδα στο αμερικάνικο box office για το τριήμερο 19 – 21 Απριλίου, διαμορφώθηκε ως εξής:

1. OBLIVION: 38,2 εκ. δολάρια

2. 42: 18 εκ. δολάρια (54,1 σύνολο)

3. OI KΡΟΥΝΤΣ: 9,5 εκ. δολάρια (155 σύνολο)

4. SCARY MOVIE 5: 6,3 εκ. δολάρια (22,9 σύνολο)

5. G.I.JOE, ANTIΠΟΙΝΑ: 5,78 εκ. δολάρια (111 σύνολο)

*** ακολουθήστε τον ΤΑΖ στο www.facebook.com/tazthebuzz ή στο www.twitter.com/klarinabourana. Κάντε LIKE στην επίσημη σελίδα του fb www.facebook.com/SigaikaProductions για να μαθαίνετε όσα χρειάζεστε, προκειμένου να καίτε τον εγκέφαλο (των άλλων) ή επικοινωνήστε με το terra_gelida@hotmail.com για μέιλ και υποθέσεις προσωπικής εκδίκησης.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ