Ανθρώπινη μορφή: κάτι τόσο οικείο, το οποίο ωστόσο είναι ικανό να προκαλέσει περίεργα συναισθήματα αν-οικειότητας.
Αυτό άλλωστε θέλει και ο Ρον Μιούεκ (και) με τη νέα του έκθεση εννέα γλυπτών που εκτίθενται ήδη στο Fondation Cartier pour l'art contemporain στο Παρίσι έως τις 29 Σεπτεμβρίου.
Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη ευρωπαϊκή έκθεση του Αυστραλού γλύπτη έπειτα από επτά χρόνια. Σε αυτή περιλαμβάνονται 6 παλιότερα έργα του – όπως για παράδειγμα το Mask II, μία από τις πιο χαρακτηριστικές δημιουργίες του που αποτελεί ένα γιγάντιο κεφάλι ανθρώπου που κοιμάται – αλλά και 3 νέες κατασκευές που έφτιαξε ειδικά για αυτή την περίσταση.
Όλα τους αναπαριστούν το ανθρώπινο σώμα με τον πλέον ρεαλιστικό τρόπο, μαγνητίζοντας το βλέμμα του επισκέπτη. Ο Μιούεκ εμπνέεται από τα πιο απλά πράγματα: το «Νεαρό ζευγάρι», η «Γυναίκα με ψώνια», που αναπαριστά μία μητέρα που μεταφέρει το παιδί της και σακούλες είναι δύο από τα νέα έργα του, ενώ στην έκθεση οι επισκέπτες μπορούν ακόμη να δουν έναν άνδρα πάνω σε στρώμα θαλάσσης και ένα άνθρωπο σε βάρκα. Αυτό που σίγουρα συγκεντρώνει όμως τη μεγαλύτερη προσοχή είναι το ηλικιωμένο ζευγάρι κάτω από την ομπρέλα, κυρίως για τις τεράστιες διαστάσεις του.
«Η ερμηνεία του κάθε γλυπτού είναι ανοιχτή», λέει η έφορος της έκθεσης. «Είναι μία πρόταση του καλλιτέχνη και ο καθένας μας θα αντιδράσει διαφορετικά».
Η δουλειά του Μιούεκ έχει δεχθεί θετικές και αρνητικές κριτικές, αλλά σίγουρα δεν περνά απαρατήρητη. Στο παρελθόν το έργο του «Νεκρός πατέρας» που απεικόνιζε το νεκρό σώμα του πατέρα του σε κλίμακα 1/3 ήταν ο βασικός λόγος που έγινε αποδέκτης έντονης κριτικής.