Η ανάγκη για μείωση της κατανάλωσης και περιορισμού των εκπομπών ρύπων επιβάλλει οι κινητήρες των αυτοκινήτων να λειτουργούν όσο το δυνατόν περισσότερο σε εκείνη την περιοχή στροφών που αποδίδουν καλύτερα. Αυτό επιτυγχάνεται πιο εύκολα με τη βοήθεια αυτόματων κιβωτίων, προκειμένου να ελαχιστοποιείται η επίδραση του οδηγού και με μεγαλύτερη επιτυχία όσο περισσότερες είναι οι ταχύτητες τους.
Έτσι ενώ μέχρι τώρα είχαμε αυτόματα κιβώτια με μέχρι 8 σχέσεις (τα χειροκίνητα έχουν max 7 και αυτό μόνο στην Porsche 911) στο άμεσο μέλλον θα έχουμε και με 9 αλλά με 10. Πρώτο δείγμα γραφής το νέα κιβώτια που εξελίσσουν από κοινού η Ford και η GM, τα οποία μάλιστα θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο σε μοντέλα με την κίνηση στους εμπρός τροχούς όσο και στους πίσω. Παράλληλα θα συνδυάζονται και με πολλούς τύπους αμαξωμάτων, από συμβατικά επιβατικά και SUV, μέχρι και ελαφρά επαγγελματικά.
Πάντως αυτή δεν θα είναι η πρώτη φορά που συνεργάζονται οι δύο μεγάλες αμερικάνικες πολυεθνικές στο συγκεκριμένο τομέα, μιας και στο παρελθόν έχουν εξελίξει αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, που μάλιστα κατασκευάστηκε και από τη Ford και από τη GM μαζί περισσότερες από 8 εκατομμύρια φορές.