Στο «φως» έρχονται όλο και περισσότερα έργα τέχνης τα οποία είχαν κατασχεθεί από τους Ναζί καθώς ο Αδόλφος Χίτλερ θεωρούσε «εχθρούς» του τους καλλιτέχνες που τα είχαν δημιουργήσει, ακολουθώντας την γνωστή τακτική κάθε δικτατορίας να καταπνίγει όποια φωνή ελευθερίας εκφράζεται μέσα από την τέχνη με την κατηγορία ότι είναι «εκφυλισμένη».
Το 2003, το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου ίδρυσε το 2003 το ινστιτούτο ερευνών «Εκφυλισμένη Τέχνη» για τον εντοπισμό των 20.000 κατασχεμένων έργων τέχνης από τους Ναζί. Οι συνεργάτες του ινστιτούτου χρησιμοποιούν για τις έρευνές τους έναν κατάλογο τον οποίο έφτιαξαν οι Ναζί το 1937/38 και στον οποίο είχαν καταγράψει 16.585 έργα. Η Μάικε Χόφμαν, η οποία συντονίζει το έργο όλων των επιστημόνων που συμμετέχουν στην έρευνα, δηλώνει πάντως πως ο κατάλογος αυτός έχει πολλά λάθη και παραλείψεις.
Ο «νούμερο ένα» εχθρός του Χίτλερ από τον χώρο της τέχνης, ήταν ο διάσημος αυστριακός ζωγράφος Όσκαρ Κοκόσκα, τον οποίο ο Φύρερ θεωρούσε τον «πιο εκφυλισμένο από τους εκφυλισμένους», με αποτέλεσμα το ναζιστικό καθεστώς να κατασχέσει όλα τα έργα του τα οποία δεν έχουν εντοπιστεί όλα ακόμα.
Πρόσφατα, όπως αναφέρει σε δημοσίευμα της η «Deutche Welle», ο πίνακας του Κοκόσκα «Η κόρη του Σαλτιμπάγκου», εμφανίστηκε στον οίκο δημοπρασιών Christie's, ο οποίος ενημέρωσε αμέσως το ινστιτούτο.
Στη δημοπρασία το σχέδιο του διάσημου ζωγράφου που παρουσίαζε μια κοπέλα με μια φούστα βρήκε νέο ιδιοκτήτη, ο οποίος ήταν πρόθυμος να προσφέρει 300.000 ευρώ για να αποκτήσει το έργο.