Η Ferrari LaFerrari, η McLaren P1 και η Porsche 918 Spyder είναι τα τρία πανάκριβα, ταχύτατα και συνάμα εξωτικά μοντέλα που ψάχνουν την pole position του κορυφαίου. Όπως συμβαίνει συνήθως όταν το ζητούμενο είναι το ίδιο και τα τρία έχουν πολλά κοινά σημεία αλλά και αρκετές διαφορές μεταξύ τους.
Ξεκινώντας από τα πρώτα θα πρέπει να σημειώσουμε τους ηλεκτρικούς κινητήρες που παντού παίζουν το ρόλο του booster ροπής, τα αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων και στα τρία, το σημαντικό ρόλο της αεροδυναμικής και βέβαια την καθολική χρήση ανθρακονημάτων για τα πλαίσιά τους.
Από κει και πέρα τα δεδομένα για τη Ferrari ήταν πιο καλά κρυμμένα και από τις λεπτομέρειες του σκανδάλου bunga bunga του αγαπητού Σίλβιο, ενώ εκτός από εξαιρετική αεροδυναμική η LaFerrari διαθέτει και πολύ εντυπωσιακή εμφάνιση. Η Porsche στον αντίποδα ακολουθεί ευλαβικά τη λογική της μάρκας που δεν ποντάρει τόσο στο εντυπωσιασμό όσο στις λιτές, σχεδόν βιομηχανικές, γραμμές. Κι εδώ όμως δεν λείπουν οι ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες όπως οι απολήξεις της εξάτμισης που βγαίνουν σαν κανόνια από το πίσω καπό, ενώ η McLaren P1 που είναι κούκλα δεν ενδείκνυται για αγοραφοβικούς, μιας και θα βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος άμα τη εμφανίσει.
Παράλληλα είναι και η μόνη από τα 3 hypercars που έχει κινητήρα turbo. Πρόκειται για έναν V8 3.800 κυβικών, που αποδίδει 727 ίππους. Οχτακύλινδρος σε V είναι και ο κινητήρας της 918, ενώ παρά τη μεγάλη παράδοση της Porsche στους turbo είναι ατμοσφαιρικός και αποδίδει 570 ίππους. Αντίθετα η LaFerrari έχει τον κινητήρα που περιμένει κανείς να έχει ένα ιταλικό super car: έναν θηριώδη V12, που ανεβάζει στροφές σαν αγωνιστικός και υποβοηθάται από έναν ηλεκτροκινητήρα που δεν επηρεάζει το χαρακτήρα του. Απλά τον ενισχύει και ανεβάζει την συνδυαστική ισχύ στους 963 ίππους. Παράλληλα η Ferrari είναι κι αυτή που ποντάρει λιγότερο στην υβριδική της πτυχή, ενώ η McLaren P1 με τους συνολικά 916 ίππους μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για σχεδόν 20 χιλιόμετρα. Η συνολική απόδοση της 918 είναι 800 ίπποι, ενώ εκμεταλλεύεται περισσότερο από τα τρία την υβριδική τεχνολογία, καθώς έχει δύο ηλεκτροκινητήρες με αθροιστικά 270 ίππους και εκπομπές CO2 μόλις 70 γραμμαρίων το χιλιόμετρο. Πρωταθλήτρια λοιπόν στην απόδοση η Ferrari, πιο "πράσινη" η Porsche, ενώ από πλευράς επιδόσεων και τα τρία φτάνουν τα 100 από στάση σε λιγότερα από 3 δεύτερα. Από κει και πάνω η πιο αδύναμη (ήμαρτον, με 800 άλογα!) αλλά και πιο βαριά 918 μένει πιο πίσω, καθώς χρειάζεται 9 δεύτερα για το 0-200, τη στιγμή που τα άλλα δύο είναι κάτω από 7.
Η LaFerrari είναι η πιο εξωτική και σε ότι αφορά το μονοκόκ πλαίσιό της με τα ενσωματωμένα καθίσματα, μιας και κατασκευάζεται στο χέρι, από τους ειδικούς που ασχολούνται και με τα μονοθέσια της Φόρμουλα 1. Σε αντιπαράθεση τα μονοκόκ των McLaren και Porsche είναι κατασκευασμένα με την πιο οικονομική μέθοδο RTM και μάλιστα από την ίδια εταιρεία, την Carbon Tech.
Για την pole position των super super cars βέβαια καθοριστικό ρόλο παίζει και η συμπεριφορά τους στο δρόμο. Μάλιστα εδώ υπεισέρχεται σε κάποιο βαθμό και ο υποκειμενικός παράγοντας, με την έννοια τι ταιριάζει καλύτερα σε κάθε οδηγό αλλά και ερωτήματα για το αν η τετρακίνηση καθιστά την 918 πιο εύκολη κ.λπ.
Όσο για τις τιμές αγοράς φυσικά και είναι ιδιαίτερα υψηλές, ενώ και εδώ υπάρχουν διαφοροποιήσεις. Η Porsche, που κοστίζει 768.000 ευρώ, είναι η πιο οικονομική -ήμαρτον και πάλι- η McLaren είναι στο 1.000.000, ενώ η Ferrari μπορεί να μην έχει ανακοινώσει επίσημα τι γράφει το ταμπελάκι, αλλά οι φήμες κάνουν λόγο για 1.200.000 ευρώ.