Οι βιογραφίες, κατά την άποψή μου, είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες μελέτες που μπορεί να κάνει ένας δημοσιογράφος. Ιδίως για πρόσωπα της επικαιρότητας, που συγκεντρώνουν τα φώτα των προβολέων, ή τους ακολουθεί μια άχλη μυστηρίου και αντιφατικών παρασκηνιακών σχολίων. Ένα από αυτά τα πρόσωπα της διεθνούς επικαιρότητας είναι αναμφισβήτητα η Κάρλα Μπρούνι-Σαρκοζί. Στην Πρώτη κυρία της Γαλλίας είναι αφιερωμένη η έρευνα που έκανε η Μπεσμά Λαουρί και κυκλοφόρησε πριν από λίγο καιρό σε μετάφραση του Γιώργου Καλαμάντη, από τις εκδόσεις Λιβάνη.
Τρίτο παιδί και νόθο
«Ήταν μοναχικό παιδί», λέει η νταντά της Τερέζα Μπέλο. Με αυτήν τη φράση εισερχόμαστε στον ψυχισμό ενός κοριτσιού που μεγάλωσε με άνεση μεν αλλά με μια σκιά στην ιστορία της καταγωγής της. Επίσημος γόνος των Μπρούνι-Τεντέσκι, με μαμά πιανίστα και πατέρα πλούσιο βιομήχανο με μεγάλη λατρεία στη μουσική, η μικρή Κάρλα ήρθε στη ζωή μετά το μεγάλο γιο Βιρτζίνιο και την πρώτη κόρη Βαλέρια. Η σύλληψή της προήλθε από τον θυελλώδη έρωτα-παράλληλη σχέση που διήρκεσε 6 χρόνια της μαμάς της με έναν νεαρό κιθαρίστα μόλις 19 χρονών, τον Μαουρίτσιο Ρεμέρ. Το μυστικό δεν ήταν και πολύ μυστικό, διότι η μητέρα της ποτέ δεν καταπίεσε τις ερωτικές της σχέσεις τις οποίες γνώριζε και ο σύζυγός της. Η Μαρίζα, όπως λένε τη μητέρα της, δεν ήταν τυπική μαμά. Με μεγάλη αδυναμία στον γιο της τον οποίο έχασε στις αρχές του 2000 από AIDS, ασχολιόταν συνέχεια με την καριέρα της, συμμετέχοντας σε συναυλίες και κονσέρτα, αφήνοντας τα παιδιά να μεγαλώνουν με τις νταντάδες στην καλύτερη περίπτωση, ή μόνα, όπως πολύ συχνά συνέβαινε. Η Κάρλα ήταν εσωστρεφής. Μεγάλωνε στη σκιά των άλλων, παρόλο που πολύ γρήγορα έδειξε ότι ήταν ένα μπουμπούκι που θα ανθίσει. Ειρωνεία στη ζωή του μετέπειτα συζύγου της είναι ότι και ο Νικολά είναι ο μικρότερος γιος από τρία αδέρφια με τον οποίο δεν ασχολήθηκε ποτέ ο πατέρας του.
Μόντελινγκ και Τζάγκερ
Η εσωστρέφεια πολύ γρήγορα μετατράπηκε σε φιλοδοξία και μανία για πάρτι. Από την εφηβεία της η Κάρλα, ανεξέλεγκτη από το πολυτελές σπίτι της, έβγαινε μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες σε κλαμπ, σύναπτε σχέσεις με φωτογράφους και πειραματιζόταν στην πόζα προφίλ, ανφάς και ολόσωμη. Ψηλή, αδύνατη, είχε όλες τις προδιαγραφές να κάνει καριέρα στο μόντελινγκ, εκτός από ένα χαρακτηριστικό που ενώ απέπνεε την οικογενειακή αύρα, ενοχλούσε τους περισσότερους ειδικούς του χώρου: η μύτη της. Σε ηλικία 17 ετών υπεβλήθη σε πλαστική επέμβαση προκειμένου να αποκτήσει αυτή τη γαλλική μυτούλα αφήνοντας πίσω τα οικόσημα των έντονων χαρακτηριστικών, όπως τη μύτη που διαθέτει η αδερφή της που κάνει καριέρα στο σινεμά. Πολύ γρήγορα, όπως θυμούνται όλοι όσοι συνάντησαν τη νεαρή Κάρλα στα πρώτα της βήματα, φάνηκε η επιθυμία της να κατακτήσει τον κόσμο. Σίγουρη για τον εαυτό της, υπερβολικά σταθερή και επίμονη στις επιλογές της εναλλάσσει τις πασαρέλες με τα κρεβάτια των νεαρών και ολίγον διάσημων συντρόφων της. Μέχρι που μπήκε σαν σίφουνας στη ζωή της ο Μικ Τζάγκερ. Χωρίς δεύτερη σκέψη, από γκρούπι αναβαθμίστηκε σε επίσημη αγαπημένη, παρόλο που η απατημένη Τζέρι Χολ έτρωγε τις κοτσίδες από τα νεύρα της. Ο μάστορας Τζάγκερ, εραστής τόσων και τόσων γυναικών, έγινε σχεδόν το «κοροϊδάκι» της δεσποινίδος Μπρούνι η οποία αποδείχτηκε και σκληρό καρύδι στις ισορροπίες του έρωτα και δεινή επικοινωνιολόγος για το πώς διέρρευσε την είδηση της σχέσης τους προς όφελός της. Αυτή η κίνηση που στατιστικά χαρακτηρίζεται ως ματ την εγκατέστησε στο πάνθεον των σελέμπριτι διεθνώς.
Περί φιλοσοφικών και πολιτικών δαιμονίων
Ήρθε το μόντελινγκ, έφυγε το μόντελινγκ, ήρθε η καριέρα στο τραγούδι –γιατί έχει και γονεϊκές καταβολές- η Αριστερά και φυσικά… οι διανοούμενοι. Νέα σελίδα στη ζωή της Κάρλας που έμπαινε σιγά-σιγά στη γοητευτική ηλικία των 30, ημερομηνία απόσυρσης για τα μοντέλα. Και εκεί οι άνδρες λειτούργησαν σαν την καλύτερη είσοδο στο νέο της project. Ερωτεύεται άνδρες με θέσεις, σκέψεις και απόψεις, ανεξαρτήτου ηλικίας, λειτουργεί ως αντροχωρίστρα –λεπτομέρειες- γράφει μουσική, στίχους και συμμετέχει σε σπίτια και συναντήσεις της γαλλικής ιντελιγκέντσια. Η ζωή της έχει από όλα και κυρίως εξελίσσεται. Πίσω από όλα αυτά κρύβεται πάντα η αδηφάγος ανάγκη της για εναλλαγή τοπίων, ας είναι και ανθρώπινων, και φυσικά η άνοδος. Όχι με φιλοσοφικούς όρους, αλλά με πρακτικά ανταλλάξιμους και καταγεγραμμένους στην ιεραρχία της κοινωνικής ζωής. Τα λεφτά, άλλωστε, ποτέ δεν την απασχόλησαν όσο η δόξα. Και ύστερα ήρθε η σειρά του Νικολά. Το απόλυτο για μια γυναίκα που σαν πύργους έχει αλώσει οτιδήποτε έχει επιθυμήσει. Δεν υπάρχει μεγαλύτερο αφροδισιακό από την πολιτική. Εκεί είσαι πραγματικά ψηλά. Και κυρίως όταν είσαι Πρώτη Κυρία, πιο ψηλά δεν γίνεται. Μόνη μελανή σελίδα στο προεδρικό Love story η σύγκριση που γίνεται με το επίσης πρώην μοντέλο, γυναίκα του Σαρκοζί Σεσιλιά, η οποία εγκαταλείπει τον άνδρα της τη στιγμή της μεγάλης του νίκης. Ούτε λίγο μετά, ούτε λίγο πριν. Εκεί τα πράγματα σκουραίνουν και η Κάρλα ενώ μέσα της λυσσάει, γίνεται επικοινωνιακά ψυχρή, απόμακρη και παγωμένη. Τίποτα πλέον δεν θυμίζει την Κάρλα των πάρτι ή των αριστερών παθιασμένων συζητήσεων. Η αγωνία για την τελειότητα του προσώπου της (οι πλαστικές επεμβάσεις παρόλο που δεν επιβεβαιώνονται, σκληραίνουν τα χαρακτηριστικά της) συναγωνίζεται την αποστασιοποίησή της από τα σχόλια που γράφονται και λέγονται για εκείνη και τον νέο σύζυγό της. Νέα αυλή, νέοι κόλακες και μια επιρροή που ασκεί στον Πρόεδρο της Γαλλίας η οποία τον οδηγεί σε ολισθήματα. Η εποχή της Κάρλας Μπρούνι ως Πρώτης Κυρίας ταυτίζεται με την απογοήτευση του γαλλικού λαού απέναντι στον Πρόεδρο. Εκείνη πέτυχε παραπάνω από όσα επιθυμούσε, αλλά τελικά πάντα φαίνεται ότι κάτι λείπει. Η έλλειψη άλλωστε ήχησε σπαρακτικά όταν συνάντησε διά ζώσης τη Μισέλ Ομπάμα. Εκεί καμία επικοινωνιακή της τακτική δεν έκρυψε ότι δεν διαθέτει προσωπικότητα σαν της Αμερικανίδας Πρώτης Κυρίας.
Αυτό που μένει να δούμε είναι πόσο θα μείνει με τον Νικολά τώρα που όλα δείχνουν ότι η θέση του κλυδωνίζεται…
Κάρλα Μπρούνι «Η μυστική ζωή της», εκδόσεις Λιβάνη, σελ. 253