Λίγο πριν τον μεγάλο τελικό του J2US, το iefimerida, τρυπώνει στα καμαρίνια των κριτών του show και συζητά μαζί τους για την εμπειρία τους από το παιχνίδι ντουέτων του OPEN.
Η αντίστροφη μέτρηση για τον τελικό έχει αρχίσει και όλοι ετοιμάζονται πυρετωδώς για το J2US, που όπως και στον ημιτελικό, σχεδιάζει να βγει live για ένα ακόμη Σαββατόβραδο.
Ο Τρύφωνας Σαμαράς με τη Χαρά Βέρρα, ο Τάσος Ξιαρχό με την Κόνι Μεταξά, η Βίκυ Χατζηβασιλείου με τον Κώστα Καραφώτη διεκδικούν τον τίτλο του μεγάλου νικητή. Έναν νικητή που θα χειροκροτήσουμε όλοι μαζί, ολοκληρώνοντας και τον στόχο που είχε φέτος το J2US, την ενίσχυση των νοσοκομείων Παίδων Αγλαΐα Κυριακού και Σωτηρία.
Κάθε φορά που παίρνω το δρόμο για τα Studio Kappa, δημιουργείται στο μυαλό μου το ίδιο ερωηματικό. Πώς γίνεται η καρδιά της ελληνικής τηλεόρασης (στις εγκαταστάσεις αυτές γυρίζονται τα περισσότερα τηλεπαιχνίδια και show, αλλά και η σειρά «Άγριες Μέλισσες») να βρίσκεται κρυμμένη ανάμεσα σε αχανείς αμπελώνες και ελιές; Έστριψα στο πάρκινγκ, άφησα το αυτοκίνητο και τη δροσιά του κλιματισμού και περπάτησα ως την πόρτα των Studio, ρίχνοντας μια κλεφτή ματιά στο Διαφάνι που… «χουζούρευε» λίγο πιο κάτω.
Η ώρα 19.00 και σαν το μελίσσι που ξεκινά δουλειά, περνούσαν ο ένας μετά τον άλλο από μπροστά μου οι συντελεστές του J2US προκειμένου να είναι όλα έτοιμα για το live. Το iefimerida βρέθηκε στα παρασκήνια του ημιτελικού και η αγωνία, αναμεμειγμένη με τον ενθουσιασμό, των ανθρώπων της παραγωγής ήταν έκδηλη, καθώς σε αντίθεση με τα προηγούμενα επεισόδια, ζευγάρια και κριτές του J2US θα έβγαιναν ζωντανά στους τηλεοπτικούς δέκτες.
Η Δέσποινα Βανδή και η χαρά του live
Εκτός της Δέσποινας Βανδή που εμφανίστηκε μάλλον χαρούμενη. «Εγώ δεν είμαι (αγχωμένη για το live). Το έχω κάνει πολλές φορές, τα πρώτα λεπτά μπορεί να είναι λίγο, αλλά μετά ξεχνιέσαι. Αυτή είναι και η χαρά» μας λέει η τραγουδίστρια από το καμαρίνι της, λίγα λεπτά πριν μπει στο πλατό του J2US.
Η κριτής του J2US, που φορούσε ένα εκθαμβωτικό κοραλί φόρεμα, σημείωσε πως πέρασε έναν ολόκληρο χειμώνα να… σκληραγωγείται στα live του X-Factor. «Έχω κάνει πολλά παιχνίδια live και τα προηγούμενα χρόνια. Μου αρέσουν τα live έχουν άλλη αδρεναλίνη, είναι πιο ζωντανά» μου εξηγεί και συμπληρώνει: «Σημασία έχει να μην αισθάνεσαι ότι βρίσκεσαι μπροστά σε κάμερες, να είσαι χαλαρός και να συμπεριφέρεσαι κανονικά. Μην σκέφτεται “είμαι στην τηλεόραση”».
Γιατί η Μαρία Μπακοδήμου δεν θα τραγουδούσε ποτέ επί σκηνής
Λίγα λεπτά νωρίτερα συνομιλούσαμε με τη Μαρία Μπακοδήμου, εκείνη λίγο πιο πιεσμένη από τον χρόνο, αλλά και τα αναπόφευκτα ευτράπελα μιας τηλεοπτικής παραγωγής. Μπροστά στον φωτεινό καθρέφτη του μακιγιάζ, η παρουσιάστρια διέκοψε δυο, τρεις φορές την προετοιμασία της εξαιτίας αναπάντεχων διακοπών ρεύματος.
Ωστόσο, συνέχισε να μιλά μαζί μας και μάλιστα με μια άνεση και μια οικειότητα που συνήθως την έχεις όταν απέναντί σου βρίσκεται κάποιος που ξέρεις καιρό. «Να σου πω την αλήθεια επειδή εγώ είμαι τελείως άφωνη, μένω άφωνη με όλους που τα καταφέρνουν, ακόμη και με λάθη πολλά, εκτός από τον Τρύφωνα (γέλια)» μας περιγράφει για τα ζευγάρια που βρέθηκαν στη σκηνή του J2US.
Πριν από το J2US, η Μαρία Μπακοδήμου έχει κάνει πρωινό, βραδινό show, απογευματινό μαγκαζίνο, late night. Ενδεχομένως να έχει περάσει από όλες τις τηλεοπτικές ζώνες πλην των ειδήσεων, παρατηρεί. «Δεν θα ανακατευόμουν με τίποτα αν το γνώριζα. Γι’ αυτό και έχω αλλάξει τόσες δουλειές, φορμάτ, τόσες ζώνες. [...] Αμα το μάθεις, το συνηθίζεις, θες να δεις κάτι άλλο να δοκιμαστείς και με τον εαυτό σου, με το περιβάλλον, με το αντικείμενο αυτό που αγαπάς» μας εξηγεί. Πάντοτε όμως η επιλογή έχει να κάνει με προτάσεις που να της «κάνει κέφι.
«Αν κάτι μου αρέσει θα το κάνω, αν κάτι δεν μου πάει δεν θα το κάνω. Μπορεί για κάποιους να είναι καλαίσθητο, για άλλους όχι...» λέει. Και το οικονομικό; Ρωτάω. «Αν δεν κάνω κέφι κάτι, δεν το κάνω για τα χρήματα. Μπορεί να κάνω κέφι κάτι και να το κάνω με λιγότερα χρήματα. Γιατί δεν θα το κάνω καλά αν δεν μου αρέσει και εγώ ζω από αυτή τη δουλειά, δεν μπορώ να μην την κάνω καλά».
Ωστόσο, όπως λέει, δεν θα δοκίμαζε ποτέ να τραγουδήσει και να πει δελτίο ειδήσεων. Θα έπρεπε να είναι κάτι πολύ βαθύ, φιλανθρωπικό... να βρεθεί το εμβόλιο για τον κορωνοϊό ας πούμε, τότε ΘΑ ΠΑΩ (να τραγουδήσω). Διαφορετικά θα κάνω πολύ μεγαλύτερο κακό στην ανθρωπότητα» λέει και ξεσπά πάλι σε γέλια. «Τα παιδιά μου νομίζω ότι τα έχω τραυματίσει πάρα πολύ ψυχικά τραγουδώντας τους στο αυτοκίνητο με μεγάλη αυτοπεποίθηση» σημειώνει.
Για τον Σταμάτη Φασουλή το J2US είναι μια δημιουργική «ανακούφιση»
Σε εντελώς άλλη φιλοσοφία, ο Σταμάτης Φασουλής μας εξηγεί πως το γεγονός πως το J2US είναι κάτι εντελώς έξω από τη δουλειά του, είναι και ο λόγος που το κάνει με ευχαρίστηση. «Βρίσκω ότι δεν κάνω κάτι κοντά στη δουλειά μου και την προδίδω. Είναι ένα παιχνίδι, δεν είναι ένα θεατρικό που θέλω άλλες συνθήκες δουλειάς» λέει και προσθέτει: «Είμαι ανακουφισμένος γι’ αυτό, δηλαδή το προτιμώ από το να παίζω σε ένα σίριαλ». Αναρωτιέμαι αν ο Σταμάτης Φασουλής έχει «ανακατευτεί» ποτέ στην τηλεόραση με την ιδιότητα του ηθοποιού. «Μια φορά πριν 30 χρόνια για πολύ λίγο στα νιάτα μου. Ό,τι μου πρότειναν δεν μου άρεσε, ό,τι τους πρότεινα δεν τους άρεσε σε αυτούς, δεν συναντηθήκαμε».
Σε έναν μιντιακό κόσμο που έχει μάθει να κατατάσσει τους ανθρώπους σε ανθρώπους της τηλεόρασης, του θεάτρου, του ρεπερτορίου και του εμπορικού, ο Σταμάτης Φασουλής μοιάζει απόλυτα συνειδητοποιημένος για την επιλογή του να βρεθεί στην καρέκλα του J2US. «Γιατί να μην πάει ένας άνθρωπος του θεάτρου (στο J2US); Να πάει να παίξει ένα έργο άρπα κόλα και να προδώσει το θέατρο είναι καλύτερα; Δεν κοιτάν την τύφλα τους λέω εγώ» μας εξηγεί. Ο κύριος Φασουλής μεταδίδει μια ηρεμία, μια αυτοπεποίθηση για όσα λέει και όσα κάνει. Άλλωστε, όπως λέει, δεν έχει απωθημένα. «Είμαι σε μια ηλικία που δεν έχω όνειρα και μου αρέσει να μου προτείνουν πράγματα. Γιατί τα περισσότερα πράγματα που ήθελα να κάνω τα έχω κάνει, 2-3 που θα ήθελα να κάνω, θα τα κάνω και είναι στα σκαριά» μας λέει αφοπλιστικά.
Κι όμως, αυτή η γεμάτη ζωή μοιάζει λυτρωτική όταν προέρχεται από έναν κόσμο του θεάματος, που διψά για ολοένα και περισσότερη αναγνώριση. «Έτσι θέλω να ζω, δεν θέλω να έχω ένα book με ρόλους. Δεν ήταν ποτέ το όνειρό μου. Το όνειρό μου ήταν να εκφράζομαι με τον τρόπο που θέλω και να εκφράζω και ένα αίσθημα κοινό που νομίζω ότι υπάρχει».
Το ζευγάρι που λάτρεψαν οι κριτές του J2US
Μια ανάσα πριν την ανάδειξη του νικητή, ήταν αδύνατο να μην ρωτήσω τους ανθρώπους που παρακολούθησαν όσο κανείς άλλος τα ζευγάρια του J2US, για εκείνους τους διαγωνιζόμενους που έκαναν την έκπληξη. Το ντουέτο που έφερε πραγματική φρεσκάδα και ταλέντο στη σκηνή του J2US.
Αν και είχα μια ιδέα, από την αντίδραση των πιο νέων ανθρώπων στα social media, εξεπλάγην από την ομοφωνία των κριτών στο ζευγάρι που τους εξέπληξε. Τόσο η Δέσποινα Βανδή, όσο όμως και η Μαρία Μπακοδήμου με τον Σταμάτη Φασουλή μίλησε χωρίς δεύτερη σκέψη για την Κόνι Μεταξά και τον Τάσο Ξιαρχό.
«Η Κόνι με τον Τάσο, χωρίς δεύτερη σκέψη το λέω αυτό» απαντά ευθύς αμέσως η Δέσποινα Βανδή. «Είδα ένα ζευγάρι ιδιαίτερο, αλλά δεν μπορώ να πω ότι κατάλαβα τη δυναμική από την αρχή. Αισθάνομαι ότι αυτά τα παιδιά δεν αφήνουν λεπτό μες στην εβδομάδα που να μην σκέφτονται και να μην προετοιμάζονται για αυτό που είναι να παρουσιάσουν. Είναι παθιασμένοι με αυτό που κάνουν, έχουν συνέπεια, δημιουργικότητα, φαντασία, τρέλα, χαρά, έμπνευση κι όλο αυτό το πράγμα είναι άκρως απολαυστικό, μας δίνει κάθε φορά φοβέρα» συμπλήρωσε.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η εκτίμηση της Μαρίας Μπακοδήμου. «Εγώ έχω ένα ζευγάρι που αγαπώ και συγκινούμαι πάντα όταν τους βλέπω, την Κόνι και τον Τάσο» λέει η κριτής του J2US και συμπληρώνει. «Με συγκινεί γιατί βλέπω δυο νέα παιδιά και θυμάμαι κι εγώ όταν ξεκίναγα στη δραματική που σπούδαζα... “είχες τόση όρεξη που ξεχνούσες να φας”» λέει. Για την Μαρία Μπακοδήμου «ακόμη και ηλικίες και γενιές που ενδεχομένως κάποια ακτ τους να τους φαίνονται ξένα, παρόλα αυτά το ταλέντο δεν σου κλωτσάει όταν το έχει ο άλλος. Ακόμη κι αν αυτό που βλέπεις δεν το καταλαβαίνεις, κάπου στη γνησιότητά του κολλάς».
«Δεν ξέρω αν θα βγουν πρώτοι ή δεύτεροι γιατί είναι και το κοινό, αλλά στη συνείδηση τη δικιά μου είναι εξαιρετικοί. Εξαιρετικά παιδιά, ανήκουν δηλαδή στο θέαμα 1.000%» λέει από την πλευρά του ο Σταμάτης Φασουλής, που μας θυμίζει πως βρέθηκε απέναντι από την Κόνι Μεταξά και στο ΥFSF πριν από μερικά χρόνια. «Η προσωπικότητα παίζει μεγάλο ρόλο, πρώτα είναι το ταλέντο και μετά είναι η προσωπικότητα... πώς το διαχειρίζεται το ταλέντο. Άλλοι το διαχειρίζονται σαν τρόπαιο και άλλοι σαν φυλαχτό» εκτιμά ο Σταμάτης Φασουλής και δεν μπορώ παρά να ρωτήσω ποιο από τα δύο είναι το ευκταίο. «Αυτό το αφήνω σε εσάς να το επιλέξετε».
21.50. Οι πολύβουοι διάδρομοι έξω από το πλατό, με χορευτές, βοηθούς, ανθρώπους της παραγωγής, φωτογράφους, παρουσιαστές και κριτές ησυχάζει, όπως τα σχολεία όταν χτυπάει το κουδούνι για να λήξει το διάλειμμα. Το live θα ξεκινήσει από λεπτό σε λεπτό και εμείς παίρνουμε θέση στις κερκίδες, πάντα με αποστάσεις, για να απολαύσουμε το θέαμα.