Ο Σωτήρης Τσαφούλιας μιλάει στο iefimerida για τη νέα του σειρά «17 κλωστές» με θέμα το πιο άγριο έγκλημα στη χώρα - iefimerida.gr

Ο Σωτήρης Τσαφούλιας μιλάει στο iefimerida για τη νέα του σειρά «17 κλωστές» με θέμα το πιο άγριο έγκλημα στη χώρα

Ο Σωτήρης Τσαφούλιας
Σωτήρης Τσαφούλιας / Φωτογραφία: NDP photo
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΖΑΧΟΥ

Η νέα σειρά του Σωτήρη Τσαφούλια «Δεκαεπτά κλωστές» βασίζεται στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Πάνου Δημάκη. Το σενάριο, που υπογράφει η Μιρέλλα Παπαοικονόμου, είναι εμπνευσμένο από ένα έγκλημα που συντελέστηκε πριν από 114 χρόνια στα Κύθηρα.

Ήταν αρχές του περασμένου Σεπτεμβρίου όταν ο Πάνος Δημάκης -γνωστός ως «Γεράκι» από το τηλεπαιχνίδι «The Chase»- σε συνέντευξή του στο iefimerida.gr είχε αναφέρει αποκλειστικά πως το πρώτο του μυθιστόρημα, με τίτλο «Δεκαεπτά κλωστές», θα γίνει σειρά με την υπογραφή της έμπειρης Μιρέλλας Παπαοικονόμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μυθιστόρημα βασίζεται σε αληθινή ιστορία που διαδραματίστηκε στα Κύθηρα πριν 114 χρόνια και αφορά ένα έγκλημα. «Πριν τέσσερα χρόνια είχα πάει στα Κύθηρα και άκουσα μια ιστορία για ένα έγκλημα, που από την έρευνα που έκανα αποδείχτηκε πως ήταν το πιο άγριο που έγινε ποτέ στην Ελλάδα εν καιρώ ειρήνης - πρόκειται για μαζικό φόνο» είχε αναφέρει ο Πάνος Δημάκης στο iefimerida.gr.

Πριν από λίγες ημέρες έγινε γνωστό πως τη σειρά «Δεκαεπτά κλωστές» θα σκηνοθετήσει ο Σωτήρης Τσαφούλιας, ενώ ο Πάνος Βλάχος θα έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο.

«Δεκαεπτά κλωστές»: Η υπόθεση του βιβλίου

Το αγριότερο άγνωστο έγκλημα της Ελλάδας. Μια πραγματική ιστορία που συντάραξε τα Κύθηρα το 1909. Μια συναρπαστική κατάδυση στον ψυχισμό ενός ανθρώπου που στη ζωή του είχε όσα ήθελε, που βασιζόταν στην αποδοχή των γύρω του και τους το ανταπέδιδε απλόχερα. Όμως, η ξαφνική απόρριψη, η συνεχιζόμενη αδικία εναντίον του και ένας ολόκληρος κόσμος που καταρρέει γύρω του τον έστρεψαν ενάντια σε όλους και τον οδήγησαν στο πιο ειδεχθές έγκλημα που έγινε ποτέ στην Ελλάδα.

Ένα συγκλονιστικό μυθιστόρημα, βασισμένο σε αληθινά γεγονότα, για τη μοίρα και τα παιχνίδια που παίζει εναντίον μας, για τα αόρατα νήματα που ορίζουν τη ζωή μας, αλλά και τη δύναμη που πρέπει να βρούμε ώστε να την ορίσουμε εμείς οι ίδιοι. Για την ηθική μιας κοινωνίας που μπορεί να καταστρέψει ανθρώπινες ζωές στον βωμό της κανονικότητας της αγέλης, που βασίζεται στο κουτσομπολιό, στην κακόβουλη κριτική και στην τάση των ανθρώπων να αναζητούν εξιλαστήρια θύματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, το βιβλίο αναφέρεται στην ηθική που διαμορφώνει ο καθένας προσωπικά, όπως και ο ήρωας του βιβλίου, ο Καστελάνης, που τον οδηγεί στα ολέθρια αποτελέσματα απέναντι σε μια κοινωνία που τον αντιμάχεται.

Ο σκηνοθέτης μιλάει στο iefimerida.gr για τη νέα του σειρά

Σωτήρης Τσαφούλιας: «Οι άνθρωποι δημιουργούμε τέρατα...»

Πώς αποφασίσατε το μυθιστόρημα «Δεκαεπτά κλωστές» να γίνει σειρά; Τι σας ιντρίγκαρε στην ιστορία;

Η πρόταση μου έγινε από την Cosmote TV και την Tanweer, που έχει αναλάβει την εκτέλεση παραγωγής. Η απόφασή μου να αναλάβω τη σειρά οφείλεται στην τιμή και στην εμπιστοσύνη που μου έδειξε η Cosmote TV να ηγηθώ αυτής της παραγωγής, που είναι από τις μεγαλύτερες παραγωγές που έχουν γίνει, αλλά πρωτίστως ο πυρήνας αυτής της ιστορίας, που δείχνει πως εμείς οι άνθρωποι δημιουργούμε τέρατα, και όταν αυτά μας χτυπούν αναρωτιόμαστε τι πάθαμε εμείς οι καλοί άνθρωποι, όταν εμείς οι ίδιοι έχουμε δημιουργήσει τις συνθήκες εκτροπής των συνανθρώπων μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Γνωρίζατε, πριν διαβάσετε το μυθιστόρημα, το συγκεκριμένο έγκλημα;

Ναι, το γνώριζα ως είδηση, ως γεγονός χωρίς τις λεπτομέρειές του. Η εξαιρετική αφήγηση αυτής της ιστορίας από τον Πάνο Δημάκη, που είναι ο συγγραφέας του ομότιτλου βιβλίου, έπαιξε καθοριστικό ρόλο σε ό,τι αφορά το πρίσμα και τη γραμμή των σεναρίων της σειράς, τα οποία έχουν γράψει η Μιρέλλα Παπαοικόνομου με την Κάτια Κισσονέργη.

Πιστεύετε ότι στους τηλεθεατές αρέσουν περισσότερο οι αληθινές ιστορίες, ειδικότερα αν είναι και εποχής;

Νομίζω ότι στους θεατές αρέσουν οι ιστορίες που έχουν πραγματικά κάτι να τους πουν, να τους προβληματίσουν και να βάλουν το μυαλό τους στη διαδικασία της σκέψης και της αναζήτησης. Όταν δε η ιστορία είναι βασισμένη σε αληθινά γεγονότα, νομίζω ότι παίζει ακόμα πιο σημαντικό ρόλο στο πώς θα την υποδεχτεί ο κόσμος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σωτήρης Τσαφούλιας- Πάνος Βλάχος
Σωτήρης Τσαφούλιας, Πάνος Βλάχος

Δεδομένου ότι η σειρά διαδραματίζεται πριν από 114 χρόνια, έχετε βρει τους χώρους όπου θα γίνουν τα γυρίσματα; Φαντάζομαι, είναι μεγάλη πρόκληση.

Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε ακόμη στη διαδικασία του ρεπεράζ, άλλα ο μεγαλύτερος όγκος των χώρων όπου θα γυριστεί η σειρά έχει βρεθεί. Υπάρχουν χωριά στα Κύθηρα τα οποία σχεδόν δεν έχει αγγίξει ο χρόνος. Παρ' όλα αυτά, παραμένει μεγάλη πρόκληση όχι μόνο η εύρεση των χώρων, άλλα και η σκηνογραφική και η φωτιστική τους προσέγγιση.

Ποτέ ξεκινάτε τα γυρίσματα; Μέρος των γυρισμάτων θα πραγματοποιεί στα Κύθηρα;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μέχρι στιγμής ο προγραμματισμός για την έναρξη των γυρισμάτων είναι για μετά το Πάσχα και θα ολοκληρωθούν μέσα στον Ιούλιο.

Ισχύει πως στον πρωταγωνιστικό ρόλο θα δούμε τον Πάνο Βλάχο;

Ναι, ισχύει. Έχω τεράστια χαρά και ανυπομονησία για αυτό. Ο Πάνος Βλάχος είναι ένας εξαιρετικός ηθοποιός, ένας σπουδαίος καλλιτέχνης, και όλα αυτά, σε συνάρτηση με τη φιλία που μας συνδέει, αποτελούν μια δυνατή εγγύηση για τη δουλειά που θα χρειαστεί να κάνουμε. Είμαι ευτυχής που θα δουλέψω μαζί του.

Μπορούμε να αναφέρουμε ονόματα ηθοποιών που έχουν κλείσει για τη σειρά;

Η αγαπημένη μου Αθηνά Τσιλύρα, η οποία με άφησε πολλές φορές με το στόμα ανοιχτό στα γυρίσματα του «Έτερος Εγώ Νέμεσις» και είμαι σίγουρος ότι και σε αυτόν τον ρόλο που θα έχει στις «Δεκαεπτά κλωστές» θα είναι εξαιρετική. Το ότι με εμπιστεύεται για δεύτερη φορά είναι εξαιρετικά τιμητικό. Τη λατρεύω. Άλλα ονόματα θα είναι ο κύριος Κώστας Φιλίππογλου, η Ντένια Στασινοπούλου, η Μελίνα Βαμπούλα και κάποια ονόματα-έκπληξη που δεν μπορώ να αναφέρω ακόμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ποια είναι κάθε φορά τα κριτήριά σας για την επιλογή του πρωταγωνιστή; Σε τι εστιάζετε περισσότερο;

Στην ενέργεια που φέρει ως άνθρωπος και στη διάθεσή του/της να απαρνηθεί τις όποιες προσωπικές του/της βλέψεις προς χάριν του ρόλου. Να είναι δηλαδή έτοιμος/έτοιμη να ενσαρκώσει και όχι να υποδυθεί.

Ο Πάνος Δημάκης εξηγεί πώς μια αληθινή ιστορία τον ενέπνευσε να γράψει βιβλίο

Μια αληθινή ιστορία, που βασίζεται σε ένα από τα αγριότερα εγκλήματα που συνέβησαν στην Ελλάδα, την οποία άκουσε στα Κύθηρα, στάθηκε η αφορμή για να γεννηθεί η επιθυμία στον Πάνο Δημάκη να γράψει το πρώτο του μυθιστόρημα. Ο ίδιος εξηγεί στο iefimerida.gr: «Έμαθα την ιστορία κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μου διακοπών στα Κύθηρα και, μάλιστα, βρέθηκα στο χωριό όπου εκτυλίχθηκε το έγκλημα. Έτσι έψαξα την ιστορία - δεν ήταν μόνο στο συγκεκριμένο χωριό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόκειται για την ιστορία του Λαγονάρη -ενός τσαγκάρη ο οποίος έχει μια καθημερινή ζωή, ζει τον έρωτά του, έχει τη δουλειά του που πηγαίνει πολύ καλά, και μετά από μια δυσφήμιση, βασισμένη σε fake news, ολόκληρο το νησί στρέφεται εναντίον του. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να καταστραφεί ο κόσμος του, σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο, να προσπαθεί να ξεφύγει, αλλά να πέφτουν πάνω του νέες κατηγορίες. Λόγω των σκληρών πραγμάτων που συνέβησαν στη ζωή του, κάποια στιγμή απασφάλισε και στράφηκε εναντίον αθώων ανθρώπων. Έπειτα από μια σειρά συμπτώσεων, ο τσαγκάρης διέπραξε το πιο ειδεχθές έγκλημα που έγινε στην Ελλάδα από άποψη αριθμού θυμάτων και αγριότητας».

Ο συγγραφέας, ο οποίος σε λίγες ημέρες θα κυκλοφορήσει το νέο του μυθιστόρημα με τίτλο «Το ποτάμι των χιλίων τυφλών» (Εκδόσεις Διόπτρα), έναν μήνα μετά την επιστροφή του από τα Κύθηρα ξεκίνησε να γράφει την ιστορία, που πέρα από τα αληθινά περιστατικά εμπεριέχει αρκετές δόσεις μυθοπλασίας.

«Αποφάσισα να γράψω το μυθιστόρημα γιατί με είχε ιντριγκάρει πολύ η ιστορία και ξεκίνησα να ψάχνω σε αρχεία - αν και δεν υπήρχαν πολλά διαθέσιμα στοιχεία. Αφού ολοκλήρωσα το βιβλίο, ξαναπήγα δύο καλοκαίρια αργότερα στο νησί, όπου μίλησα με αρκετό κόσμο.

Στα Κύθηρα είναι μια αρκετά γνωστή ιστορία, πλέον ανήκει στη συλλογική συνείδηση όλων των κατοίκων. Για να καταλάβατε, οι παππούδες και οι γιαγιάδες μού έλεγαν πως όταν ήταν μικρά παιδιά, τους έλεγαν "έλα σπίτι τώρα γιατί θα έρθει να σε πάρει ο Λαγονάρης".

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μάλιστα, μετά τη συγγραφή του βιβλίου συνέχιζα να ακούω νέες ιστορίες που αφορούσαν την αγριότητα του εγκλήματος -όλοι οι φόνοι έγιναν μέσα σε μισή ώρα-, αλλά κάποιες περιγραφές ήταν τόσο φρικιαστικές, που δεν θα τις έβαζα μέσα.

Κάποιοι χαρακτήρες είναι εντελώς φανταστικοί και δημιουργήθηκαν ως όχημα ώστε να μπορέσω να μιλήσω για τα μηνύματα που γεννήθηκαν μέσα μου. Όταν ακούς την ιστορία, μπορεί να μείνεις στο εγκληματικό κομμάτι, όμως ήθελα να μιλήσω και για θέματα όπως η μοίρα, η ελεύθερη βούληση, η ηθική, και γι' αυτό το βιβλίο εμπεριέχει ένα μεγάλο κομμάτι μυθοπλασίας» εξηγεί ο Πάνος Δημάκης στο iefimerida.gr.

Όσο για την έκβαση του μυθιστορήματος να γίνει σειρά, ο ίδιος αναφέρει: «Μετά την κυκλοφορία του βιβλίου το διάβασε η Μιρέλλα Παπαοικονόμου -η οποία έχει σπίτι στα Κύθηρα και αγαπάει πολύ το νησί- και εξέφρασε την επιθυμία να γίνει σειρά. Επίσης, τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει ο Σωτήρης Τσαφούλιας. Νιώθω ευλογημένος που η σειρά έχει τους συγκεκριμένους συντελεστές. Τους εμπιστεύομαι απόλυτα και η αξία τους είναι αποδεδειγμένη».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ