H Disney ανακοίνωσε σήμερα πως έφτασε τα 221,1 εκατ. συνδρομητές συνδυαστικά για τις υπηρεσίες Disney+, Hulu και ESPN+.
Με το παραπάνω αποτέλεσμα, ξεπέρασε για πρώτη φορά τον αριθμό συνδρομητών του Netflix, που είναι στα 220,7 εκατ. αυτόν τον μήνα.
Πώς κατάφερε κάτι τέτοιο όμως μέσα σε μόλις 3 χρόνια; Μπορεί οι συνδρομητικές υπηρεσίες video streaming να έχουν ξεκινήσει τον «αγώνα» τους σχετικά πρόσφατα, όμως το πλάνο της Walt Disney Co. έχει ξεκινήσει πριν από 15 χρόνια τουλάχιστον και οι επενδύσεις της έχουν ξεπεράσει τα 100 δισ. δολάρια πλέον.
Το Netflix ξεκίνησε μια νέα εποχή για τη βιομηχανία της ψυχαγωγίας, λανσάροντας το «disruptive» συνδρομητικό μοντέλο που ακολούθησαν πιστά πολλοί άλλοι, όμως έφτασε σε μια συγκεκριμένη κορύφωση εν μέσω της πανδημίας. Η Disney, η οποία θεωρήθηκε «αργή» στην αντίδρασή της, σχεδίασε την είσοδό της, «κουμπώνοντας» επάνω στην υπηρεσία σειρές-μεγαθήρια, όπως τα Star Wars και τα ονόματα της Marvel. Παράλληλα, το λανσάρισμα έγινε εν μέσω πανδημίας, κάτι το οποίο επίσης βοήθησε στην ώθηση και στη γνωριμία των θεατών με τη νέα συνδρομητική υπηρεσία.
100 εκατομμύρια συνδρομητές για το Disney+ μέσα σε 16 μήνες
Η προνομιακή τιμή του Disney+ βοήθησε πολύ στην πρόοδο και την επίτευξη του στόχου των 100 εκατ. συνδρομητών, μέσα σε 16 μήνες από το λανσάρισμά του. Το Netflix χρειάστηκε μια δεκαετία για αυτό.
Το περιεχόμενο φυσικά σε μια τέτοια υπηρεσία είναι βασιλιάς. Η Disney, ο ιδιοκτήτης του πιθανώς πιο κερδοφόρου κινηματογραφικού και τηλεοπτικού στούντιο στην ιστορία του Χόλιγουντ, αποτελεί το «σπίτι» μερικών εκ των μεγαλύτερων σειρών, franchise και χαρακτήρων που υπάρχουν στον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Ούτε αυτό είναι τυχαίο φυσικά, αφού οι επενδύσεις για τις εξαγορές όλων αυτών των αδειών είχαν ξεκινήσει πολύ νωρίτερα.
Οι επενδύσεις της Disney
To 2006, έναν χρόνο πριν το Netflix αλλάξει τη μορφή λειτουργίας του από… βίντεο κλαμπ σε υπηρεσία streaming, η Disney ξόδεψε 7,4 δισ. δολάρια για να αγοράσει την Pixar του Στιβ Τζομπς, το στούντιο δημιουργίας των τεράστιων επιτυχιών animation, «Toy Story», «Ψάχνοντας τον Νέμο» και «Οι Απίθανοι», ανάμεσα σε άλλα.
Η δεύτερη τεράστια εξαγορά έγινε το 2009 και αφορούσε στο σύμπαν των υπερηρώων της Marvel. Με 4 δισ. δολάρια, η Disney έκανε πιθανώς την πιο προσοδοφόρα επένδυσή στην ιστορία του κινηματογράφου, προσθέτοντας στη συλλογή της χαρακτήρες όπως ο Iron Man και ο Captain America, ενώ παράλληλα έκανε και άνοιγμα προς τις ταινίες live-action (ζωντανής δράσης με ηθοποιούς -όχι animation).
Η τρίτη εξαγορά επίσης ήταν τιτάνια. Το 2012, για 4 δισ. δολάρια η Disney εξαγόρασε την Lucasfilm του Τζορζ Λούκας, παίρνοντας υπό την κατοχή της τις άδειες για τα Star Wars και τα Indiana Jones, ανάμεσα σε άλλα.
H αξία της εταιρείας
To 2008, έναν χρόνο πριν ξεκινήσει το υπερ-επιτυχημένο κινηματογραφικό σύμπαν της Marvel, η αξία της μετοχής της εταιρείας ήταν στα 15 δολάρια, φτάνοντας συνολική αξία τα 26 δισ. δολάρια. Αυτήν τη στιγμή, η αξία της είναι στα 205 δισεκατομμύρια δολάρια, με την κάθε μετοχή να φτάνει τα 112 δολάρια. Σχεδόν δύο φορές δηλαδή η αξία του Netflix.
Μπορεί το Netflix να μαζεύει σημαντικά IP (intellectual properties - πνευματικές ιδιοκτησίες), όπως είναι το Stranger Things, το The Witcher και το The Crown, όμως δεν διαθέτουν τον «όγκο» των σειρών της Disney.
To 2018, η Warner Bros. και η Comcast, που έχουν το NBC Common και το Sky σταμάτησαν να υπενοικιάζουν υλικό στο Netflix για να λανσάρουν τη δική τους υπηρεσία video streaming. Εκεί ήρθε ακόμη ένα χτύπημα από την Disney, αφού εξαγόρασε την 21st Century Fox για 71 δισ. δολάρια.
Η επίσης τεράστια εξαγορά συμπεριλάμβανε ταινίες και σειρές από την 20th Century Fox, αλλά και το FX Community, με ηχηρά ονόματα, όπως τα «Deadpool», «Avatar», «Τιτανικός», «The Simpsons» και πολλά ακόμη.
Παράλληλα, στην εξαγορά συμπεριλαμβανόταν και η υπηρεσία streaming, Hotstar της Fox, για την αγορά της Ινδίας, μαζί με τους δεκάδες χιλιάδες συνδρομητές της. Η υπηρεσία αυτή, η οποία προβλέπεται ότι θα χάσει χιλιάδες χρήστες, καθώς η Disney χάνει τα δικαιώματα μετάδοσης του κρίκετ της Ινδικής Πρέμιερ Λιγκ, αντιπροσωπεύει τα 58,4 εκατομμύρια από τα 152 εκατομμύρια των συνδρομητών Disney+ παγκοσμίως.
Το Netflix και το Disney+ βρίσκονται σε διαφορετικές φάσεις
Η Disney προβλέπει ότι το Disney+ μόνο του θα καταφέρει να ξεπεράσει το Netflix μέχρι το 2024, αφού σχεδόν σε κάθε τρίμηνο ξεπερνούν τις προβλέψεις των αναλυτών, ενώ παράλληλα το Netflix ήδη εμφάνισε την πρώτη χρονιά με μείωση συνδρομητών.
Η Disney συνεχίζει να βρίσκεται σε ανάπτυξη, καθώς συνεχίζει να επεκτείνεται σε νέες αγορές. Από την άλλη, το Netflix είναι ήδη διαθέσιμο παγκοσμίως, εκτός από την Κίνα, την Κριμαία, τη Βόρεια Κορέα, τη Ρωσία και τη Συρία.
Αφού ακολούθησε πολιτική με χαμηλές τιμές για να προωθήσει την υπηρεσία της, η Disney πλέον ακολουθεί την «τακτική Netflix», καθώς θα αυξήσει σημαντικά το κόστος της υπηρεσίας, όπως ανακοίνωσε, ξεκινώντας από τις ΗΠΑ.
Και οι δύο υπηρεσίες αναμένεται να λανσάρουν επιλογές συνδρομής που συνδυάζουν χαμηλότερη τιμή και διαφημίσεις, καθώς μαίνεται ο αγώνας της κερδοφορίας και επιβραδύνεται η αύξηση συνδρομητών.