Λίγο πριν την πρεμιέρα της σειράς «Κόκκινο ποτάμι-Η συνέχεια» του Μανούσου Μανουσάκη είδαμε μαζί με τους συντελεστές το πρώτο επεισόδιο και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
Η ιστορική δραματική σειρά το «Κόκκινο ποτάμι» αγαπήθηκε από το τηλεοπτικό κοινό και φυσικά κατάφερε να σημειώσει υψηλά νούμερα τηλεθέασης σε ένα κανάλι που μέχρι τότε δεν είχε δώσει βαρύτητα στη μυθοπλασία του.
Σχεδόν δύο χρόνια μετά το τέλος της σειράς έρχεται η συνέχεια του Κόκκινου ποταμού, του Μανούσου Μανουσάκη, που κάνει πρεμιέρα την Κυριακή 2 Οκτωβρίου στις 21.00 από τη συχνότητα του OPEN. Οι εξελίξεις θα είναι καταιγιστικές συνεπαίρνοντας τα γνώριμα αγαπημένα πρόσωπα, αλλά και τους νέους χαρακτήρες, μέσα από τους οποίους θα γίνουμε μάρτυρες πραγματικών ιστορικών γεγονότων και μνημών και του καταλυτικού τρόπου με τον οποίο επιδρούν στις ζωές τους.
Το «Κόκκινο ποτάμι- Η συνέχεια» δεν βασίζεται σε βιβλίο, όπως το πρώτο, αλλά είναι δημιούργημα των σεναριογράφων και κατά ελάχιστο του Μανούσου Μανουσάκη, όπως είχε αναφέρει ο σκηνοθέτης μιλώντας αποκλειστικά στο iefimerida.gr την περίοδο των γυρισμάτων και δίνοντας μας ένα πλούσιο φωτογραφικό υλικό.
Η ιστορική δραματική σειρά θα εξελιχτεί σε τρεις θεματικούς κύκλους, με παράλληλες ιστορίες που εκτυλίσσονται στην Ελλάδα, στην Τουρκία, στον Πόντο, και φυσικά στη Σμύρνη, όπου θα «βιώσουμε» ξανά την απελπιστική καταστροφή της το 1922.
Υπόθεση
Η Ιφιγένεια προσπαθεί να βρει τον Μίλτο, μη γνωρίζοντας πως ο αγαπημένος της έχει σκοτωθεί. Φτάνει στη Θεσσαλονίκη και εκεί συναντά τον Δημοσθένη Μαντά, τον γιατρό που θα προσπαθήσει να σώσει το παιδί της και θα τη βοηθήσει στην αναζήτησή της για τον Μίλτο στα βάθη της Τουρκίας. Παράλληλα με την περιπέτεια της Ιφιγένειας και του Δημοσθένη και την εξέλιξη της σχέσης τους, παρακολουθούμε ιστορίες προσφύγων και πώς αλλάζει η ζωή τους από τη μία στιγμή στην άλλη εξαιτίας των διεθνών συμφερόντων της εποχής. Όλη η πλοκή διαδραματίζεται με φόντο τα ιστορικά γεγονότα που συγκλόνισαν τον Ελληνισμό κατά το διάστημα 1919-1923.
Οι εντυπώσεις μας
Λίγες μέρες πριν την πρεμιέρα της σειράς συντελεστές και δημοσιογράφοι είδαμε μαζί το πρώτο καθηλωτικό επεισόδιο σε αίθουσα του «Ελληνικού κόσμου».
Η ιστορία ξεκινάει από το σημείο που είχε ολοκληρωθεί το πρώτο μέρος βλέποντας ο τηλεθεατής το τραγικό τέλος του Μίλτου, συζύγου της Ιφιγένειας. Η ίδια καταφέρνει μαζί με το μωρό τους να φύγουν παίρνοντας το καράβι που θα τους μεταφέρει στο Παρίσι για να ξεκινήσουν μια νέα ζωή, καθώς τα δραματικά γεγονότα στην Τουρκία δεν της αφήνουν άλλη επιλογή. Η ξαφνική αρρώστια του μωρού θα την αναγκάσει να αποβιβαστεί στη Θεσσαλονίκη προκειμένου να νοσηλευτεί. Παράλληλα, βλέπουμε την σκληρή πραγματικότητα που επικρατεί στην Τουρκία με τις σφαγές, τους βιασμούς όσων δεν είναι Τούρκοι, καθώς το σύνθημα είναι ένα «Η Τουρκία για τους Τούρκους».
Ο Μανούσος Μανουσάκης έχει κάνει μια εξαιρετική δουλειά που θυμίζει περισσότερο κινηματογραφική ταινία. Κάλλιστα με το υλικό που έχει θα μπορούσε το Κόκκινο ποτάμι να βγει στις αίθουσες και να πει αυτή την ιστορία που έναν αιώνα μετά μάς αφορά όλους και είναι από τα σημαντικότερα κομμάτια της ιστορίας μας. Έχοντας παρακολουθήσει τις περισσότερες από τις σειρές του στην ελληνική τηλεόραση το «Κόκκινο ποτάμι» δείχνει τη μαεστρία του και την παρακαταθήκη που θέλει να αφήσει στη χώρα του. Μάλιστα, στα πηγαδάκια που στήθηκαν μετά το τέλος της προβολής του πρώτου επεισοδίου, σχολιάστηκε πως αξιόλογοι σκηνοθέτες του εξωτερικού τις μεγάλες τους ταινίες τις έκαναν σε ώριμη ηλικία.
Στα plus της σειράς αναμφισβήτητα είναι η σκηνογραφία όπου ο τηλεθεατής εντυπωσιάζεται από τους φυσικούς χώρους που έχουν πραγματοποιηθεί τα γυρίσματα. Ιδιαίτερα αυτό το κομμάτι έχει μεγάλη βαρύτητα προκειμένου να αποδοθούν όσο πιο άρτια γίνεται οι χώροι -ειδικά σε μια χώρα όπως η Ελλάδα που δεν υπάρχει (σχεδόν) τίποτα να θυμίζει την παλαιότερη αρχιτεκτονική της κληρονομιά παρά μονάχα κάποιες πόλεις της βόρειας Ελλάδας.
Να σημειώσουμε πως για τη σειρά έγιναν γυρίσματα στη Θεσσαλονίκη, το Μεταξοχώρι, τα Αμπελάκια στη Λάρισα, τη Βέροια και τη Ξάνθη, ενώ σημαντικό μέρος των γυρισμάτων πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη», στο Χατζηκυριάκειο Ίδρυμα, το οποίο διαμορφώθηκε σε νοσοκομείο για τις ανάγκες της σειράς, στο Αβέρωφ.
Από τις πιο συγκλονιστικές σκηνές ήταν οι σφαγμοί και οι εικόνες με τους Πόντιους να φτάνουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και να τους πηγαίνουν στο λοιμοκαθαρτήριο. Η ζωή τους αλλάζει και προσπαθούν να κρατήσουν όσο γίνεται την περηφάνια τους που τσακίζεται κάθε στιγμή.
Η Αναστασία Παντούση επιστρέφει ως «Ιφιγένεια» με έντονη δυναμική υπόσταση και έχοντας φτιάξει ένα χαρακτήρα που παίζει αρκετά φυσικά. Το λεπτό κορίτσι, θυμίζει λίγο αερικό, που είδα την ώρα που έφτασε στην εκδήλωση ήταν εντελώς διαφορετικό από την ηρωίδα της. Το παίξιμο είχε δυναμική και δεν γινόταν να την προσπεράσεις.
Η Φωτεινή Ντεμίρη, πλήρως μεταμορφωμένη για τις ανάγκες του ρόλου, με το πλάνο πάνω στο βλέμμα της, τόσο στο λοιμοκαθαρτήριο όσο και την στιγμή που της κόβουν την κοτσίδα, αφομοιώνει όλα τα συναισθήματα που δεν αφήνει το περιθώριο στον τηλεθεατή να μην συγκινηθεί με την ηρωίδα της που κουβαλάει στη πλάτη της όσα τράβηξε ένας ολόκληρος λαός. Η σιωπή της κάνει τόσο θόρυβο και προκαλεί πόνο και έντονα συναισθήματα.
Δύο ακόμα ηθοποιοί που με συνεπήραν ήταν η Χριστίνα Αλεξανιάν, τη βλέπουμε σε κάτι διαφορετικό από ότι έχει κάνει μέχρι σήμερα, και ο Λάμπρος Κτεναβός όπου υποδύεται τον «Οσμάν»- αρκεί το βλέμμα του και σε κάποιες σκηνές οι παύσεις του να γεμίσουν τον τηλεθεατή θυμό και οργή.
Μια ευχάριστη έκπληξη στους συντελεστές της σειράς είναι ο Όμηρος Πουλάκης, ο οποίος απείχε χρόνια τηλεοπτικά και επανέρχεται ως ο γιατρός που θα σταθεί δίπλα στην Ιφιγένεια. Στο πρώτο επεισόδιο πήραμε μια μικρή γεύση από τις κοινές λήψεις με την Ιφιγένεια και αναμένουμε να δούμε τη χημεία των δύο πρωταγωνιστών που πάνε την ιστορία ένα βήμα παραπέρα.