Η ψηφιακή ειδησεογραφική πλατφόρμα των ΗΠΑ, Ozy, δεν υπάρχει πλέον, μετά τις αποκαλύψεις για τα τερατώδη ψέματα ηγετικών στελεχών της, προκειμένου να προσελκύσουν επενδυτές.
Ερωτηθείσα σχετικά από το Γαλλικό Πρακτορείο, η εταιρεία δεν απάντησε, ούτε έδωσε συνέχεια ο γενικός διευθυντής της, Κάρλος Ουότσον, μετά την ανακοίνωση της αναστολής της δραστηριότητάς της από το Διοικητικό της Συμβούλιο, στην οποία αναφέρθηκαν χθες (1/10) αρκετά άλλα αμερικανικά ΜΜΕ.
Η πλατφόρμα που ίδρυσε το 2013 ο δημοσιογράφος και επιχειρηματίας Ουότσον, αστέρας τηλεοπτικών δικτύων, υποστηριζόταν από διάφορες προσωπικότητες, όπως -μεταξύ άλλων- η Λορίν Πάουελ Τζομπς, χήρα του συνιδρυτή της Apple, Στιβ Τζομπς.
Σύμφωνα με τη βάση δεδομένων Crunchbase και όπως μεταφέρει ο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η Ozy Media συγκέντρωσε συνολικά κάπου 70 εκατομμύρια δολάρια από επενδυτές. Η πλατφόρμα αναρτούσε άρθρα, podcast και βίντεο με περιεχόμενο ενημερωτικό και ψυχαγωγικό, κατά το υπόδειγμα άλλων μέσων ενημέρωσης του διαδικτύου, όπως οι ιστότοποι BuzzFeed και Refinery29.
Ομως, σύμφωνα με έρευνα της εφημερίδας New York Times, που άρχισε να δημοσιεύει αποκαλύψεις την προηγούμενη Κυριακή, ηγετικά στελέχη της πλατφόρμας παραφούσκωναν εσκεμμένα τους αριθμούς των επισκέψεων στην ίδια και στην παρουσία της σε άλλους ιστότοπους, ειδικά στο YouTube.
Κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης τον Φεβρουάριο με αντιπροσώπους της τράπεζας Goldman Sachs, που εξέταζε το ενδεχόμενο να επενδύσει 40.000.000 δολάρια στο μετοχικό κεφάλαιο της Ozy, ο Σαμίρ Ράο, συνιδρυτής, δεύτερος τη τάξει και οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, παρέστησε τον εκπρόσωπο του YouTube, αποκάλυψαν οι Times.
Απευθυνόμενος στους τραπεζικούς με αυτήν την πλαστή ταυτότητα, ο Σαμίρ Ράο τους διαβεβαίωσε πως η Ozy είχε μεγάλη επιτυχία στο YouTube τόσο ως προς τον αριθμό των θεάσεων όσο και ως προς τον τζίρο της από διαφημίσεις. Οι αντιπρόσωποι της τράπεζας αντιλήφθηκαν γρήγορα πως βρίσκονταν μπροστά σε απόπειρα εξαπάτησής τους και ο Κάρλος Ουότσον αναγκάστηκε να ζητήσει συγγνώμη.
Επίσης, η Ozy διατεινόταν πως η εκπομπή του («The Carlos Watson Show»), που άρχισε να παράγεται το 2020, ήταν το «πρώτο talk show του Amazon Prime», της πλατφόρμας βίντεο της εταιρείας του Τζεφ Μπέζος, χωρίς τη συναίνεση του διαδικτυακού κολοσσού του Σιάτλ και ενώ η εκπομπή ούτε προωθείτο, ούτε χρηματοδοτείτο από την Amazon.
Ακόμη, η Ozy προσέλκυσε διάφορους διάσημους προσκεκλημένους στην εκπομπή του Ουότσον. διαβεβαιώνοντάς τους πως οι συνεντεύξεις θα προβάλλονταν στο αμερικανικό καλωδιακό τηλεοπτικό δίκτυο A&E, ενώ δεν υπήρχε καμιά τέτοια συμφωνία.