Μια δραματική σειρά εποχής με την Καραμπέτη και τον Νίκο Ψαρρά ετοιμάζεται να κάνει πρεμιέρα το Σάββατο 15 Ιανουαρίου στις 22.00 στην κρατική τηλεόραση.
Μένοντας πιστή στο σχεδιασμό του προγράμματος η ΕΡΤ επιμένει στη μυθοπλασία και ρίχνει στο τηλεοπτικό τερέν τρεις νέες σειρές ενισχύοντας το δυναμικό που επιθυμεί να κτίσει με σταθερά βήματα.
Το ποντάρισμα στη μυθοπλασία έχει πετύχει και πλέον βλέπει τους καρπούς να ανθίζουν. Όπως τα δυνατά ονόματα συντελεστών που επιλέγουν να συμμετέχουν σε σειρές της κρατικής τηλεόρασης.
Πάντα η ΕΡΤ ήξερε πολύ καλά να δημιουργεί σειρές εποχής και από το Σάββατο (15/1) βγαίνει στον τηλεοπτικό αέρα μια από τις καλύτερες δραματικές σειρές βασισμένη στο διήγημα του Κωνσταντίνου Θεοτόκη «Αγάπη παράνομη».
Η συγκεκριμένη σειρά ήταν ένα όνειρο ζωής του σκηνοθέτη Νίκου Κουτελιδάκη όπου μετά από 40 χρόνια γίνεται πραγματικότητα, με την πένα της Ελένης Ζιώγα να έχει δημιουργήσει ένα σενάριο ακροβατώντας με μαεστρία στο χτες και το σήμερα, μένοντας πιστή στο όραμο του Θεοτόκη.
«Αγάπη παράνομη» οι εντυπώσεις από το πρώτο επεισόδιο
Η κρατική τηλεόραση έβγαλε στον αέρα του ERTFLIX για λίγες μόνο ώρες την νέα σειρά οπότε κατά τη διάρκεια της ημέρας έκανα ένα break από τον σύγχρονο κόσμο και με το πάτημα ενός κουμπιού μεταφέρθηκα στον περασμένο αιώνα.
Με φόντο την Κέρκυρα τού 1906 η σειρά καταγράφει μια ιστορία εγκληματικού πάθους, σε μια καταπιεστική πατριαρχική κοινωνία, που δοκιμάζει τα όρια και τις αντοχές των ηρώων. Καθένας από τους ήρωες έρχεται αντιμέτωπος με τα πιο επικίνδυνα μυστικά, που δεν τολμάει να ομολογήσει ούτε στον εαυτό του.
Στο πρώτο επεισόδιο, με τίτλο «Ο αρραβώνας» ο τηλεθεατής γίνεται μάρτυρας μια αγάπης που είναι σχεδόν αρρωστημένη, καθώς ο πόθος ενός ώριμου εργατικού αγρότη για μια νεότερη κοπέλα γίνεται η αφορμή ώστε να θέλει να την παντρέψει με το γιο του. Πιστεύει ότι είναι η καλύτερη νύφη για τον γιο του ή έχει ξυπνήσει μέσα του ένα εγκληματικό πάθος, που προσπαθεί να καλύψει με τον γάμο του γιου του; Έτσι ξεκινάει μια ιστορία με ενδιαφέρουσα πλοκή ξεδιπλώντας πολλά στοιχεία για τον χαρακτήρα των ηρώων.
Από το πρώτο πλάνο η σειρά με την κινηματογραφική ματιά του έμπειρου Νίκου Κουτελιδάκη σε παίρνει μαζί της και σε μεταφέρει στις αρχές του 1900. Το καλογραμμένο σενάριο, η προσεγμένη σκηνογραφία και οι εξαιρετικές ερμηνείες των ηθοποιών δεν σε αφήνουν στιγμή να χάσεις το ενδιαφέρον σου, αντίθετα ανυπομονείς να δεις τι θα γίνει στο επόμενο πλάνο.
Η Καρυοφιλλιά Καραμπέτη, επιστρέφει μετά από πολλά χρόνια σε πρωταγωνιστικό ρόλο, μένοντας πιστή στο είδος που την αγαπά: τις σειρές εποχής. Από την «Τελευταία Παράσταση» όπου έπαιξε την ζωή της Έλλης Λαμπέτη τη σεζόν 2006-2007, η εξαιρετική ηθοποιός έχει κάνει επιλεγμένες guests εμφανίσεις σε τηλεοπτικές σειρές. Φέτος επιστρέφει (επιτέλους) με πρωταγωνιστικό ρόλο χαρίζοντας απλόχερα στο κοινό μια εξαιρετική ερμηνεία δίνοντας το στίγμα της. Παίζει με τις εκφράσεις του προσώπου όσο και με τη στάση του σώματος χρησιμοποιώντας με μαεστρία όλα τα εκφραστικά μέσα για να πει όσα δεν λέγονται με λόγια.
Η συνύπαρξη της με τον Νίκο Ψαρρά έχει ενδιαφέρον, καθώς και οι δύο ηθοποιοί έχουν μπει άψογα στο κοστούμι του ρόλου. Οι σκηνές που απλώς συνομιλούν με τα εκφραστικά τους μέσα μεταφγέρουν στον τηλεθεατή όλη την απόγνωση που κρύβουν αυτοί οι ήρωες μέσα τους και δεν μπορούν να τα αποκαλύψουν ο ένας στον άλλον.
Στα plus της σειράς ο νεαρός Μιχαήλ Ταμπακάκης, ο οποίος πριν δύο χρόνια ήταν υποψήφιος για βραβείο Δημήτρης Χορν, ο νεαρός ηθοποιός έχει καταφέρει να ξεχωρίσει με το υποκριτικό του ταλέντο. Στη σειρά υποδύεται τον τηλεοπτικό γιο των Καραμπέτη- Ψαρρά με την ερμηνεία του να είναι φυσική αποφεύγοντας μούτες και εντυπωσιασμούς ως γόης άνδρας που τον διεκδικούν οι κοπέλας του χωριού.
Στο ρόλο της «Χρυσαυγής», της νεαρής κοπέλας που ποθεί ο πεθερός της παίζει η Ευγενία Ξυγκόρου, η οποία κάνει το τηλεοπτικό της ντεμπούτο.
Επιπλέον, στα συν του σκηνοθέτη είναι η επιλογή και καθοδήγηση των μικρών παιδιών που παίζουν πολύ ρεαλιστικά και δεν λένε απλά καλά τα λόγια τους. Έχουν ταπεραμάντο και έχουν μπει κανονικά μέσα στο ρόλο τους. Αξίζει να αναφέρουμε πως στη σειρά παίζει η μικρότερη κόρη της Μαριλίτας Λαμπροπούλου και του Γιάννη Νταλιάνη, η οποία υποδύεται το μικρότερο κορίτσι της οικογένειας Θεριανού.
Η υπόθεση της σειράς
Ο Στάθης Θεριανός, ένας από τους πιο εργατικούς και νοικοκύρηδες κατοίκους του χωριού Δαφνύλα της Κέρκυρας, παντρεμένος με τη Διαμάντω, ερωτεύεται κρυφά και κεραυνοβόλα τη νεαρή Χρυσαυγή, την περιζήτητη κόρη του εύπορου κτηματία Σπύρου Ασπρέα. Μαγεμένος από την απαράμιλλη ομορφιά της, κάνει τα πάντα για να την παντρέψει με τον γιο του, Γιώργη προκειμένου να την έχει -έστω κι έτσι- κοντά του.
Η Διαμάντω προσπαθεί να αποτρέψει το προξενιό, καθώς γνωρίζει τη μαύρη «σκιά» του άντρα της, ο οποίος, ωστόσο, όλα αυτά τα χρόνια έχει υπάρξει υποδειγματικός σύζυγος και πατέρας. Η Διαμάντω προσπαθεί μάταια να πείσει τον γιο της να παντρευτεί την παιδική του φίλη, Ευγενία, για να αποτρέψει το κακό. Το σχέδιό της δεν ευοδώνεται. Ο Γιώργης και η Χρυσαυγή παντρεύονται και εγκαθίστανται στο σπίτι των πεθερικών της, όπως επιτάσσουν οι κοινωνικοί νόμοι της εποχής. Όταν ο Γιώργης φεύγει για να υπηρετήσει τη στρατιωτική θητεία του, η Χρυσαυγή βρίσκεται στο «έλεος» του Θεριανού, ο οποίος καταλαμβάνεται από έναν τρελό ερωτικό πόθο για τη νύφη του, που ξυπνάει το «θηρίο» που κρύβει μέσα του.
Χωρίς να αντιληφθεί το πραγματικό πρόβλημα, η αρχοντική και επιβλητική μητέρα της Χρυσαυγής, Κατερίνα , διαισθάνεται ότι κάτι κακό συμβαίνει μέσα στο σπίτι που έχει μπει νύφη η κόρη της. Ωστόσο, κανείς δεν της αποκαλύπτει την αλήθεια.
Νύφη και πεθερά συνασπίζονται σ’ έναν κοινό σκοπό. Στον κρυφό πόλεμο, που έχει κηρυχτεί, πια, μέσα στο σπίτι του Θεριανού. Μένει να δούμε τι από τα δύο θα νικήσει: το εγκληματικό πάθος του πατέρα-αφέντη ή η δίκαιη συμμαχία των καταπιεσμένων γυναικών…