Η Meta, μητρική εταιρεία του Facebook, ξεκινά το νέο έτος με νέο πρόστιμο περί απορρήτου και ιδιωτικότητας των χρηστών.
Η εταιρεία θα πρέπει να συμμορφώσει τις δραστηριότητές της κατά τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR) που ισχύει στην Ευρώπη.
Το νεότερο πρόστιμο που καλείται να πληρώσει ο όμιλος του Μαρκ Ζούκερμπεργκ σχετίζεται με καταγγελίες, οι οποίες ισχυρίζονται πως οι υπηρεσίες της Meta προβάλλουν διαφημίσεις βάσει της συμπεριφοράς του χρήστη (προσωποποιημένες διαφημίσεις).
Ο κύριος επόπτης προστασίας δεδομένων της Meta στην Ευρώπη, η Ιρλανδική Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων (DPC), ανακοίνωσε σήμερα ότι ενέκρινε τις τελικές αποφάσεις για δύο από αυτές τις μακροχρόνιες έρευνες: μία κατά του Facebook και άλλη μία κατά του Instagram.
Το σημερινό δελτίο Tύπου της DPC ανακοινώνει οικονομικές κυρώσεις ύψους 210 εκατομμυρίων ευρώ για το Facebook και 180 εκατομμύρια ευρώ για το Instagram, ενώ παράλληλα επιβεβαιώνει τη δεσμευτική απόφαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Προστασίας Δεδομένων (EDPB) του περασμένου μήνα σχετικά με αυτές τις καταγγελίες: ότι δεν υπάρχει κατάλληλη βάση για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων για προσωποποιημένες διαφημίσεις.
Τα πρόστιμα της Ευρώπης στη Meta για το 2022
Αυτές οι νέες κυρώσεις έρχονται να προστεθούν σε αρκετά άλλα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί στη Meta στην Ευρώπη για θέματα σχετικά με την ιδιωτικότητα.
Μέσα στο 2022, αποφασίστηκαν τα εξής:
- €265 εκατ. για παραβίαση δεδομένων χρηστών του Facebook
- €405 εκατ. για παραβίαση ιδιωτικότητας ανηλίκων στο Instagram
- €17 εκατ. για πολλαπλές αναδρομικές παραβιάσεις δεδομένων του Facebook
- €60 εκατ. για παραβιάσεις της συναίνεσης για τα cookies του Facebook
Τα συνολικά -δημοσίως γνωστά- πρόστιμα που επιβλήθηκαν στη Meta από την ΕΕ μέσα στο 2022 φτάνουν τα 747 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, η Meta έχει λάβει εντολή να συμμορφώσει την πολιτική για την επεξεργασία δεδομένων των χρηστών της βάσει GDRP, εντός τριών μηνών.