Με μια μακροσκελή επιστολή του προς τους εργαζόμενους στο Facebook, που ανήρτησε και δημοσίως ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ προσπάθησε να απολογηθεί για το πρόσφατο κύμα αρνητικών ειδήσεων για την εταιρεία του.
Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Facebook στην επιστολή των 1.316 λέξεων διέψευσε κατηγορηματικά ως «απλώς αναληθείς» τις καταγγελίες ότι ο κολοσσός των μέσων κοινωνικής δικτύωσης προτάσσει το κέρδος της ασφάλειας. «Είναι δύσκολο να βλέπεις ρεπορτάζ που παρουσιάζουν εσφαλμένα τη δουλειά και τα κίνητρά μας Στο βασικότερο επίπεδο πιστεύω ότι οι περισσότεροι από εμάς απλώς δεν αναγνωρίζουν αυτή την ψευδή εικόνα της εταιρείας που σκιαγραφείται», σημείωσε ο Ζούκερμπεργκ. Και πρόσθεσε: «Στην καρδιά των κατηγοριών υπάρχει η ιδέα ότι προτάσσουμε τα κέρδη της ασφάλειας. Αυτό απλώς δεν είναι αληθές. Επί παραδείγματι αμφισβητήθηκε η κίνηση που κάναμε με την αλλαγή των Meaningful Social Interactions στο News Feed. Μ’ αυτή την αλλαγή εμφανίζονταν λιγότερα viral βίντεο και περισσότερο υλικό από φίλους και συγγενείς μολονότι γνωρίζαμε ότι αυτό θα σημαίνει λιγότερο χρόνο παραμονής στο Facebook. Αλλά η έρευνα μας έδειξε ότι αυτό ήταν το σωστό να κάνουμε για την ασφάλεια των πολιτών. Είναι αυτό κάτι που θα έκανε μια εταιρεία που επικεντρώνεται περισσότερο στα κέρδη;».
Ο Ζούκερμπεργκ χαρακτήρισε παράλογο «το επιχείρημα ότι προωθούμε ηθελημένα περιεχόμενο που εξαγριώνει τους ανθρώπους για να έχουμε κέρδη». Όπως υποστήριξε, «έχουμε κέρδη από διαφημίσεις και οι διαφημιζόμενοι μας λένε διαρκώς ότι δεν θέλουν τις διαφημίσεις τους δίπλα σε επιβλαβές περιεχόμενο. Και δεν γνωρίζω ούτε μία τεχνολογική εταιρεία που να στοχεύει στην παραγωγή προϊόντων, τα οποία προκαλούν θυμό ή κατάθλιψη στους ανθρώπους».
Η επιστολή του Ζούκερμπεργκ ήρθε λίγες ώρες μετά την κατάθεση σε ακρόαση της Γερουσίας της πρώην product manager στην ομάδα αντιμετώπισης της παραπληροφόρησης της Facebοok, Φράνσις Χάουγκεν για την εμπειρία της και την εσωτερική της έρευνα στο τμήμα, που έδειξε ότι ο κολοσσός βάζει πάνω απ’ όλα το κέρδος βλάπτοντας τα παιδιά και προκαλώντας διαιρέσεις. Η Χάουγκεν είχε εμφανιστεί την Κυριακή το βράδυ στην εκπομπή “60 Minutes” του CBS, όπου κατήγγειλε ότι το Facebook λάμβανε συστηματικά αποφάσεις που έβαζαν τα επιχειρηματικά συμφέροντα πάνω από την ασφάλεια των χρηστών. «Υπήρχαν συγκρούσεις συμφερόντων μεταξύ του τι ήταν καλό για το κοινό και του τι ήταν καλό για το Facebook» και ο όμιλος «στη μία περίσταση μετά την άλλη, επέλεγε να προτάξει τα συμφέροντά του, δηλαδή να βγάζει περισσότερα χρήματα», είπε.