Αποκαλύψεις: Ασκούμενοι φοιτητές σχεδίασαν τα ηλεκτρικά του υποβρυχίου Titan -«Καυχιόνταν για το χειριστήριο» - iefimerida.gr

Αποκαλύψεις: Ασκούμενοι φοιτητές σχεδίασαν τα ηλεκτρικά του υποβρυχίου Titan -«Καυχιόνταν για το χειριστήριο»

Οι πέντε επιβάτες του υποβρυχίου Titan, που καταστράφηκε στο βυθό του Βόρειου Ατλαντικού
Οι πέντε επιβάτες του υποβρυχίου «Titan» που έχασαν τη ζωή τους στον βυθό του Βόρειου Ατλαντικού
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για το μοιραίο υποβρύχιο της OceanGate, Titan, με τα ελλείμματα ασφαλείας να έρχονται για άλλη μια φορά στο επίκεντρο.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Daily Mail, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας και ένας από τους νεκρούς επιβάτες, ο Στόκτον Ρας, φαίνεται πως χρησιμοποίησε ασκούμενους φοιτητές για να σχεδιάσει το ηλεκτρικό σύστημα που χρησιμοποιήθηκε στο υποβρύχιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Ο Ρας είχε ασκούμενους για να σχεδιάσουν το ηλεκτρικό σύστημα του υποβρυχίου -Καυχιόνταν για το τηλεχειριστήριο»

Ο Ρας είχε προσλάβει ασκούμενους από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον, οι οποίοι «έπιναν Kool-Aid» και καυχιόνταν για το πώς ένα τηλεχειριστήριο PlayStation χρησιμοποιήθηκε για τη λειτουργία του Titan, αποκάλυψε ο ειδικός στις εξερευνήσεις βαθέων υδάτων Rob McCallum.

Ο McCallum και άλλοι ειδικοί είχαν δηλώσει ότι ο Ρας αγνόησε μια σειρά από προειδοποιήσεις ασφαλείας που είχαν επισημάνει, ενώ προέκυψε ότι ένας πρόσφατος απόφοιτος του Washington State University είχε πει σε μια φοιτητική εφημερίδα ότι αυτός και οι συμφοιτητές του εργάζονταν στο ηλεκτρικό σύστημα του Titan.

Συντρίμμια του υποβρυχίου Titan
Συντρίμμια του υποβρυχίου Titan

«Ολόκληρο το ηλεκτρικό σύστημα -αυτό ήταν ο σχεδιασμός μας, το εφαρμόσαμε και λειτουργεί», δήλωσε ο πρώην ασκούμενος Mark Walsh, ο οποίος αποφοίτησε με πτυχίο ηλεκτρολόγου μηχανικού, στην εφημερίδα του κολεγίου του Washington State University τον Φεβρουάριο του 2018.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Walsh, ο οποίος προσλήφθηκε αργότερα από την OceanGate ως επικεφαλής ηλεκτρολόγος-μηχανικός, δήλωσε επίσης ότι προσέλαβε μερικούς ασκούμενους από το ακαδημαϊκό του ίδρυμα και ότι επιθυμούσε να προσλάβει περισσότερους.

Συντρίμμια του υποβρυχίου Titan / Φωτογραφία: Twitter
Συντρίμμια του υποβρυχίου Titan / Φωτογραφία: Twitter

«Η Sony γνωρίζει για το πώς χρησιμοποιείτε το χειριστήριο;»

Ο McCallum (που υπενθυμίζεται ότι είχε στείλει email στον CEO της OceanGate αναφορικά με τα ζητήματα ασφαλείας του υποβρυχίου) αποκάλυψε ότι ο Ρας τον ήθελε για να «αναλάβει» το project «Τιτανικός» για λογαριασμό του, αλλά όταν ο ειδικός επισκέφθηκε το εργαστήριό του κοντά στο Σιάτλ ανησύχησε βαθιά για όσα είδε.

«Όλοι έπιναν Kool-Aid (σ.σ. αναψυκτικό) και έλεγαν πόσο κουλ ήταν με ένα χειριστήριο του PlayStation», είπε ο McCallum στο New Yorker. «Και είπα τότε: "Γνωρίζει η Sony (που κατασκευάζει τα Playstation) ότι έχει χρησιμοποιηθεί για αυτή την εφαρμογή; Επειδή, ξέρετε, δεν είναι αυτό για το οποίο σχεδιάστηκε". Υπήρχαν πολλαπλά σημεία αποτυχίας», είπε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Γιατί δεν χρησιμοποιούμε Bluetooth μέσα στο υποβρύχιο»

Ο Ρας είχε πει ότι το σύστημα μέσα στο υποβρύχιο Titan λειτουργούσε με Bluetooth, αλλά ο McCallum εξήγησε ότι αυτό ήταν ένα πραγματικό ζήτημα ασφάλειας. «Κάθε υποβρύχιο στον κόσμο έχει για κάποιο λόγο καλωδιωμένα χειριστήρια, ώστε αν πέσει το σήμα να μην γ@μ@@@», είπε.

Δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά που αναφέρονται σοβαρά ζητήματα σχετικά με την ασφάλεια του μοιραίου υποβρυχίου.

Άλλοι εμπειρογνώμονες που εργάζονταν στην OceanGate, συμπεριλαμβανομένου του επικεφαλής πιλότου David Lochridge, ο οποίος αργότερα εγκατέλειψε την εταιρεία λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια, είχαν περιγράψει το Titan ως κάτι το «μπασταρδεμένο», που δεν ήταν ασφαλές για να οδηγηθεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εταιρεία του Ρας ισχυριζόταν ότι συνεργαζόταν στενά με τη NASA, την Boeing και το Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον για τον σχεδιασμό του Τιτάνα -ισχυρισμοί που έχουν διαψευστεί, όπως αναφέρει η Daily Mail.

Το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον δήλωσε στην εφημερίδα Everett Herald τον περασμένο μήνα ότι «δεν έχει κάποια σύμπραξη με την OceanGate», αλλά γνωρίζει ότι «ορισμένοι από τους αποφοίτους μας έχουν εργαστεί στην OceanGate».

Οι διαψεύσεις από την Boeing, τη NASA και το Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον έχουν εγείρει ερωτήματα σχετικά με το κατά πόσον η OceanGate υπερεκτίμησε και παραποίησε τον ρόλο που διαδραμάτισε στον σχεδιασμό του υποβρύχιου σκάφους Titan, προκειμένου να προσελκύσει πλούσιους πελάτες, διαβεβαιώνοντάς τους ότι ήταν ασφαλές.

Το ταξίδι του Ρας για να πείσει για την ασφάλεια του υποβρυχίου Titan -«Ασφαλέστερο από το να διασχίζεις τον δρόμο»

Τα ανωτέρω έρχονται στο φως, ενώ η σύζυγος και μητέρα δύο εκ των νεκρών επιβατών, του Σαχζάντ Νταγούντ, 58 ετών, και του Σουλεϊμάν, 19 ετών, δήλωσε ότι ο Ρας είχε πετάξει στη Βρετανία για να πείσει την οικογένεια ότι το υποβρύχιο ήταν ασφαλές για να ταξιδέψουν στο ναυάγιο του Τιτανικού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Ρας, ο οποίος πίστευε ότι το να πηγαίνεις στα βάθη του Ατλαντικού με τον Τιτάνα ήταν «ασφαλέστερο από το να διασχίζεις το δρόμο», συναντήθηκε με την οικογένεια σε ένα καφέ κοντά στο Waterloo το Φεβρουάριο για να τους μιλήσει προσωπικά για το σχεδιασμό και την ασφάλεια του υποβρύχιου σκάφους, όπως είπε η ίδια.

Η κ. Νταγούντ δήλωσε επίσης στους New York Times: «Για την πλευρά της μηχανικής δεν είχαμε ιδέα. Θέλω να πω, κάθεσαι σε ένα αεροπλάνο χωρίς να ξέρεις πώς λειτουργεί ο κινητήρας».

O Σαχζάντ με τον Σουλεϊμάν Νταγούντ ποζάρουν με τις στολές τους πριν από τη μοιραία κατάδυση με το υποβρύχιο
O Σαχζάντ με τον Σουλεϊμάν Νταγούντ ποζάρουν με τις στολές τους πριν από τη μοιραία κατάδυση με το υποβρύχιο

«Παραβιάσαμε κανόνες, αν το μόνο που σε νοιάζει είναι η ασφάλεια, μείνε στο κρεβάτι», έλεγε ο CEO της OceanGate

Συνήθως, τα ταξίδια σε τέτοια ανελέητα βάθη πραγματοποιούνται με δαπανηρά ερευνητικά σκάφη που δεν είναι κατάλληλα εξοπλισμένα για τουριστικά ταξίδια. Ο Ρας ήθελε να δημιουργήσει ένα σκάφος που θα ήταν φθηνότερο και ευκολότερο να ξεκινήσει επιχειρήσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεκάδες ηγέτες της βιομηχανίας και εξερευνητές είχαν προειδοποιήσει τον Ρας το 2018 ότι η «πειραματική» προσέγγιση της εταιρείας θα μπορούσε να αποδειχθεί «καταστροφική». Εκείνη τη χρονιά αντεπιτέθηκε και δήλωσε ότι «κουράστηκε από τους παράγοντες της βιομηχανίας που προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν το επιχείρημα της ασφάλειας για να σταματήσουν την καινοτομία», μη προχωρώντας στην επιθεώρηση από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες και στην ταξινόμηση του υποβρυχίου.

Άλλωστε, το ενδιαφέρον του Ρας για την ασφάλεια δεν ήταν ποτέ τόσο έντονο, όπως φαίνεται από συνεντεύξεις που είχε δώσει: «Από κάποιο σημείο και μετά η ασφάλεια είναι σκέτο χάσιμο χρόνου. Εννοώ ότι αν το μόνο που σε νοιάζει είναι να είσαι ασφαλής, μείνε στο κρεβάτι σου. Μην μπαίνεις στο αυτοκίνητό σου, μην κάνεις τίποτε», είχε δηλώσει πέρυσι στο δημoσιογράφο Ντέιβιντ Πογκ του CBS.

Σε άλλη συνέντευξή του, ο Στόκτον είχε ομολογήσει -και μάλιστα κομπάζοντας, όπως σημειώνει το CNN- ότι «παραβίασε κάποιους κανόνες» στην καριέρα του. «Νομίζω ότι ο στρατηγός Μακ Άρθουρ ήταν που είπε ότι θα σε θυμούνται για τους κανόνες που παραβιάζεις. Κι εγώ παραβίασα κάποιους κανόνες για να το κάνω αυτό. Νομίζω ότι τους παραβίασα έχοντας πίσω μου τη λογική και καλή μηχανική», είπε στον Μεξικανό YouTuber, Άλαν Εστράντα.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ