Η Uber αποκάλυψε ότι καταγγέλθηκαν από πρόσωπα που χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες της, οδηγούς της και τρίτους στις ΗΠΑ, σχεδόν 6.000 σεξουαλικές επιθέσεις.
Η έκθεση της εταιρίας είχε να κάνει με ζητήματα ασφαλείας και αφορά την περίοδο 2017-18. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα, καταγράφηκαν 235 βιασμοί, καθώς και περίπου 3.000 επιθέσεις σεξουαλικής φύσης, από σωματικές επαφές ή απόπειρες σωματικών επαφών ή διείσδυσης σε ερωτογενείς ή μη ερωτογενείς περιοχές.
Τα συμβάντα αυτά, ωστόσο, τονίζουν ότι αφορούν «το 0,00002% των διαδρομών», όπως αναφέρει η εταιρεία. Τονίζει ωστόσο ότι «μολονότι πολύ σπάνιες, καθεμιά από αυτές τις αναφορές έχει πίσω της ένα πρόσωπο που βίωσε μια πολύ οδυνηρή εμπειρία. Ακόμη και μόνο μία αναφορά θα ήταν μία περισσότερη από όσες θα θέλαμε» να ληφθούν.
Υπό πίεση η Uber και η ανταγωνίστριά της στις ΗΠΑ, Lyft
Είναι η πρώτη φορά που η Uber δημοσιοποίησε τέτοια έκθεση, την ώρα που η βασική ανταγωνίστριά της στις ΗΠΑ, η Lyft, βρίσκεται υπό εντεινόμενη πίεση εξαιτίας του πολλαπλασιασμού των καταγγελιών γυναικών που χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες της ότι υπέστησαν σεξουαλικές επιθέσεις.
Την Τετάρτη, 20 γυναίκες προσέφυγαν στη δικαιοσύνη στο Σαν Φρανσίσκο εναντίον της Lyft για σεξουαλικές επιθέσεις ή βιασμούς που υπέστησαν μέσα σε αυτοκίνητα οδηγών που εργάζονται για λογαριασμό της καλιφορνέζικης εταιρείας. Οι προσφυγές αυτές προστέθηκαν σε άλλες 14 που υποβλήθηκαν τον Σεπτέμβριο.
Η έκθεση της Uber αποκαλύπτει επίσης ότι 107 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους συνεπεία τροχαίων δυστυχημάτων το 2017 και το 2018 σε διαδρομές που είχαν παραγγελθεί μέσω της εφαρμογής της. Εξάλλου 19 πρόσωπα σκοτώθηκαν σε επιθέσεις που συνδέονταν με τις διαδρομές της Uber την τελευταία διετία: 8 επιβάτες, 7 οδηγοί, 4 διερχόμενοι.
Οι αριθμοί πάντως παραμένουν συγκριτικά μικροί με δεδομένο ότι μόνο το 2018 έγιναν περίπου 1,3 δισεκ. διαδρομές, ενώ το 2018 σημειώθηκε πτώση κατά 16% στις κατηγορίες των πιο σοβαρών σεξουαλικών επιθέσεων που καταγγέλθηκαν σε σχέση με το 2017, ενώ σχεδόν στις μισές περιπτώσεις, οι καταγγελίες αφορούσαν στην πραγματικότητα επιβάτες, όχι οδηγούς της Uber.