Η πασίγνωστη σοκολάτα Toblerone θα αλλάξει την εικόνα της πολύ χαρακτηριστικής συσκευασίας της.
Η τρίγωνη συσκευασία της σοκολάτας φαίνεται ότι θα διατηρήσει το σχήμα και τα βασικά χαρακτηριστικά της, όμως θα γίνει μια μεγάλη αλλαγή.
Η Toblerone πρόκειται να αφαιρέσει την κορυφή του βουνού Μάτερχορν (Matterhorn) από τη συσκευασία της, όταν ένα μέρος της παραγωγής της σοκολάτας μεταφερθεί από την Ελβετία στη Σλοβακία.
Η αμερικανική εταιρεία Mondelez, στην οποία ανήκει από το 2012 η Toblerone, δήλωσε ότι η εικόνα του βουνού των 4.478 μέτρων θα αντικατασταθεί από μια μη συγκεκριμένη κορυφή βουνού.
Γιατί αλλάζει η συσκευασία της Toblerone
Από το 2017 ισχύουν αυστηροί κανόνες σχετικά με την «ελβετικότητα» («Swissness»).
Οι κανόνες ορίζουν ότι τα εθνικά σύμβολα δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται για την προώθηση προϊόντων με βάση το γάλα που δεν παρασκευάζονται αποκλειστικά στην Ελβετία. Για άλλα ακατέργαστα τρόφιμα το όριο είναι τουλάχιστον 80%.
Σε δήλωσή της στο BBC, η Mondelez δήλωσε ότι μεταφέρει μέρος της παραγωγής εκτός της χώρας για να «ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση παγκοσμίως και να αναπτύξει τη μάρκα Toblerone για το μέλλον».
Είπε ότι η νέα της συσκευασία θα περιλαμβάνει «μια νέα, διακριτική γραμματοσειρά και λογότυπο Toblerone που αντλούν περαιτέρω έμπνευση από τα αρχεία Toblerone και την υπογραφή του ιδρυτή μας, Tobler».
Δεν είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία ανακοινώνει αλλαγές
Η Toblerone, η σοκολάτα σε σχήμα βουνού που παρασκευάζεται από ελβετικό γάλα με μέλι και μαντολάτο αμυγδάλου, κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1908 στη Βέρνη, την πρωτεύουσα της Ελβετίας.
Αλλά μόλις το 1970 η «οδοντωτή» σιλουέτα του Μάτερχορν έκανε το ντεμπούτο της στη συσκευασία της, με την αρκούδα και τον αετό της Βέρνης να εμφανίζονται νωρίτερα, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της Toblerone.
Η Mondelez δήλωσε ότι η Βέρνη ήταν «σημαντικό μέρος της ιστορίας μας και θα συνεχίσει να είναι έτσι και στο μέλλον».
Το 2016 η Toblerone προκάλεσε αντιδράσεις αλλάζοντας τον σχεδιασμό της σοκολάτας, ώστε να απομακρυνθούν τα χαρακτηριστικά τριγωνικά κομμάτια, σε μια προσπάθεια να μειωθεί το κόστος.
Μετά από πολλές επικρίσεις, η εταιρεία επέστρεψε στο αρχικό σχήμα δύο χρόνια αργότερα.