Έρευνα: Τα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη γίνονται ένα εκατοστό... φαρδύτερα κάθε δύο χρόνια - iefimerida.gr

Έρευνα: Τα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη γίνονται ένα εκατοστό... φαρδύτερα κάθε δύο χρόνια

Αυτοκίνητα
Φωτογραφία: Shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Τα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη γίνονται κατά μέσο όρο ένα εκατοστό φαρδύτερα κάθε δύο χρόνια.

Αυτό προκύπτει από έρευνα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, η οποία αναφέρει ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί και στο μέλλον λόγω των αυξανόμενων πωλήσεων των SUV.

Ήδη με βάση τα στοιχεία των ευρωπαϊκών πωλήσεων, αλλά και στην Ελλάδα, περίπου τα μισά από τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται είναι πιο φαρδιά, δημιουργώντας αρκετές φορές σχετικό πρόβλημα στους χώρους στάθμευσης. Το μέσο πλάτος των νέων αυτοκινήτων επεκτάθηκε στα 180,3 εκατοστά το πρώτο εξάμηνο του 2023, από 177,8 εκατοστά που ήταν το 2018, σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έρευνα. Αυτή η τάση εντοπίζεται και στα λεωφορεία, όπως και στα φορτηγά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Αλλάζουν οι διαστάσεις των αυτοκινήτων στην Ευρώπη»

Ο διευθυντής πολιτικής οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, James Nix, επισημαίνει: «Tα αυτοκίνητα έχουν αλλάξει προς τα πάνω τις διαστάσεις τους. Αυτή η τάση επικρατεί εδώ και δεκαετίες και θα συνεχιστεί μέχρι να θέσουμε ένα αυστηρότερο όριο. Επί του παρόντος, ο νόμος επιτρέπει στα νέα αυτοκίνητα να έχουν πλάτος όσο και τα φορτηγά. Το αποτέλεσμα ήταν να κατασκευαστούν μεγάλα SUV και να θέτουν σε κίνδυνο τους πεζούς, τους ποδηλάτες και όλους τους άλλους χρήστες του δρόμου».

Μεταξύ των 100 κορυφαίων μοντέλων το 2023, το 52% των οχημάτων που πωλήθηκαν ήταν πιο φαρδιά από τον καθορισμένο χώρο στάθμευσης. Αυτό συμβαίνει σε μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως το Λονδίνο, το Παρίσι και η Ρώμη. Η στάθμευση εκτός δρόμου είναι πλέον αυστηρή ακόμη και για το μέσο νέο αυτοκίνητο (πλάτος 180 εκ.), ενώ τα μεγάλα πολυτελή SUV πλέον δεν χωρούν στα όρια που υπάρχουν. Με πλάτος περίπου 200 εκ. τα μεγάλα πολυτελή SUV αφήνουν πολύ λίγο χώρο στους επιβάτες των άλλων αυτοκινήτων για να μπουν και να βγουν από οχήματά τους.

Η αύξηση του μεγέθους είναι πολύ έντονη μεταξύ των μεγάλων πολυτελών SUV. Για παράδειγμα, το Land Rover Defender μεγάλωσε κατά 20,6 εκατοστά σε μόλις 6 χρόνια. Οι ευρύτεροι σχεδιασμοί επέτρεψαν επίσης την περαιτέρω αύξηση του ύψους των οχημάτων, παρά τα στοιχεία των τροχαίων ατυχημάτων που δείχνουν ότι μια αύξηση κατά 10 εκατοστά στο ύψος του μπροστινού μέρους των οχημάτων αυξάνει κατά 30% τον κίνδυνο σοβαρού τροχαίου για πεζούς και ποδηλάτες.

Αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις έχουν ήδη θεσπίσει περιοριστικούς κανόνες στάθμευσης για τα SUV. To Παρίσι αντιμετώπισε την τάση των μεγαλύτερων αυτοκινήτων και κάλεσε τους πολίτες να αποφασίσουν εάν τα τέλη στάθμευσης θα πρέπει να τριπλασιαστούν για τα βαριά αυτοκίνητα. Μια πρόσφατη δημοσκόπηση της εκστρατείας Clean Cities διαπίστωσε ότι περίπου το 65% των πολιτών του Παρισιού είναι υπέρ των υψηλότερων τελών στάθμευσης για μεγάλα, βαριά και ρυπογόνα οχήματα. Εάν εγκριθούν αυτά τα μέτρα, τότε το σίγουρο είναι ότι θα αποτελέσουν σημαντικό προηγούμενο και για άλλες ευρωπαϊκές πόλεις που θα εξετάζουν παρόμοιες αλλαγές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ αυτοκίνητα έρευνα ευρώπη
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ