Οι Αρχές της Κίνας είπαν σήμερα, Τρίτη, ότι είναι πολύ νωρίς για να βρεθεί η αιτία της χθεσινής συντριβής του Boeing.
Δεν εντοπίστηκαν επιζώντες από τα συνεργεία που βρίσκονται στο σημείο, όσο οι προσπάθειες συνεχίζονται για δεύτερη ημέρα.
Επίσης, γνωστοποιήθηκε πως οι διασώστες ακόμη ψάχνουν για τα «μαύρα κουτιά» του αεροσκάφους μέσα στα συντρίμμια, για να μπορέσουν να αντληθούν σημαντικές πληροφορίες για τη μοιραία πτήση.
«Το αεροσκάφος υπέστη σοβαρές ζημιές κατά τη διάρκεια της συντριβής και οι έρευνες θα αντιμετωπίσουν πολύ υψηλό επίπεδο δυσκολίας», είπε ο Ζου στην πρώτη κυβερνητική ενημέρωση για την καταστροφή.
«Δεδομένων των πληροφοριών που είναι διαθέσιμες αυτή τη στιγμή, δεν έχουμε ακόμη μια σαφή εκτίμηση για την αιτία της συντριβής» είπε, προσθέτοντας ότι το αεροσκάφος δεν ανταποκρίθηκε σε επανειλημμένες κλήσεις από το κέντρο ελέγχου κατά την ταχεία πτώση του.
Σε περιπτώσεις συντριβής αεροπλάνων, πολλές φορές χρειάζεται αρκετός καιρός, ακόμα και μήνες ή και χρόνια, για να εντοπιστεί η ακριβής αιτία, καθώς απαιτείται η ανάκτηση τμημάτων του αεροσκάφους που μπορεί να έχουν υποστεί σοβαρές ζημιές -κάτι που στη συγκεκριμένη περίπτωση πράγματι ισχύει.
Ωστόσο, αρκετοί ειδικοί έχουν προχωρήσει σε μια πρώτη εκτίμηση της κατάστασης, αναφέροντας κάποιες πιθανές αιτίες που μπορεί να οδήγησαν στη συντριβή του αεροσκάφους.
Ο Αυστραλός ειδικός στον τομέα της αεροπορίας, Νιλ Χάνσφορντ, εκτιμά πως η συντριβή δεν προκλήθηκε από τεχνικό πρόβλημα του αεροσκάφους. Σύμφωνα με τον Χάνσφορντ, ακόμα και ένα σοβαρό τεχνικό πρόβλημα δεν θα μπορούσε εύκολα να ρίξει ένα αεροσκάφος σε τέτοια τροχιά τόσο γρήγορα. Έτσι, εκτιμά ο ειδικός, πιο πιθανή αιτία είναι ένα εξωτερικό γεγονός, κάτι που δεν σχετίζεται με το ίδιο το αεροσκάφος.
Οι πιθανές αιτίες της συντριβής του αεροσκάφους στην Κίνα
Ο Χάνσφορντ αναφέρει στο news.com.au τέσσερις πιθανές αιτίες για την καταστροφή. Οι πιθανές αιτίες είναι, μεταξύ άλλων, η αυτοκτονία του πιλότου, μια σύγκρουση του αεροσκάφους με ένα άλλο, στρατιωτικό αεροπλάνο, ένα χτύπημα από «αδέσποτη» ρουκέτα ή μια έκρηξη στο εσωτερικό του αεροσκάφους.
Ο Νιλ Χάνσφορντ ανέφερε πως βρίσκει πολλές ομοιότητες στα συντρίμμια του Boeing αν τα συγκρίνει με εκείνα της πτήσης MH17, η οποία καταρρίφθηκε πάνω από την Ουκρανία τον Ιούλιο του 2014.
Ο Τζέφρι Τόμας, ειδικός σε θέματα αεροπορίας και αρχισυντάκτης της ιστοσελίδας Airlineratings.com, μιλώντας στο news.com.au, είπε ότι το γεγονός ότι δεν υπήρχε «καμία προειδοποίηση από το πλήρωμα του πιλοτηρίου» και τα χαρακτηριστικά της καθόδου του αεροσκάφους υποδηλώνουν κάποιες πιθανές αιτίες για τη συντριβή.
«Φαίνεται ότι ήταν είτε μια καταστροφική βλάβη που προκλήθηκε από κάποιο κατασκευαστικό πρόβλημα είτε από μια βόμβα» είπε, προσθέτοντας ότι «δεν μπορεί να αποκλειστεί ούτε η αυτοκτονία του πιλότου».
Άλλοι ειδικοί επισημαίνουν ότι δεν μπορεί να αποκλειστεί ως πιθανή αιτία ένα πρόβλημα υγείας του πιλότου, ενώ επίσης εξετάζεται αν οι καιρικές συνθήκες έπαιξαν ρόλο στη συντριβή. Εξάλλου, το σημείο αυτό όπου σημειώθηκε η τραγωδία εμφανίζει αρκετά έντονα καιρικά φαινόμενα, τα οποία έχουν επηρεάσει και τις επιχειρήσεις των διασωστικών συνεργείων.
«Τα δύο μαύρα κουτιά θα είναι κρίσιμα για αυτήν την έρευνα και ελπίζουμε ότι θα ανακτηθούν σύντομα», είπε ο Τζέφρι Τόμας.
Δεν έχουν εντοπιστεί επιζώντες στα συντρίμμια
Την Τρίτη, οι διασώστες «χτένισαν» με φτυάρια και φακούς τη δασώδη περιοχή στην οποία σημειώθηκε η τραγωδία, και εν μέσω δύσκολων καιρικών συνθηκών, με χαμηλή ορατότητα, στην προσπάθεια εντοπισμού των θυμάτων και των «κουτιών» του αεροσκάφους, στο οποίο επέβαιναν 132 άνθρωποι. Πρόκειται για τη χειρότερη αεροπορική τραγωδία στην Κίνα σε διάστημα μεγαλύτερο από μία δεκαετία.
«Τα συντρίμμια του αεροπλάνου βρέθηκαν στο σημείο, αλλά προς το παρόν κανένας από τους αγνοούμενους δεν έχει βρεθεί», μετέδωσε το κρατικό ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο CCTV, επικαλούμενο ομάδες διάσωσης.