Μπλε τετράδια γεμάτα συνταγές, χαρτάκια μαζεμένα και τοποθετημένα σε ένα ντουλάπι, βιβλία μικρά και μεγάλα. Κάπως έτσι θυμούνται οι περισσότεροι τις συνταγές, με μαμάδες και γιαγιάδες να αναζητούν αυτές που ψάχνουν.
Σήμερα, όμως, η αναζήτηση μιας συνταγής είναι διαφορετική, καθώς, αντί για ψάξιμο σε ένα συρτάρι για χειρόγραφες σημειώσεις ή για ένα βιβλίο μαγειρικής, μάγειρες και μαγείρισσες πιάνουν το κινητό, έτοιμοι να ακολουθήσουν οδηγίες για πιάτα που έχουν δει στα social media και πολλές φορές γίνονται viral.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Spatula Desserts, το 97% των χρηστών του Διαδικτύου δοκίμασαν συνταγές επειδή τις είδαν στα social media, ενώ το 77% υποστηρίζει ότι αυτό βελτίωσε πραγματικά τις ικανότητές τους στη μαγειρική και τη ζαχαροπλαστική.
Παράλληλα, το 72% προτιμά τα διαδικτυακά blogs για να τους βοηθήσουν να μαγειρέψουν και να δοκιμάσουν νέες συνταγές, έναντι του 28% των παραδοσιακών βιβλίων μαγειρικής.
«Μου έμαθαν τα πάντα» δήλωσε κάποιος, ερωτηθείς σε δημοσκόπηση. «Κανείς στην οικογένειά μου δεν ξέρει να μαγειρεύει και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βρίσκω τις συμβουλές και την έμπνευσή μου».
Συνταγές στον κόσμο του TikTok και του Instagram
Οι food bloggers είναι οι άνθρωποι που δίνουν, πλέον, ιδέες για τα πιάτα που βρίσκονται στο τραπέζι, δείχνοντας εύκολες συνταγές.
Από την πλευρά τους, επαγγελματίες σεφ χρησιμοποιούν τα social media ως ένα προσιτό μέσο για τη διδασκαλία του κοινού. Οι πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι βολικές για τη δημοσιοποίηση και τη διδασκαλία νέων συνταγών.
Οι χρήστες των social media μπορούν να βρουν συνταγές αλλά και εναλλακτικές, αλλά και να συνομιλήσουν με μάγειρες και σεφ, οι οποίοι δημιουργούν τις δικές τους κοινότητες.
Πλέον, το TikTok έχει κάνει την αναπαραγωγή συνταγών πιο απλή από ποτέ. Μέσα σε ελάχιστα λεπτά, μια ολόκληρη συνταγή δημιουργείται, κάνοντας τους χρήστες του κοινωνικού δικτύου να πειραματιστούν.
«Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχω μάθει πολλές συμβουλές και κόλπα. Δοκίμασα συνταγές που ποτέ δεν πίστευα ότι θα μπορούσα να κάνω», ανέφερε χρήστης του TikTok.
Την ίδια ώρα, το Instagram έχει εκτοξεύσει τη δημιουργικότητα στην κουζίνα, καθώς οι χρήστες επιθυμούν να ανεβάσουν φωτογραφίες από τα φαγητά που έφτιαξαν σε stories ή ποστ.
Social Media: Βόλτα στις κουζίνες του κόσμου
Ένα από τα σημαντικότερα οφέλη του τρόπου με τον οποίο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν επηρεάσει τη δημιουργικότητα των ανθρώπων στη μαγειρική είναι η εύκολη πρόσβαση σε κουζίνες από διάφορα μέρη του κόσμου. Εκεί που κάποτε έπρεπε να αναζητήσουν και να αγοράσουν ειδικά βιβλία μαγειρικής για να δοκιμάσουν σπιτική διεθνή κουζίνα, μερικά μόνο κλικ μπορούν να δώσουν πρόσβαση σε συνταγές από οπουδήποτε στον κόσμο.
Με την εύκολη πρόσβαση σε νέες και αυθεντικές διεθνείς συνταγές, πολλοί βγαίνουν από την comfort zone τους, δοκιμάζοντας πιάτα που δεν είχαν ξαναδεί, όπως το ιαπωνικό cheesecake, το οποίο έχει γίνει viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Με πληροφορίες AP