Δεν είναι μυστικό ότι η πανδημία, οι περιορισμοί της και οι αναταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, επέβαλαν νέες συμπεριφορές στους καταναλωτές, οι οποίες και παγιώθηκαν.
Επί της ουσίας, τα νοικοκυριά στράφηκαν στις on line αγορές ακόμα και ειδών διατροφής, ενισχύοντας παράλληλα την τάση αποθήκευσης και κατάψυξης τους. Είναι έτοιμες, όμως, οι εταιρίες και οι μεταφορείς αγαθών, να ανταπεξέλθουν στις νέες απαιτήσεις; Σύμφωνα με τον κολοσσό Maersk, το στοίχημα θα κριθεί στην επάρκεια ψυκτικών χώρων.
Έρευνες δείχνουν ότι το μερίδιο των ηλεκτρονικών πωλήσεων στα νωπά τρόφιμα αναμένεται να εκτιναχθεί από το 13% το 2021, στο 21,5% το 2025. Επιπλέον, όλο και περισσότερα εμπορεύματα απαιτούν λύσεις αποθήκευσης με ελεγχόμενη θερμοκρασία- με πιο χαρακτηριστικό το παράδειγμα των φαρμακευτικών προϊόντων- και κάπως έτσι γίνεται πρόδηλη η έκρηξη ζήτησης για ψυκτικούς, αποθηκευτικούς χώρους.
Είναι ενδεικτικό ότι μόνο στις ΗΠΑ αναπτύχθηκαν στο 2ο τρίμηνο της φετινής χρονιάς περίπου 3,3 εκατομμύρια τετραγωνικά πόδια ψυκτικών αποθηκευτικών χώρων, κάτι που ισοδυναμεί με αύξηση 1.000% μέσα σε τρία χρόνια!!!
Τι γίνεται στην Ελλάδα; Σχετική μελέτη του Geoaxis, πριν ξεσπάσει ο πόλεμος στην Ουκρανία, αποδεικνύεται… προφητική. Ξεκινώντας με τη διαπίστωση ότι καταγράφηκε εξαιρετικά αισιόδοξη πορεία και το 2021 στα Logistics, τόσο σε επίπεδο ζήτησης όσο και σε επίπεδο αξιών, η μελέτη τονίζει: «Η εποχή του e-commerce μόλις ξεκινά επιφέροντας σεισμικές αλλαγές στον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τις μετακινήσεις και την καταναλωτική εμπειρία. Η πρόβλεψή μας για τους επόμενους 12 μήνες είναι συνεχιζόμενη αύξηση της ζήτησης, αύξηση ενοικίων, μείωση κενότητας και περαιτέρω συμπίεση των αποδόσεων. Οι μακροπρόθεσμες προοπτικές που ανοίγονται για τον κλάδο είναι μοναδικές εάν καταφέρει η Ελλάδα να αναδειχθεί συγκοινωνιακός κόμβος στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και σημείο σύνδεσης μεταξύ της Δυτικής Ευρώπης και της Ασίας».
Διαβάστε το αναλυτικό ρεπορτάζ του Γιώργου Παππού στο economistas.gr.