Αίσθηση έχει προκαλέσει η σύγκρουση των πλοίων στη Βόρεια Θάλασσα χθες, με τα μέλη των πληρωμάτων να περιγράφουν δραματικές σκηνές.
Ενώ ακόμη δεν υπάρχει σαφής εικόνα για το μέγεθος της οικολογικής καταστροφής, οι επιπτώσεις της οποίας αναμένονται με αγωνία, τα ερωτήματα για το τι συνέβη, πώς συνέβη και γιατί συνέβη παραμένουν αναπάντητα.
Αυτά που έχουν γίνει γνωστά μέχρι στιγμής είναι τα εξής: Στη σύγκρουση ενεπλάκησαν το υπό αμερικανική σημαία πετρελαιοφόρο Stena Immaculate, το οποίο μετέφερε καύσιμα για τον αμερικανικό στρατό, και το πλοίο-κοντέινερ Solong με σημαία Πορτογαλίας. Υπήρξαν αναφορές χθες ότι το Solong μπορεί να μετέφερε δοχεία κυανιούχου νατρίου στο πλοίο, αλλά δεν είναι σαφές εάν κάποιο από αυτά τα δοχεία έπεσε στο νερό.
Τα δεδομένα από τον ιστότοπο παρακολούθησης MarineTraffic φαίνεται να δείχνουν ότι το ένα πλοίο (αυτό που μετέφερε κοντέινερ) κινούνταν και το άλλο (το πετρελαιοφόρο) ήταν σχεδόν ακίνητο όταν συγκρούστηκαν. Το Stena Immaculate παρασύρθηκε με ταχύτητα 0,1 κόμβων, ενώ το Solong πλησίασε από τα βόρεια με ταχύτητα 16 κόμβων.
Η Crowley -η εταιρεία που διαχειρίζεται το Stena Immaculate- είπε ότι το πλοίο της χτυπήθηκε από το Solong ενώ ήταν αγκυροβολημένο.
Από τη σύγκρουση, τα καύσιμα αεροπλάνων που αποθηκεύονται στο Stena Immaculate χύνονται στη θάλασσα, πυροδοτώντας φόβους για περιβαλλοντική καταστροφή που απειλεί τη θαλάσσια άγρια ζωή και το ευρύτερο οικοσύστημα στα ανοιχτά της ακτής του Ανατολικού Γιορκσάιρ.
Σύγκρουση πλοίων: Οι δραματικές περιγραφές των διασωθέντων
Ναύτης του πετρελαιοφόρου Stena Immaculate, του πλοίου δηλαδή που ήταν αγκυροβολημένο, περιγράφει στο CBS ότι το άλλο πλοίο εμφανίστηκε... από το πουθενά!
Υποστήριξε ότι ακούστηκαν φωνές να κρατηθούν πριν από την πρόσκρουση. Προσέθεσε ότι το Solong δεν σταμάτησε αμέσως και ότι η σύγκρουση κράτησε περί τα 10 λεπτά.
Άλλα μέλη του πληρώματος υποστήριξαν πως φαινόταν ότι κανείς δεν ήταν στη γέφυρα του Solong τη στιγμή της πρόσκρουσης.
Άλλος ναυτικός ανέφερε ότι «όλοι είχαν λίγα δευτερόλεπτα για να αντιδράσουν».
Κατά τις ίδιες περιγραφές, το πετρελαιοφόρο τυλίχθηκε αμέσως στις φλόγες και το πλήρωμα ανέλαβε αμέσως δράση προσπαθώντας να τη σβήσει.
Ο Αμερικανός ναύτης μιλάει για τη γενναιότητα του πληρώματος, αλλά παραδέχεται ότι, μετά από στιγμές μάχης με την κόλαση, ήξεραν ότι ήταν χαμένη υπόθεση. Έτσι, ελήφθη η απόφαση να το εγκαταλείψουν. Αφού λοιπόν έγινε καταγραφή όλων των μελών του πληρώματος, άφησαν το πλοίο μπαίνοντας σε μια σωσίβια λέμβο, με τον καπετάνιο να είναι ο τελευταίος που αποβιβάστηκε, αναφέρει ο ναύτης.
Υποστήριξε δε πως οι φλόγες από το πετρελαιοφόρο έπεφταν επάνω τους καθώς κινούνταν στη σωσίβια λέμβο. Θέλοντας να περιγράψει την κατάσταση και πόσο κοντά του ήταν οι φλόγες, είπε ότι τα μαλλιά κάποιων ναυτών κάηκαν.
Το όλο περιστατικό από την πρόσκρουση μέχρι την εκκένωση κράτησε περίπου 30 λεπτά, εξηγεί ο ναύτης.
Λέει, επίσης, ότι την προηγούμενη ημέρα είχαν αγκυροβολήσει σε εκείνο το σημείο και μετέδωσαν τις συντεταγμένες τους.
Τα δύο πλοία που ενεπλάκησαν στη σύγκρουση στη Βόρεια Θάλασσα
Το πλοίο-κοντέινερ με σημαία Πορτογαλίας που φέρεται να ενεπλάκη στη σύγκρουση:

Το πετρελαιοφόρο «Stena Immaculate», με σημαία ΗΠΑ, που φέρεται να ενεπλάκη στη σύγκρουση και κατόπιν να τυλίχθηκε στις φλόγες:
