Σικελία: Ξέσπασε το αφεντικό της κατασκευάστριας εταιρείας του γιοτ -«Δεν βυθίστηκε σε 1 λεπτό, έγιναν λάθη» - iefimerida.gr

Σικελία: Ξέσπασε το αφεντικό της κατασκευάστριας εταιρείας του γιοτ -«Δεν βυθίστηκε σε 1 λεπτό, έγιναν λάθη»

Το αφεντικό της κατασκευάστριας εταιρείας του μοιραίου ιστιοφόρου
Το αφεντικό της κατασκευάστριας εταιρείας του μοιραίου ιστιοφόρου
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Το αφεντικό της κατασκευάστριας εταιρείας του μοιραίου ιστιοφόρου που βυθίστηκε στη Σικελία ισχυρίστηκε ότι το πλήρωμα είχε 16 λεπτά για να προειδοποιήσει τους επιβάτες.

Το υπερπολυτελές σκάφος ανατράπηκε και βυθίστηκε αφού χτυπήθηκε από έναν υδροστρόβιλο, στα ανοικτά της Σικελίας τα ξημερώματα της Δευτέρας. Έξι πτώματα έχουν ανασυρθεί, ενώ η 18χρονη κόρη του μεγιστάνα και μοιραίου επιβάτη, Μάικ Λιντς, εξακολουθεί να αγνοείται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένας μάρτυρας δήλωσε ότι είδε το σκάφος να βυθίζεται μέσα σε 60 δευτερόλεπτα, γεγονός που υποδηλώνει ένα ξαφνικό, καταστροφικό γεγονός που ίσως ήταν δύσκολο για το πλήρωμα να προβλέψει ή να αντιδράσει.

«Δεν βυθίστηκε σε 60 δευτερόλεπτα, χρειάστηκαν 16 λεπτά»

Ωστόσο ο Giovanni Costantino, διευθύνων σύμβουλος της Italian Sea Group - στην οποία ανήκει η εταιρεία που κατασκεύασε το πλοίο - επέμεινε ότι χρειάστηκαν 16 λεπτά από τη στιγμή που το πλοίο βρέθηκε μπροστά στο ακραίο καιρικό φαινόμενο και άρχισε να σέρνει την άγκυρά του πριν βυθιστεί τελικά, γεγονός που θα έπρεπε να είχε δώσει στο πλήρωμα αρκετό χρόνο για να προειδοποιήσει τους επιβάτες.

Ο ίδιος σύμφωνα με την Daily Mail δήλωσε στους Financial Times:

«Το βασανιστήριο διήρκεσε 16 λεπτά. Βυθίστηκε, όχι σε ένα λεπτό, όπως είπαν κάποιοι επιστήμονες. Βυθίστηκε σε 16 λεπτά. Μπορείτε να το δείτε από τους χάρτες, από τον χάρτη εντοπισμού του AIS (Automatic Identification System)».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα δεδομένα AIS από τον ιστότοπο Marine Traffic που αναλύθηκαν από τη Daily Mail επαληθεύουν τους χρόνους του Costantino, αν και προς το παρόν δεν είναι δυνατόν να επιβεβαιωθεί ο απολογισμός του για το τι συνέβη κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Ο χάρτης δείχνει επίσης ένα δεύτερο σκάφος, το Sir Robert Baden Powell, να ακολουθεί παρόμοια πορεία με το ιστιοφόρο Bayesian την ίδια στιγμή. Το σκάφος παρέμεινε εν πλω κατά τη διάρκεια της καταιγίδας και συνέχισε να βοηθά στη διάσωση επιζώντων.

Ο καπετάνιος του, ένας Ολλανδός ναυτικός ονόματι Karst Börner, δήλωσε σε ιταλικό ραδιοτηλεοπτικό φορέα: «Η πρόγνωση του καιρού περιελάμβανε καταιγίδες και αυτό μπορεί μερικές φορές να είναι παράξενο στη Μεσόγειο. Ήμασταν κάπως προετοιμασμένοι γι' αυτό». Είπε ότι η καταιγίδα ήταν «πολύ ισχυρή και έντονη» και πρόσθεσε: «Δυσκολευτήκαμε να κρατήσουμε το πλοίο στη θέση του, χρησιμοποιώντας τη μηχανή και την άγκυρα. Το σκάφος ήταν πίσω μας. Κοιτάζαμε κάθε τόσο για να δούμε πού βρίσκονταν. Κάποια στιγμή, εξαφανίστηκε».

Σοβαρά ανθρώπινα λάθη προκάλεσαν την τραγωδία στη Σικελία

Ο Constantino, CEO της εταιρείας δήλωσε στην ιταλική εφημερίδα Corriere della Sera ότι υπήρχε ένας μακρύς κατάλογος ανθρώπινων λαθών που οδήγησαν στην τραγωδία, συμπεριλαμβανομένων των καταπακτών που είχαν αφεθεί ανοιχτές και της καρίνας του πλοίου που δεν είχε χαμηλώσει πλήρως.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υποστήριξε ότι η καταστροφή ήταν δυνατόν να αποφευχθεί, προσθέτοντας: «Γιατί δεν υπήρχαν ψαράδες από το Πορτιτσέλο εκείνο το βράδυ; Ένας ψαράς διαβάζει τις καιρικές συνθήκες και ένα πλοίο όχι; Η καταιγίδα ήταν σε όλους τους μετεωρολογικούς χάρτες. Δεν θα μπορούσε να αγνοηθεί».

Νωρίτερα, εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε ότι «δεν ακολουθήθηκαν οι διαδικασίες» στο πολυτελές σκάφος και ότι η βύθιση οφείλεται στο ότι «τα φινιστρίνια έμειναν ανοιχτά, παρά το γεγονός ότι η κακοκαιρία είχε προβλεφθεί ώρες νωρίτερα».

Ο εκπρόσωπος δήλωσε: «Το Bayesian κατασκευάστηκε με πολύ υψηλές προδιαγραφές και δεν θα είχε βυθιστεί αν είχαν ακολουθηθεί οι κατάλληλες διαδικασίες από το πλήρωμα. Είχε προβλεφθεί καταιγίδα νωρίτερα, κανένα αλιευτικό σκάφος δεν βγήκε έξω και παρόλα αυτά τα φινιστρίνια δεν ήταν κλειστά, το σκάφος βυθίστηκε επειδή κατακλύστηκε από τεράστια ποσότητα νερού μέσα από τα ανοιχτά φινιστρίνια».

Συμπλήρωσε: «Το γιοτ ήταν κατασκευασμένο για να αντέχει σε οποιεσδήποτε συνθήκες. Το κατάρτι δεν έχει καμία σχέση με αυτό που συνέβη, είχε κατασκευαστεί έτσι όταν καθελκύστηκε και είχε κάνει μια μετασκευή το 2020 στην Ισπανία, το σκάφος βυθίστηκε επειδή δεν ακολουθήθηκαν οι διαδικασίες σε κακές καιρικές συνθήκες».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Σικελία ναυάγιο Ιταλία CEO
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ