Ένας πλανόδιος πωλητής από τη Σιγκαπούρη, γνωστός για την προσφορά του φθηνότερου γεύματος στον κόσμο με αστέρι Michelin, μόλις έχασε αυτή τη σημαντική διάκριση.
Το Hawker Chan, που ιδρύθηκε από τον Chan Hong Meng, έγινε διάσημο για το απλό, αλλά νόστιμο πιάτο με νουντλ και κοτόπουλο με σάλτσα σόγιας, αξίας μόλις 2,50 δολαρίων, όταν συμπεριλήφθηκε στον πρώτο οδηγό Michelin στη Σιγκαπούρη το 2016, κερδίζοντας ένα αστέρι.
Αλλά στην τελευταία έκδοση της «Βίβλου» της γαστρονομίας, το Hawker Chan -γνωστό παλαιότερα ως Liao Fan Hong Kong Soya Sauce Chicken Rice & Noodles- δεν βρισκόταν πουθενά.
Μετά τον θρίαμβό του με το αστέρι Michelin, η καριέρα του Meng απογειώθηκε. Από έναν ταπεινό πάγκο, το μαγαζί του εξελίχθηκε σε αλυσίδα εστιατορίων μέσω franchise (Ταϊλάνδη, Φιλιππίνες, και αλλού). Άλλαξε το όνομα του εστιατορίου σε Hawker Chan και άρχισε να βάζει στο μενού και άλλα πιάτα.
Σε απάντηση του αιτήματος για σχόλιο για την απώλεια του αστεριού, ένας εκπρόσωπος του Hawker Chan έστειλε την ακόλουθη δήλωση στο CNN Travel: «Ο σεφ Chan Hon Meng φτιάχνει τη διάσημη σάλτσα σόγιας με ρύζι και κοτόπουλο από το 2009 με τη μυστική συνταγή και τη μέθοδο μαγειρικής του, η οποία δεν έχει αλλάξει από την αρχή του Hawker Chan το 2009. Πάντα πίστευε ότι το φαγητό του πρέπει να παρασκευάζεται καθημερινά και το μαγείρεμα δεν πρέπει να γίνεται σε κεντρική κουζίνα.
Ελπίζουμε να καταλάβουμε γιατί ο Οδηγός Michelin μας άφησε εκτός λίστας φέτος. Ωστόσο, καταλαβαίνουμε επίσης ότι ο καθένας έχει τη δική του άποψη όσον αφορά τις επιλογές φαγητού. Θα συνεχίσουμε να σερβίρουμε νόστιμα και οικονομικά γεύματα, καθώς αποτελούν όραμα και αποστολή μας.
Είμαστε ευγνώμονες προς όλους τους πελάτες μας στο Hawker Chan που μας υποστηρίζουν από την ίδρυσή του πριν από 12 χρόνια και θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να κερδίσουμε ξανά το αστέρι για το επόμενο έτος».
Κι ενώ κάποιοι χαιρέτισαν την επιχειρηματική ικανότητα του Chan Hon Meng και το άνοιγμα που έκανε, κάποιοι άλλοι υποστήριξαν πως αυτό το εγχείρημα είχε ως αποτέλεσμα να πέσει η ποιότητα του φαγητού που προσέφερε.
«Θεωρώ πως η Michelin ορθώς επέμεινε στη θέση της και προστάτευσε την αξιοπρέπεια των αστεριών», ανέφερε στο CNN ο ειδικός στην εστίαση στη Σιγκαπούρη, KF Seetoh.
Το μυστήριο πίσω από τη Michelin
Η Michelin, η οποία ανήκει στην ομώνυμη εταιρεία ελαστικών, είναι ένα από τα πιο μυστικοπαθή έντυπα στον κόσμο. Τα ονόματα των συντακτών και των συντελεστών του είναι μυστικά που φυλάσσονται καλά.
Η εταιρεία άρχισε αρχικά να δημοσιεύει ταξιδιωτικούς οδηγούς για άτομα που οδηγούν στην Ευρώπη, κάνοντας το άλμα από τα ελαστικά στα αυτοκίνητα στον τουρισμό. Στους ταξιδιωτικούς οδηγούς, ορισμένα εστιατόρια θα λάβουν ειδικές αναφορές. Αργότερα, εμφανίστηκε το star system. Ο μεγαλύτερος αριθμός αστεριών που μπορεί να κερδίσει ένα εστιατόριο είναι τρία.
Η μάρκα Michelin έγινε τόσο σεβαστή στον κόσμο του γκουρμέ φαγητού, που μερικοί σεφ παρασύρθηκαν σε μια φρενίτιδα προσπαθώντας να κερδίσουν τους επαίνους της.
Ο Γάλλος σεφ Marc Veyrat μήνυσε τη Michelin το 2019 όταν το φημισμένο εστιατόριό του, La Maison des Bois, υποβαθμίστηκε από τρία αστέρια σε δύο. Ο Veyrat, ο πρώτος σεφ που μήνυσε ποτέ τη Michelin, ήθελε τα μυστηριώδη κριτήρια της εταιρείας να είναι πιο διαφανή και να γνωρίζει τα ονόματα των ανθρώπων που εργάστηκαν στους οδηγούς και ποιο ήταν το υπόβαθρό τους.