«Υποκρισία»: Σαρλ Μισέλ και Φον Ντερ Λάιεν πήγαν με ιδιωτικό τζετ σε σύνοδο του ΟΗΕ για το κλίμα - iefimerida.gr

«Υποκρισία»: Σαρλ Μισέλ και Φον Ντερ Λάιεν πήγαν με ιδιωτικό τζετ σε σύνοδο του ΟΗΕ για το κλίμα

O πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Σαρλ Μισέλ στη σύνοδο COP27 του ΟΗΕ για το κλίμα στην Αίγυπτο
O πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Σαρλ Μισέλ στη σύνοδο COP27 του ΟΗΕ για το κλίμα στην Αίγυπτο / Φωτογραφία αρχείου: AP Photo
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Συνήθεια φαίνεται πως το έχει κάνει ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Σαρλ Μισέλ, να χρησιμοποιεί ιδιωτικά αεροσκάφη για τις μετακινήσεις του στο πλαίσιο της άσκησης των καθηκόντων του, μολονότι η ΕΕ προωθεί την εικόνα της υπερμάχου του περιβάλλοντος και της πρωτοπόρου στον αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής.

Όπως αποκαλύπτουν στοιχεία, που είδε το Politico, ο Μισέλ χρησιμοποίησε ιδιωτικά αεροσκάφη στα 72 από τα 112 επίσημα ταξίδια του και μόλις 18 εμπορικές πτήσεις από την έναρξη της θητείας του το 2019 μέχρι τον περασμένο Δεκέμβριο, ενώ με ιδιωτικό τζετ μετέβη και στις περσινές συνομιλίες για το κλίμα στην Αίγυπτο, συνοδεία της προέδρου της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, που έχει βρεθεί με τη σειρά στο σταυρόνημα επικριτικών δημοσιευμάτων για τον ίδιο λόγο στο παρελθόν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεδομένα πτήσεων αποκαλύπτουν ότι ο Μισέλ ναύλωσε «αεροπορικά ταξί» σε κάπου 72 ταξίδια του, περίπου το 64% του συνόλου τους , συμπεριλαμβανομένων των συνομιλιών COP27 στην Αίγυπτο τον περασμένο Νοέμβριο και στη σύνοδο κορυφής COP26 στη Γλασκώβη το 2021 – μια επιλογή που υπογραμμίζει κατά το Politico το δίλημμα ηγετών ανά την υφήλιο: πώς να εφαρμόσουν στην πράξη όσα κηρύττουν για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, με το απαιτητικό ταξιδιωτικό πρόγραμμά τους, που καθιστά μια ιδιωτική πτήση δελεαστική, ακόμη και αναγκαίο κακό.

Ο Σαρλ Μισέλ χρησιμοποίησε ιδιωτικά τζετ στα 72 από τα 112 ταξίδια του

Φθάνοντας στο αιγυπτιακό θέρετρο Σαρμ Ελ Σέιχ ο Σαρλ Μισέλ χρησιμοποίησε μελανά χρώματα στο μήνυμά του για την κλιματική αλλαγή και την ανάγκη κατεπείγουσας δράσης για την αντιμετώπισής της: «Έχουμε ένα κλιματικό όπλο στον κρόταφο. Ζούμε με δανεικό χρόνο», τόνισε, για να προσθέσει: «Είμαστε, και θα παραμείνουμε, πρωταθλητές της δράσης για το κλίμα».

Σύμφωνα με τη ΜΚΟ Transport & Environment, ένα ιδιωτικό τζετ μπορεί να εκπέμπει 2 τόνους CO2 ανά ώρα. Αυτό σημαίνει ότι κατά τη διάρκεια της πεντάωρης πτήσης επιστροφής προς το Σαρμ Ελ Σέιχ, το αεροσκάφος του Μισέλ και της φον ντερ Λάιεν μπορεί να είχε εκπέμψει περίπου 20 τόνους CO2, την ώρα που ο μέσος πολίτης της ΕΕ εκπέμπει κατά μέσο όρο κάπου επτά τόνους σε διάστημα ενός χρόνου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι περισσότεροι εκπρόσωποι της COP27 — περιλαμβανομένου και του Φρανς Τίμερμανς, επικεφαλής της Πράσινης Συμφωνίας της ΕΕ, μετέβησαν στην Αίγυπτο με εμπορικές πτήσεις. Αλλά η απόφαση να χρησιμοποιήσει ιδιωτικό αεροσκάφος ο Σαρλ Μισέλ ελήφθη, επειδή δεν υπήρχαν διαθέσιμες εμπορικές πτήσεις για να επιστρέψει εγκαίρως στις Βρυξέλλες για τα καθήκοντά του στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όπως δήλωσε ο εκπρόσωπός του, Μπάρεντ Λέιτς.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ