Πολλοί απορούν γιατί από την περασμένη Τρίτη το Ever Given δεν μπορούσε μέχρι σήμερα να ξεκολλήσει από την Διώρυγα του Σουέζ το πλοίο που προσάραξε στη νότια πλευρά της.
Μία τέτοιου είδους επιχείρηση δεν είναι καθόλου εύκολο πράγμα, με την προσάραξη του «Ever Given» από την προηγούμενη να έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στην παγκόσμια οικονομία και η αποκόλλησή του να φέρνει μία ανακούφιση στην παγκόσμια οικονομία. Αποτελεί απορία ωστόσο για πολλούς πως ο καπετάνιος ενός τόσο μεγάλου εμπορευματικού πλοίο προσάραξε εξαιτίας των ανέμων με ένα τόσο μεγάλο φορτίου. Το στενό πέρασμα της Διώρυγας του Σουέζ ωστόσο δεν είναι εύκολο πράγμα και αυτό είναι κάτι που μπορεί να το διαπιστώσει ο καθένας με έναν απλό τρόπο…
Ο προσομοιωτής του CNN για το πλοίο στην Διώρυγα του Σουέζ
Το CNN προσπάθησε να εξηγήσει με την εμπειρία ενός καπετάνιου που γνωρίζει το πέρασμα, το πόσο δύσκολη επιχείρηση είναι o διάπλους ενός πλοίου από την Διώρυγα του Σουέζ. Παράλληλα όμως πρόσφερε την δυνατότητα στον καθένα να δοκιμάσει την τύχη του και να δει μέσω ενός προσομοιωτή το πόσο δύσκολη επιχείρηση είναι αυτή που προσπαθούν να φέρουν εις πέρας στο Ever Green.
Για όποιον θέλει να δοκιμάσει μπορεί να το κάνει εδώ στη σελίδα του CNN.
Πόσο χρόνο και χώρο χρειάζεται ένα φορτωμένο πλοίο να σταματήσει
Οπως εξήγησε στο CNN ο καπετάνιος Γιας Γκούπτα, που περνά από την Διώρυγα του Σουέζ εδώ και 20 χρόνια, σε τέτοια πλοία ο καπετάνιος έχει υπό τις διαταγές του τουλάχιστον 20 με 25 άτομα. Μαζί με την ομάδα πλοήγησης, καθορίζουν τη διαδρομή, λαμβάνοντας υπόψη παραμέτρους όπως οι καιρικές συνθήκες και τα ρεύματα του νερού.
Όπως τόνισε, το να σταματήσει ένα φορτωμένο πλοίο απαιτεί 1,8 μίλια (περίπου 16 λεπτά) για να φτάσει από την μέγιστη ταχύτητα στην ακινησία. Κατά το πέρασμα από την Διώρυγα του Σουέζ, τα πλοία ταξιδεύουν σε κομβόι και πρέπει να πλέουν λίγο πολύ με την ίδια ταχύτητα. Χρειάζονται συνολικά 12 με 16 ώρες για τον διάπλου του καναλιού.
«Δεν γίνεται να αυξήσεις ταχύτητα, γιατί έτσι κινδυνεύεις να συγκρουστείς με τον μπροστινό σου», εξήγησε ο καπετάνιος.
«Ένας από τους μεγαλύτερους κινδύνους στο Σουέζ είναι οι αμμοθύελλες που συμβαίνουν πολύ γρήγορα και χωρίς καμία προειδοποίηση», σχολιάζει επίσης ο καπετάνιος Ντέιβιντ Μπάθγκεϊτ, που εργάζεται σε κρουαζιερόπλοιο.
«Αν έχω τις μηχανές στο φουλ και τις σταματήσω, το κρουαζιερόπλοιο χρειάζεται περίπου 15 λεπτά για να σταματήσει», πρόσθεσε σημειώνοντας πως υπάρχει κι επείγον μηχανισμός για να σταματήσει το πλοίο. «Έτσι χρειάζεται μόνο πέντε λεπτά ή 3/4 του μιλίου για να σταματήσει. Για το μέγεθος του πλοίου είναι αξιοθαύμαστο».