Πώς ο κορωνοϊός θα αλλάξει τα ταξίδια: Πιστοποιητικό εμβολιασμού και ψηφιακό διαβατήριο υγείας - iefimerida.gr

Πώς ο κορωνοϊός θα αλλάξει τα ταξίδια: Πιστοποιητικό εμβολιασμού και ψηφιακό διαβατήριο υγείας

Πώς ο κορωνοϊός θα αλλάξει τα ταξίδια
Πώς ο κορωνοϊός θα αλλάξει τα ταξίδια
ΜΥΡΣΙΝΗ ΓΚΑΝΑ

Στους Βενετούς μπορεί να πιστωθεί μία από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις στην ιστορία των ταξιδιών. Πριν από επτά περίπου αιώνες, η πόλη πρωτοστάτησε στην χρήση των διεθνών συνόρων για να σταματήσει μία μολυσματική ασθένεια.

Όπως έχουμε πλέον μάθει, η λέξη «καραντίνα» προέρχεται από την απαίτηση της «Γαληνοτάτης» να περνούν 40 μέρες στα ανοιχτά της πόλης τα πλοία όπου υπήρχε υποψία πανούκλας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό ίσως να ήταν δύσκολο για τους ναυτικούς της εποχές, οι επιπτώσεις στον κλάδο των ταξιδιών των προσπαθειών για την αποφυγή της διάδοσης του Covid-19 είναι πολύ σοβαρότερες. Η προσπάθεια να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών επιταχύνουν τις κινήσεις που έχουν στόχο να καταστήσουν τα ταξίδια περισσότερο ψηφιακά, ανέπαφα και εύκολα, σημειώνει ο Economist.

Πώς επηρέασε ο κορωνοϊός τα ταξίδια με αεροπλάνο

Η επανεκκίνηση των αεροπορικών ταξιδιών εξαρτάται από τον βαθμό εμπιστοσύνης που θα νιώθουν οι ταξιδιώτες, και από το πώς θα δεχθούν οι υγειονομικές αρχές να επιτρέψουν τα ταξίδια. Οι ειδικοί του κλάδου τονίζουν ότι οι καραντίνα κατά την άφιξη αποτελεί μέτρο εξίσου αποτρεπτικό όσο η απαγόρευση. Τα στοιχεία που συγκέντρωσε η ΙΑΤΑ τον Οκτώβριο καταδεικνύουν ότι από τους 1,2 δισ. ανθρώπους που ταξίδεψαν από τις αρχές του 2020, μόνο 44 θεωρείται ή έχει αποδειχθεί ότι κόλλησαν Covid-19 στο αεροπλάνο. Ο ιατρικός σύμβουλος της ΙΑΤΑ σημειώνει ότι ακόμη και αν το 90% των κρουσμάτων δεν έχει καταγραφεί, είμαστε και πάλι αντιμέτωποι με μία μόλυνση ανά 2,7 εκατ. ταξιδιώτες.

Τα επιβατικά αεροπλάνα διαθέτουν φίλτρα εξαερισμού ανάλογα με αυτά των χειρουργείων. Ο αέρας μέσα στο αεροσκάφος ανανεώνεται 20-30 φορές την ώρα. Τα νέα μέτρα που υιοθετούνται προσθέτουν ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια.

Τουρισμός και κλειστά σύνορα

Τα βασικά εμπόδια για την ταχεία ανάκαμψη των ταξιδιών είναι τα κλειστά σύνορα και οι διαρκείς αλλαγές των κανονισμών εισόδου σε μία χώρα. Από τις 220 χώρες που επιτηρεί η ταξιδιωτική εταιρεία Kayak, 50 εξακολουθούν να έχουν κλειστά τα σύνορά τους, και οι περισσότερες άλλες έχουν περιορισμούς. Τα αποτελεσματικά εμβόλια φέρνουν ελπίδες, ο κλάδος όμως δεν μπορεί να περιμένει άλλο και σε περίπτωση που οι περιορισμοί παραμείνουν σε ισχύ ως το καλοκαίρι θεωρείται ότι κινδυνεύουν 198 εκατ. θέσεις εργασίας.
Η αεροπορική βιομηχανία έχει πιέσει για τεστ προκειμένου να αρχίσουν να πετούν και πάλι τα αεροσκάφη. Ωστόσο υπάρχουν τόσοι διαφορετικοί κανονισμοί ως προς το πώς, πού και πότε πρέπει να γίνονται αυτά τα τεστ και από ποιον θα καλύπτονται, οδηγεί σε ακόμα μεγαλύτερες δυσκολίες. Άλλες χώρες απαιτούν αρνητικό τεστ ως προϋπόθεση εισόδου. Σε κάποιες αυτό συνοδεύεται και από απαίτηση για καραντίνα, συχνά με έξοδα του ταξιδιώτη. Ένα μοριακό τεστ, αυτό που απαιτείται πιο συχνά, κοστίζει από 50 έως 150 δολάρια.
Μέχρι να υπάρχουν διαθέσιμα γρήγορα, ακριβή και φθηνά τεστ ή γενικευτούν οι εμβολιασμοί, υπάρχει η ελπίδα ότι μία στάνταρ διαδικασία θα μπορούσε να επιτρέψει την επανεκκίνηση των διεθνών ταξιδιών. Οι αεροπορικές εταιρείες πιστεύουν ότι η δοκιμασία διαφορετικών συστημάτων θα καταδείξει ότι τα τεστ πριν το ταξίδι είναι αρκετά ώστε να αρθούν οι κανονισμοί καραντίνας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πιστοποιητικό εμβολιασμού

Προκειμένου να λειτουργήσουν αυτά τα συστήματα θα χρειαστούν κοινά πρότυπα και κάποιος τρόπος για να αποδεικνύεται ότι οι ταξιδιώτες δεν είναι φορείς του ιού ή ότι έχουν εμβολιαστεί. Ο επικεφαλής της αεροπορικής εταιρείας Qantas θεωρεί ότι ένα έγκυρο “διαβατήριο” εμβολιασμού είναι πιθανό να αποτελεί καθολική απαίτηση για επιβίβαση σε αεροπλάνο. Η ιδέα αυτή έχει οδηγήσει σε έντονη δραστηριότητα για την ανάπτυξη ψηφιακών διαβατηρίων υγείας. Η ΙΑΤΑ προωθεί το Travel Pass, μία ψηφιακή εφαρμογή υγείας που επιτρέπει στις κυβερνήσεις να επιβεβαιώνει τα τεστ και τις ταυτότητες των επιβατών που παρουσιάζουν αποτελέσματα από αναγνωρισμένα εργαστήρια. Η εφαρμογή θα είναι δωρεάν για τους επιβάτες, ενώ οι αεροπορικές εταιρείες θα πληρώνουν ένα μικρό αντίτιμο. Μία πιο πρόσφατη πρωτοβουλία πιστοποιητικών εμβολιασμού από τεχνολογικούς κολοσσούς όπως η Microsoft και η Oracle, έχει ανάλογο στόχο.

Τέτοιου είδους τεχνολογία θα γίνεται όλο και πιο συνηθισμένη, πιστεύει ο Αρνό Βεσιέ της μεγαλύτερης εταιρείας ασφάλειας ταξιδιών, της International SOS. Το AOKpass, το ψηφιακό διαβατήριο υγείας της εταιρείας, είναι ασφαλές και μπορεί εύκολα να αναγνωστεί με τεχνολογία blockchain. Οι εφαρμογές αυτού του τύπου θα αποτελέσουν τη βάση για τη νέα έμφαση του κλάδου των ταξιδιών στην υγεία. Οι πληροφορίες σχετικά με την υγεία θα είναι τόσο απαραίτητες για τα διεθνή ταξίδια όσο είναι σήμερα ένα διαβατήριο.

Η εμπειρία των αεροπορικών εταιρειών από τα ηλεκτρονικά εισιτήρια, που το 2004 αντιστοιχούσαν στο 20% των κρατήσεων και το 2008 στο 100%, καταδεικνύει ότι η ψηφιακή ανταλλαγή δεδομένων μπορεί να μειώσει τα έξοδα και διευκολύνει τα ταξίδια. Εξακολουθούν να υπάρχουν τεχνικές δυσκολίες ώστε να επικοινωνούν τα διάφορα συστήματα υγείας μεταξύ τους αλλά και με τα συστήματα πληροφοριών επιβατών των αεροπορικών εταιρειών.

Ψηφιακό διαβατήριο υγείας

Την προσπάθεια βοηθά το γεγονός ότι η βιομηχανία επεξεργάζεται εδώ και καιρό τρόπους για να γίνουν τα ταξίδια ευκολότερα και πιο ευχάριστα. Ο Στιβ Πίτερσον, από την ΙΒΜ, η οποία επίσης αναπτύσσει ένα ψηφιακό διαβατήριο υγείας, δηλώνει ότι τέτοια συστήματα μπορούν να αποτελέσουν τη “ραχοκοκαλιά” για την φύλαξη περισσότερων δεδομένων, επιτρέποντας να φτάσουν σε άλλο επίπεδο οι εξατομικευμένες υπηρεσίες ταξιδιών. Αναφέρει το παράδειγμα ενός επιβάτη που ταξιδεύει από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη και έχει κλείσει εισιτήριο, ξενοδοχείο και μεταφορές στον τόπο προορισμού του. Αν κάτι αλλάξει, λόγω καθυστέρησης κάποιας πτήσης, ας πούμε, μία εφαρμογή όπου θα έχει καταχωρίσει τις προσωπικές του προτιμήσεις θα μπορεί αυτόματα να κάνει νέες κρατήσεις για όλα αυτά. Θα μπορεί ίσως κάποια στιγμή να κλείνει μόνη της ένα ολόκληρο ταξίδι, όπου ο ταξιδιώτης θα εισάγει απλώς το πού και πότε θέλει να πάει και τα δεδομένα από προηγούμενα ταξίδια σε συνδυασμό με τις προτιμήσεις του θα καθοδηγούν τις επιλογές πτήσεων, ξενοδοχείων κτλ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πέρασμα από τα αεροδρόμια είναι πιθανό επίσης να γίνει πιο εύκολο. Οι άνθρωποι του κλάδου υποστηρίζουν ότι το μέλλον βρίσκεται στη βιομετρική, και το κλειδί θα είναι το πρόσωπο του ταξιδιώτη. Μία εφαρμογή θα αποθηκεύει τα δεδομένα κάποιου και στη συνέχεια οι κάμερες των αεροδρομίων θα αναγνωρίζουν τον επιβάτη στις πύλες ελέγχου και επιβίβασης, που θα ανοίγουν αυτόματα. Σύμφωνα με το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων, περίπου 50 αεροδρόμια αυτή την στιγμή δοκιμάζουν την βιομετρική. Το ιδανικό αποτέλεσμα θα ήταν να συνεχιστούν κανονικά τα ταξίδια χωρίς τα τωρινά προβλήματα.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ