Άδοξο τέλος είχε το πλωτό εστιατόριο – σύμβολο του Χονγκ Κονγκ, καθώς βυθίστηκε λίγες μέρες μετά τη ρυμούλκηση στη θάλασσα προς αδιευκρίνιστο προορισμό από το επί μισό σχεδόν αιώνα αγκυροβόλιό του στο λιμάνι της ασιατικής μεγαλούπολης.
Το τριώροφο Jumbo Kingdom, που ήταν κάποτε το μεγαλύτερο πλωτό εστιατόριο του πλανήτη, ρυμουλκήθηκε την περασμένη τρίτη στα ανοικτά και ενώ ταξίδευε προς άγνωστο ναυπηγείο, πήρε κλίση όταν συνάντησε «αντίξοες συνθήκες» κοντά στις νήσους Παρασέλ (γνωστές και ως Xisha) στη Νότια Σινική Θάλασσα και βυθίστηκε το Σάββατο.
Το πλοίο έπεσε σε βάθος μεγαλύτερο των χιλίων μέτρων, κάτι που καθιστά «εξαιρετικά δύσκολη» την ανάσυρσή του, ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Aberdeen Restaurant Enterprises Limited, σημειώνοντας ότι «εθλίβη πάρα πολύ από αυτό το ατύχημα» και προσπαθεί να συγκεντρώσει πληροφορίες για το πώς συνέβη.
Ευτυχώς κανένα μέλος του πληρώματος δεν τραυματίστηκε.
Το μήκους περίπου 80 μέτρων πλωτό εστιατόριο ήταν το κύριο σκάφος του Jumbo Kingdom, που περιλάμβανε και ένα παλαιότερο μικρότερο εστιαότριο, μια φορτηγίδα για θαλασσινά, ένα σκάφος – κουζίνα και οκτώ μικρά οχηματαγωγά για τη μεταφορά επισκεπτών από άλλες προκυμαίες της περιοχής.
Το πλωτό εστιατόριο, που θύμιζε κινεζικό αυτοκρατορικό ανάκτορο, εμφανίστηκε στις μέρες της δόξας του σε πολλές ταινίες παραγωγής Χονγκ Κονγκ αλλά και διεθνή φιλμ και στον μισό αιώνα λειτουργείας του σέρβιρε εκλεκτές δημιουργίες της καντονέζικης κουζίνας σε πολλές διασημότητες, μεταξύ των οποίων η βασίλισσα Ελισάβετ, ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ, Τζίμι Κάρτερ και ο σταρ του Χόλυγουντ, Τομ Κρουζ.
Ήταν διάσημο για την πολυτελή πρόσοψη σε αυτοκρατορικό στυλ, τα άφθονα φώτα νέον, τους τεράστιους πίνακες ζωγραφικής στο κλιμακοστάσιο και τα πολύχρωμα μοτίβα κινέζικου στιλ -- συμπεριλαμβανομένου ενός χρυσού θρόνου στην τραπεζαρία. Όμως, καθώς ο πληθυσμός των ψαράδων στο νότιο λιμάνι του νησιού μειώθηκε, το πλωτό εστιατόριο άρχισε να χάνει πελάτες και αντιμετώπιζε έλλειμμα από το 2013. Η πανδημία Covid-19 έδωσε το τελευταίο χτύπημα, με το εστιατόριο να παραμένει το 2020 κλειστό και τη μητρική εταιρεία να αδυνατεί να βρει κεφάλαια για να το συντηρήσει ή κάποιον πρόθυμο να το αγοράσει.