Το πρώτο πλοίο με ουκρανικό καλαμπόκι απέπλευσε σήμερα από το λιμάνι της Κωνστάντζας - iefimerida.gr

Το πρώτο πλοίο με ουκρανικό καλαμπόκι απέπλευσε σήμερα από το λιμάνι της Κωνστάντζας

Μεταφορά φορτίου σιτηρών στο λιμάνι της Οδησσού
Μεταφορά φορτίου σιτηρών στο λιμάνι της Οδησσού / Φωτογραφία: Shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Το πρώτο πλοίο που μεταφέρει ουκρανικό καλαμπόκι απέπλευσε σήμερα από το λιμάνι της Κωνστάντζας στην Ρουμανία.

Η κίνηση αυτή έδωσε το σύνθημα για την επανέναρξη των εξαγωγών σιτηρών μετά την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, έγινε γνωστό από την εξαγωγική εταιρεία Comvex.

Τα ουκρανικά λιμάνια είναι αποκλεισμένα από την έναρξη της ρωσικής εισβολής στις 24 Φεβρουαρίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το πλοίο που μεταφέρει 70.000 τόνους καλαμποκιού σήκωσε άγκυρα στις 04.20», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Βιορέλ Πανέ, χωρίς να αποκαλύψει τον προορισμό του φορτίου.

«Είναι μία πολύ σημαντική στιγμή που μαρτυρά την δέσμευση της Ρουμανίας στο πλευρό της Ουκρανίας σε έλεος του πολέμου», πρόσθεσε ικανοποιημένος από τον ρόλο του πρωτεργάτη στην επιχείρηση αυτή.

Η Ρουμανία θα στηρίξει την Ουκρανία

Το πλοίο Unity T, μήκους 229 μέτρων, φέρει σημαία των Νήσων Μάρσαλ, σύμφωνα με λιμενική πηγή.

Φωτογραφία: Shutterstock
Φωτογραφία: Shutterstock
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Βουκουρέστι δεσμεύθηκε τις τελευταίες εβδομάδες για τον εκσυγχρονισμό των λιμενικών και σιδηροδρομικών υποδομών για να διευκολύνει τις εξαγωγές προϊόντων από την Ουκρανία, με την οποία μοιράζεται σύνορα μήκους 650 χιλιομέτρων.

Το υπουργείο Μεταφορών ξεκίνησε διαδικασία υποβολής προσφορών για την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής που συνδέει την πόλη Γκιουργκιουλέστι στην δυτική Μολδαβία με το Γκαλάτσι της ανατολικής Ρουμανίας.

Η σιδηροδρομική αυτή γραμμή, μήκους 5 χιλιομέτρων, είναι ζωτικής σημασία διότι διατηρεί το φάρδος των σιδηροτροχιών που χρησιμοποιείται στην πρώην Σοβιετική Ενωση και τις χώρες δορυφόρους της και αντιστοιχεί στο σύστημα που εξακολουθεί να λειτουργεί στην Ουκρανία, πράγμα που επιτρέπει την μεταφορά των ουκρανικών προϊόντων χωρίς αλλαγή του συστήματος των τροχών των βαγονιών.

Δίκτυο για τη μεταφορά προϊόντων από την Ουκρανία

«Το λιμάνι του Γκαλάτσι στον Δούναβη θα εξελιχθεί σε πέρασμα κλειδί στην περιοχή, μαζί με το λιμάνι της Κωνστάντζας, για την μεταφορά των προϊόντων και των πρώτων υλών που προέρχονται από την Ουκρανία, μέσω της Μολδαβίας», έγραψε στο Facebook ο αντιπρόεδρος της ρουμανικής κυβέρνησης Σορίν Γκριντεάνου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Αρχίζει να διαμορφώνεται ένα μεταφορικό δίκτυο στην Ρουμανία για να βοηθηθεί η Ουκρανία να κάνει εξαγωγές αγροτικών προϊόντων», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Comvex, προσθέτοντας ότι αυτό θα επιτρέψει την αποφυγή του κινδύνου του λιμού στον κόσμο.

Πριν από τον πόλεμο, η Ουκρανία εξήγε 4,5 εκατομμύρια τόνους αγροτικών προϊόντων μηνιαίως μέσω των ουκρανικών λιμανιών - το 12% του σίτου, το 15% και το 50% του ηλιελαίου της παγκόσμιας παραγωγής».

Ομως ο ρωσικός αποκλεισμός «σταμάτησε ντε φάκτο τις εξαγωγές μας», είχε δηλώσει στο τέλος του Μαρτίου ο υπουργός Γεωργίας της Ουκρανίας Μίκολα Σόλσκι.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ