Τη λύση στο πρόβλημα της κακής φήμης των αεροσκαφών 737 Max της Boeing μετά τις δύο αεροπορικές τραγωδίες στην Αιθιοπία τον Μάρτιο και στην Ινδονησία τον περασμένο Οκτώβριο, λέει ότι βρήκε ο Ντόναλντ Τραμπ.
Να τι προτείνει, λοιπόν, στην αμερικανική εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών: «Τι ξέρω εγώ για το branding, ίσως τίποτα (αλλά έγινα πρόεδρος!). Αν ήμουν η Boeing, θα διόρθωνα το Boeing 737 MAX, θα πρόσθετα ορισμένα ακόμη εξαιρετικά χαρακτηριστικά, και ΘΑ ΠΡΟΩΘΟΥΣΑ ΤΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ ΜΕ ΝΕΟ ΟΝΟΜΑ. Κανένα προϊόν δεν έχει υποστεί όσα το Boeing 727 Max. Αλλά πάλι, τι στα κομμάτια ξέρω εγώ», έγραψε στο Τwitter νωρίς το πρωί -06:29 π.μ. τοπική ώρα-ο Τραμπ.
Ο Ρεπουμπλικανός πρόεδρος των ΗΠΑ, που δεν είναι ειδικός στην ασφάλεια της αεροπλοϊας, όπως επισημαίνουν δηκτικά διεθνή ΜΜΕ, δεν εξήγησε πώς θα αντιμετωπιστούν τα τεχνικά προβλήματα του Boeing 737 Max, που το έχουν καθηλώσει στο έδαφος οι Αρχές σ’ ολόκληρο τον πλανήτη μετά τη δεύτερη σε διάστημα λίγων μηνών συντριβή ενός τέτοιου αεροσκάφος τον περασμένο μήνα στην Αιθιοπία, όπου σκοτώθηκαν και 157 επιβαίνοντες. Το επίσημο προκαταρκτικό πόρισμα για την συντριβή της πτήσης 302 των Ethiopian Airlines έδειξε ότι οι δύο πιλότοι πάλευαν απεγνωσμένα να τα βγάλουν πέρα με το λογισμικό MCAS, που έχει τοποθετηθεί σ’ ένα από τα θεωρούμενα πλέον σύγχρονα επιβατικά αεροσκάφη του κόσμου. Ήταν το δεύτερο τέτοιο αεροσκάφος που συνετρίβη τους τελευταίους πέντε μήνες μετά από εκείνο της Lion Air στην Ινδονησία, όπου σκοτώθηκαν 189 άνθρωποι.
Η απρόσμενη παρέμβαση του Τραμπ έρχεται ενώ μπαίνει κάτω από το μικροσκόπιο η σχέση της Boeing με την εθνική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας των ΗΠΑ, την FAA. Αεροπορικές εταιρείες μεταξύ άλλων αναφέρουν ότι έχουν σοβαρές ανησυχίες για τη σχέση αυτή και η επιτροπή Εμπορίου της Γερουσίας ερευνά καταγγελίες ότι η FAA δεν εκπαίδευσε επαρκώς τους επιθεωρητές της σε θέματα ασφάλειας για να αξιολογήσουν σωστά τα αεροσκάφη Boeing 737 Max.