Ο προμηθευτής της Boeing έστελνε τακτικά εξαρτήματα με ελαττώματα, ισχυρίζεται πρώην εργαζόμενος - iefimerida.gr

Ο προμηθευτής της Boeing έστελνε τακτικά εξαρτήματα με ελαττώματα, ισχυρίζεται πρώην εργαζόμενος

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Τα τμήματα των αεροσκαφών που κατασκευάζονταν από τον μεγαλύτερο προμηθευτή της Boeing έφευγαν τακτικά από το εργοστάσιο με σοβαρά ελαττώματα, σύμφωνα με έναν πρώην επιθεωρητή ποιότητας της εταιρείας, ο οποίος μίλησε στο BBC.

Mε τα ανησυχητικά περιστατικά γύρω από ζητήματα ασφαλείας των αεροσκαφών της Boeing να πληθαίνουν, τα στοιχεία που έρχονται στο φως προκαλούν κάτι παραπάνω από προβληματισμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Santiago Paredes, ο οποίος εργαζόταν για την Spirit AeroSystems στο Κάνσας, δήλωσε στο BBC ότι συχνά έβρισκε έως και 200 ελαττώματα σε εξαρτήματα που ετοιμάζονταν για αποστολή στην Boeing. Η Spirit παραμένει ο μεγαλύτερος προμηθευτής της Boeing.

Του έδωσαν το παρατσούκλι «showstopper» επειδή επιβράδυνε την παραγωγή όταν εντόπιζε τα ανησυχητικά προβλήματα, υποστήριξε. Η Spirit δήλωσε ότι «διαφωνεί έντονα» με τους ισχυρισμούς, του πρώην υπαλλήλου της.

Έστελναν άτρακτο με 200 ελαττώματα

Ο Paredes προέβη στους ισχυρισμούς εναντίον της Spirit σε αποκλειστική συνέντευξη στο BBC και στο αμερικανικό δίκτυο CBS, στην οποία περιέγραψε όσα, όπως είπε, βίωσε ενώ εργαζόταν στην εταιρεία μεταξύ 2010 και 2022.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είχε συνηθίσει να βρίσκει «από 50 έως 100, 200» ελαττώματα σε ατράκτους - το κύριο σώμα του αεροπλάνου - που επρόκειτο να αποσταλούν στην Boeing, είπε.

«Έβρισκα πολλούς ελλιπείς συνδετήρες, πολλά λυγισμένα μέρη, μερικές φορές ακόμη και τμήματα που έλειπαν».

Η Spirit AeroSystems και η Boeing έχουν αμφότερες βρεθεί κάτω από έντονο έλεγχο μετά την αποκόλληση μιας αχρησιμοποίητης πόρτας από ένα ολοκαίνουργιο 737 Max λίγο μετά την απογείωσή του τον Ιανουάριο, αφήνοντας μια τεράστια τρύπα στο πλάι του αεροπλάνου, ενώ αυτό πετούσε. Σύμφωνα με τους ερευνητές, η πόρτα είχε αρχικά τοποθετηθεί από την Spirit, αλλά στη συνέχεια είχε αφαιρεθεί από τους τεχνικούς της Boeing για να διορθώσουν ελαττωματικά πριτσίνια.

Το περιστατικό ώθησε τη ρυθμιστική αρχή των ΗΠΑ, την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, να ξεκινήσει έλεγχο των πρακτικών παραγωγής και στις δύο εταιρείες. Διαπιστώθηκαν πολλαπλές περιπτώσεις όπου οι εταιρείες δεν συμμορφώθηκαν με τις πρακτικές ελέγχου της παραγωγής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Απλά ήθελαν να αποσταλεί το προϊόν -Τους ένοιαζαν οι αριθμοί»

Ο Paredes δήλωσε στο BBC ότι ορισμένα από τα ελαττώματα που εντόπισε όσο εργαζόταν στην Spirit ήταν ήσσονος σημασίας - αλλά άλλα ήταν πιο σοβαρά. Ισχυρίστηκε επίσης ότι του ασκήθηκε πίεση για να είναι λιγότερο αυστηρός. «Πάντα έκαναν φασαρία σχετικά με το γιατί τα έβρισκα, γιατί τα εξέταζα», είπε.

«Απλά ήθελαν να αποσταλεί το προϊόν. Δεν επικεντρώνονταν στις συνέπειες της αποστολής κακών ατράκτων. Επικεντρώνονταν απλώς στην τήρηση των ποσοστώσεων, στην τήρηση του χρονοδιαγράμματος, στην τήρηση του προϋπολογισμού… Αν οι αριθμοί φαίνονταν καλοί, η κατάσταση των ατράκτων δεν είχε πραγματικά σημασία», ισχυρίστηκε.

Πολλά από τα περιστατικά που καταγγέλλει ο Paredes αποτελούν μέρος της μαρτυρίας του στη νομική αγωγή που έχουν ασκήσει δυσαρεστημένοι μέτοχοι κατά της εταιρείας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πρώτη δημόσια εμφάνιση του καταγγέλλοντος

Ωστόσο, στα νομικά έγγραφα αναφέρεται απλώς ως «Πρώην υπάλληλος 1». Αυτή είναι η πρώτη φορά που ο Paredes, πρώην τεχνικός της Πολεμικής Αεροπορίας, μιλάει δημόσια. Πριν από την αποχώρησή του από την εταιρεία, ο Paredes ήταν επικεφαλής μιας ομάδας επιθεωρητών που βρισκόταν στο τέλος της γραμμής παραγωγής του 737 Max.

Ένας δεύτερος πρώην ελεγκτής ποιότητας, ο Josh Dean, οι ισχυρισμοί του οποίου θα αποτελούσαν επίσης μέρος της αγωγής, απεβίωσε την περασμένη εβδομάδα μετά από σοβαρή βακτηριακή λοίμωξη.

Η αγωγή κατηγορεί την εταιρεία ότι προσπάθησε σκόπιμα να καλύψει σοβαρές και εκτεταμένες ελλείψεις ποιότητας και ότι εξέθεσε τους μετόχους σε οικονομικές απώλειες όταν οι ελλείψεις αυτές αποκαλύφθηκαν. Η Spirit δήλωσε ότι «διαφωνεί έντονα» με τους ισχυρισμούς της αγωγής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υποστήριξη της Boeing Spirit

Η Spirit ήταν κάποτε μέρος της Boeing και παραμένει ο κύριος προμηθευτής της αεροναυπηγικής εταιρείας. Κατασκευάζει την άτρακτο για κάθε 737 Max στο εργοστάσιό της στη Γουιτσιτά του Κάνσας, πριν τα στείλει στις εγκαταστάσεις της Boeing στο Ρέντον, κοντά στο Σιάτλ της Ουάσινγκτον. Κατασκευάζει επίσης μεγάλα τμήματα του 787 Dreamliner.

Βρίσκεται τώρα σε δύσκολη θέση. Έχασε 617 εκατ. δολάρια τους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους. Η Boeing συμφώνησε να παράσχει οικονομική στήριξη και βρίσκεται σε συζητήσεις για την εξαγορά της πρώην θυγατρικής της.

Πηγές του γίγαντα της αεροδιαστημικής επιμένουν ότι καταβάλλονται προσπάθειες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων ποιότητας της Spirit, οι οποίες έχουν καταφέρει να μειώσουν τον αριθμό των ελαττωμάτων στα εξαρτήματα που φεύγουν από το εργοστάσιο της Wichita κατά περίπου 80%.

Ο Paredes δήλωσε ότι και οι δύο εταιρείες γνώριζαν την κλίμακα του προβλήματος με τα ελαττώματα και ότι συζητούνταν σε εβδομαδιαίες συναντήσεις μεταξύ των επιθεωρητών ποιότητας και των δύο εταιρειών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν τολμάει να πετάξει με 737 Μaχ

Τα πράγματα έφτασαν στο απροχώρητο για τον Paredes προσωπικά, όπως ισχυρίστηκε, όταν ο προϊστάμενός του τον διέταξε να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αναφέρονταν τα ελαττώματα, προκειμένου να μειωθεί ο συνολικός αριθμός τους. Αφού διαμαρτυρήθηκε, είπε, υποβιβάστηκε και μετακινήθηκε σε άλλο τμήμα του εργοστασίου.

«Αισθάνθηκα ότι με απειλούσαν και ότι μου έκαναν αντίποινα επειδή εξέφρασα τις ανησυχίες μου», είπε.

Ο Paredes υπέβαλε στη συνέχεια «καταγγελία» στο τμήμα ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας και έγραψε στον τότε διευθύνοντα σύμβουλο της Spirit: «Έχω χάσει την πίστη μου στον οργανισμό ποιότητας εδώ στην Spirit και αυτή είναι η τελευταία μου κραυγή για βοήθεια». Ο Paredes επανήλθε στη συνέχεια στον ηγετικό του ρόλο και του δόθηκαν τα δεδουλευμένα, αφού η καταγγελία του έγινε εν μέρει δεκτή. Αμέσως μετά όμως εγκατέλειψε την εταιρεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τώρα υποστηρίζει ότι θα ήταν απρόθυμος να πετάξει με ένα 737 Max, σε περίπτωση που εξακολουθούσε να φέρει ελαττώματα που προέρχονταν από το εργοστάσιο της Γουίτσιτα.

«Δεν είχα γνωρίσει ποτέ πολλούς ανθρώπους που φοβόντουσαν τις πτήσεις μέχρι που δούλεψα στην Spirit», είπε. «Και στη συνέχεια, όντας στη Spirit, γνώρισα πολλούς ανθρώπους που φοβόντουσαν τις πτήσεις - επειδή έβλεπαν πώς έφτιαχναν τις ατράκτους».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ