Χωρίς δουλειά έμεινε ο CEO της γνωστής αλυσίδας McDonald's στην Μεγάλη Βρετανία, Στιβ Ιστερμπρουκ, καθώς αποκαλύφθηκε πως είχε ανάρμοστη σχέση με υπάλληλο της εταιρίας, κάτι που απαγορεύεται ρητά από τον κανονισμό.
Σε δήλωσή του την Κυριακή το βράδυ, η διάσημη εταιρεία fast food ανέφερε πως ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Στιβ Ίστερμπορουκ, έχει καταδείξει κακή κρίση παραβιάζοντας την εταιρική πολιτική που απαγορεύει στους προϊσταμένους να έχουν ερωτικές σχέσεις με υφιστάμενους. Ο CEO, που πρόσφατα χώρισε και έχει τρία παιδιά, παραδέχτηκε πως είχε σχέση με μία υπάλληλο (το όνομά της δεν έχει γίνει γνωστό) σε email που έστειλε στο προσωπικό, χαρακτηρίζοντάς το «λάθος» του. «Λαμβάνοντας υπόψη τις αξίες της εταιρείας, συμφωνώ με το διοικητικό συμβούλιο πως ήρθε η ώρα να αποχωρήσω» έγραψε.
Ποιος ήταν ο Στιβ Ιστερμπρούκ - Ο στρατηγικός του ρόλος στην αναγέννηση των McDonald's
Ο πρώην CEO των McDonald’s προσχώρησε στην εταιρεία το 1993 και ανέλαβε την θέση του διευθύνοντα συμβούλου τον Μάρτιο του 2015. Υπό την ηγεσία του, οι μετοχές της εταιρείας σχεδόν διπλασιάστηκαν σε αξία, ενώ οι πωλήσεις στα εστιατόρια της Αμερικής παρέμειναν στάσιμες.
Ο μισθός του 52χρονου CEO ήταν συνδεδεμένος με την τιμή της μετοχής των McDonald’s. Μάλιστα, το 2017, έφτασε στα 21,8 εκατομμύρια δολάρια, συμπεριλαμβανομένων 9,1 εκατομμυρίων δολαρίων από μπόνους, ενώ πέρυσι ο μισθός του έφτασε τα 15,9 εκατομμύρια δολάρια.
Άφησε πίσω του σπουδαίο έργο
Ο Στιβ Ιστερμπρούκ ανέλαβε το τιμόνι των McDonald’s τον Μάρτιο του 2015 και ευθύς εξαρχής προσπάθησε να βοηθήσει στην διάσωση της εταιρείας, μετά από απώλειες 15% στα κέρδη το προηγούμενο έτος. Και φαίνεται πως τα κατάφερε πολύ καλά, καθώς βοήθησε στην αύξηση του περιθωρίου κέρδους της εταιρείας κατά πάνω από 12% τους πρώτους εννέα μήνες , με τα περιθώρια κέρδους από 13,62% έως πάνω από 25%.
«Μέρος της νοοτροπίας μου από νωρίς ήταν, πώς μπορούμε να οργανωθούμε, ως μια μεγάλη, κάπως περίπλοκη επιχείρηση, έτσι ώστε να μπορέσουμε να προσαρμοστούμε και να γίνουμε πιο ευέλικτοι;» είχε δηλώσει σε συνέντευξή του στο Entrepreneur. «Αντί να χρησιμοποιήσουμε το μέγεθός μας ως δικαιολογία, πώς μπορούμε να το αξιοποιήσουμε για να ανταποκριθούμε στις ανάγκες των πελατών μας;».
Κατά τους πρώτους τρεις μήνες της θητείας του ως CEO, ο Ιστερμπρούκ συγκέντρωσε και ενοποίησε το τμήμα των πωλήσεων ανάλογα με τις ανάγκες, αντί για την γεωγραφική περιοχή. Δημιούργησε 4 τμήματα πωλήσεων για την εταιρεία – τις ΗΠΑ, τις διεθνείς κύριες αγορές, τις αγορές υψηλής ανάπτυξης και τις θεμελιώδεις αγορές. Για παράδειγμα, οι αγορές της Κίνας και της Νότιας Κορέας απομακρύνθηκαν από την περιοχή Ασίας/Ειρηνικού/Μέσης Ανατολής/Αφρικής και μπήκαν στην κατηγορία «υψηλής ανάπτυξης».
Επίσης, η βελτίωση της ποιότητας των τροφίμων ήταν κορυφαία προτεραιότητα για τον Ιστερμπρούκ. «Τα τελευταία 5 χρόνια, ο κόσμος κινήθηκε πολύ πιο γρήγορα εκτός της εταιρείας, παρά εντός» είχε δηλώσει. «Η επιχείρηση δεν μπορεί να αγνοήσει τι λένε οι πελάτες όταν το μήνυμα είναι σαφές: Δεν είμαστε εντός του παιχνιδιού».
Ο Ιστερμπρούκ «πέταξε» διάφορα στοιχεία από το μενού των McDonald’s – συμπεριλαμβανομένου του Deluxe Quarter Pounder burger καθώς και έξι σάντουιτς με κοτόπουλο.
Το πρώτο εξάμηνο του 2016, οι πωλήσεις αυξήθηκαν περισσότερο από 5,7%. Επίσης, ο Ιστερμπρούκ ήταν φανατικός υποστηρικτής της χρήσης βόειου νωπού κρέατος στο burger της εταιρείας, μια κίνηση που τα McDonald’s έθεσαν σε εφαρμογή το 2017. Ο CEO κατάφερε να αυξήσει το ποσοστό των franchised καταστημάτων από 81% σε 91% σε λιγότερο από τρία χρόνια, ξεπερνώντας τον στόχο των 4.000 franchise μέχρι το 2019. Αυτό βέβαια, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε μια συμφωνία που έγινε για την πώληση 2.740 εστιατορίων στο Χονγκ Κονγκ και την Κίνα, στις Citic και Carlyle Group.
Όμως ο Ιστερμπρούκ είχε ήδη επιτελέσει πολύ σημαντικό έργο και πριν στην εταιρεία και πριν αναλάβει τον ρόλο του CEO. Είχε προσχωρήσει στην εταιρεία το 1993 ως διευθυντής οικονομικών μονάδων στο Λονδίνο προτού γίνει επικεφαλής όλων των McDonald’s στο νότιο τμήματ του Ηνωμένου Βασιλείου, σύμφωνα με την Brittanica.Το 2006 είχε επιλεγεί για την διαχείριση όλης της λειτουργίας του Ηνωμένου Βασιλείου, αλλά προχώρησε ακόμη παραπέρα μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο, αναλαμβάνοντας την διοίκηση ολόκληρης της βόρειας Ευρώπης (πάνω από 1.800 εστιατόρια). Μετά από ένα σύντομο διάλειμμα από την εταιρεία, ο Ιστερμπρούκ επέστρεψε το 2013 ως ανώτερος εκτελεστικός αντιπρόεδρος. Τέλος είχε βοηθήσει στην επιδιόρθωση της φήμης των McDonald’s στην Κίνα μετά από το σκάνδαλο που είχε ξεσπάσει με το σκωτσέζικο κρέας, το 2014, ενώ ήταν πρωτοπόρος όσον αφορά σε θέματα ευκολίας, καθώς είχε θέσει σε εφαρμογή τα drive thru διπλής λωρίδας, αλλά και την πώληση πρωινού καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
Νέος CEO ο Κρις Κεμπίνσκι
Το διοικητικό συμβούλιο της McDonald’s όρισε τον Κρις Κεμπίνσκι – που πρόσφατα διετέλεσε πρόεδρος της McDonald’s USA, ως νέο πρόεδρο και διευθύντοντα σύμβουλο μετά την αποχώρηση του Ιστερμπρούκ.
Ο Κεμπίνσκι συνέβαλε στην ανάπτυξη του στρατηγικού σχεδιασμού της McDonald’s και επέβλεψε τον ολοκληρωμένο μετασχηματισμό της αμερικανικής επιχείρησης, σύμφωνα με τον Ενρίκε Χερνάντεζ, πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου της McDonald’s. «Ο Στιβ με έφερε στην εταιρεία και ήταν ένας υπομονετικός και χρήσιμος μέντορας» ανέφερε ο Κεμπίνσκι, ευχαριστώντας τον προκάτοχό του για την συνεισφορά του.
Μιλώντας στην Wall Street Journal την Κυριακή, ο Κεμπίνσκι δήλωσε ότι θα συνεχίσει το έργο του Ιστερμπρούκ, όσον αφορά στην εστίαση στην τεχνολογία και πως πιστεύει ότι οι επενδύσεις της εταιρείας θα αποπληρωθούν. «Δεν θα υπάρξει κάποια ριζική, στρατηγική αλλαγή. Το σχέδιο ήδη λειτουργεί» πρόσθεσε ο Κεμπίνσκι. Μάλιστα, τόνισε πως θα συνεχίσει να εργάζεται με francisees προκειμένου να βελτιώσει τις πωλήσεις στις ΗΠΑ. «Είναι κάτι που πρέπει να λύσουμε μαζί» ανέφερε.
Φωτογραφίες: AP, Getty Images