Απάντηση στις δηλώσεις του Νίκου Δένδια, ο οποίος κάλεσε την Τουρκία να κατανοήσει ότι η ελληνική μειονότητα δεν είναι εχθρός, έδωσε ο Χαμί Ακσόι.
Ο Ακσόι κατηγορεί την ελληνική πλευρά για την αντιμετώπιση της τουρκικής μειονότητας, τονίζοντας ότι παραβιάζει συνεχώς τα δικαιώματά της.
Αναλυτικά η δήλωση του Χαμί Ακσόι
«Είναι τραγικό το γεγονός ότι ο Υπουργός Εξωτερικών μιας χώρας, που έχει καταδικαστεί τρεις φορές από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ως αποτέλεσμα της πολιτικής αφομοίωσης και καταστολής που εφαρμόζεται στην τουρκική μειονότητα της Δυτικής Θράκης, επικρίνει τη χώρα μας σχετικά με τις μειονότητες.
Στη χώρα μας έχουν γίνει πολλά εποικοδομητικά βήματα για την επίλυση των προβλημάτων της Ελληνικής Ορθόδοξης Μειονότητας σε συνεργασία με τους Έλληνες Ορθόδοξους πολίτες μας τα τελευταία χρόνια. Όσον αφορά την επίλυση των προβλημάτων της τουρκικής μειονότητας της Δυτικής Θράκης, στην Ελλάδα, που είναι μέλος της ΕΕ και βλέπει τον εαυτό της ως το λίκνο της δημοκρατίας, δεν υπάρχει πρόοδος, αλλά οπισθοδρόμηση», αναφέρει ο Ακσόι.
Μεταξύ άλλων, ο Τούρκος αξιωματούχος τονίζει ότι :Η Ελλάδα παραβιάζει διαρκώς τα δικαιώματα της τουρκικής μειονότητας της Δυτικής Θράκης που απορρέουν από τη Συνθήκη της Λωζάνης και τις πολυμερείς συμφωνίες», υποστηρίζοντας ότι στην Ελλάδα «όχι μόνον ο όρος "Τούρκος", αλλά και η λέξη "μειονότητα" δεν είναι ανεκτή».
«Ενώ η Τουρκία, μετά από τα αιτήματα των Ελληνορθόδοξων πολιτών μας άνοιξε σχολεία στην Πρίγκηπο για τέσσερις μαθητές, η Ελλάδα συνεχίζει να κλείνει τα σχολεία μειονοτήτων στη Δυτική Θράκη. Η μείωση του αριθμού των σχολείων μειονοτήτων στη Δυτική Θράκη από 231 σε 115 από την Ελλάδα τα τελευταία 25 χρόνια είναι ο πιο αποκαλυπτικός δείκτης της οπτικής των δύο χωρών έναντι των μειονοτήτων. Πριν κάνει τόσο θλιβερές δηλώσεις, ο Έλληνας Υπουργός Εξωτερικών πρέπει να κοιτάξει στον καθρέφτη και να δει τα του οίκου του», είπε ο Ακσόι σε άλλο σημείο, ενώ κάλεσε την Ελλάδα «να λύσει τα προβλήματα της τουρκικής μειονότητας στη Δυτική Θράκη, ιδίως τις θρησκευτικές ελευθερίες, την άρνηση της τουρκικής ταυτότητας και την εκπαίδευση, ερχόμενη σε διάλογο με τους ομογενείς μας».