Ο CEO της Boeing, Ντέιβιντ Καλχούν υπερασπίστηκε το ιστορικό ασφάλειας της εταιρείας κατά τη διάρκεια ακρόασής του στη Γερουσία, με τους γερουσιαστές να τον κατηγορούν ότι έβαλε τα κέρδη πάνω από την ασφάλεια.
Στην αίθουσα βρίσκονταν οι συγγενείς των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους σε δύο δυστυχήματα της Boeing 737 Max, κρατώντας φωτογραφίες των αγαπημένων τους προσώπων.
Ο Ντέιβιντ Καλχούν γυρνώντας προς τις οικογένειες ζήτησε συγγνώμη «για τη θλίψη που προκαλέσαμε» και υποσχέθηκε να επικεντρωθεί στην ασφάλεια.
Ο Ντέιβιντ Καλχούν δεσμεύτηκε να απαντήσει στην επιτροπή σε ερωτήσεις σχετικά με εργαζόμενους που ενδεχομένως απολύθηκαν επειδή εξέφρασαν ανησυχίες για την ασφάλεια.
«Χείμαρρος» ο Γερουσιαστής
Από τη πλευρά του ο γερουσιαστής Τζος Χάλεϊ επέρριψε ευθέως την ευθύνη στον Ντέιβιντ Καλχούν, λέγοντας ότι ο άνθρωπος που ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος τον Ιανουάριο του 2020 είχε επικεντρωθεί υπερβολικά στο τελικό αποτέλεσμα.
«Καταργείτε τις διαδικασίες ασφαλείας, τα βάζετε με τους υπαλλήλους σας, μειώνετε τις θέσεις εργασίας επειδή προσπαθείτε να αποσπάσετε κάθε κομμάτι κέρδους που μπορείτε από αυτή την εταιρεία», είπε ο γερουσιαστής και φώναξε: «Εκμεταλλεύεστε την Boeing».
Ο Γερουσιαστής αναφέρθηκε επανειλημμένα στην αποζημίωση του Καλχούν για το 2023, που εκτιμάται σε 32,8 εκατομμύρια δολάρια και ρώτησε τον διευθύνοντα σύμβουλο γιατί δεν παραιτήθηκε.
Καλχούν: «Είμαι περήφανος για το ιστορικό της ασφάλειάς μας»
«Γερουσιαστά, θα επιμείνω σε αυτό το θέμα. Είμαι περήφανος που ανέλαβα αυτή τη θέση. Είμαι περήφανος για το ιστορικό της ασφάλειάς μας και είμαι περήφανος για τους ανθρώπους της Boeing», απάντησε ο Καλχούν, ο οποίος ανακοίνωσε ότι θα παραιτηθεί μέχρι το τέλος του έτους.
Οι γερουσιαστές πίεσαν τον Καλχούν για τις κατηγορίες ότι τα στελέχη της Boeing προέβησαν σε αντίποινα κατά των εργαζομένων που ανέφεραν ανησυχίες για την ασφάλεια. Ρώτησαν τον CEO αν μίλησε ποτέ με οποιονδήποτε πληροφοριοδότη. Εκείνος απάντησε ότι δεν το είχε κάνει, αλλά συμφώνησε ότι θα ήταν μια καλή ιδέα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing δεν έπεισε τους γερουσιαστές που εξακολουθούν να τον κατηγορούν ότι δεν κάνει αρκετά για να διορθώσει την κουλτούρα αντιποίνων στο εσωτερικό της εταιρείας.
Οι μάρτυρες που βρέθηκαν στην αίθουσα του δικαστηρίου, περιέγραψαν μια ανησυχητική εικόνα της εταιρείας που απέρριψε τα ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια και παραμέρισε τους επικριτές καθώς κυνηγούσε την ταχύτερη παραγωγή και τα μεγαλύτερα κέρδη.
Ο βασικός μάρτυρας
Βασικός μάρτυρας ήταν ο μηχανικός Σαμ Σάλεπουρ, ο οποίος είπε ότι εξαιτίας των ελαττωματικών διαδικασιών κατασκευής, το Dreamliner θα μπορούσε να υποστεί ένα δυνητικά καταστροφικό ατύχημα λόγω των υπερβολικά μεγάλων κενών στη συναρμολόγηση του αεροπλάνου.
Από τη πλευρά της η Boeing επισήμανε ότι έκανε εκτεταμένες δοκιμές που αποδεικνύουν ότι το 787 είναι ασφαλές αεροπλάνο.