Νότια Κορέα: Το «mayday» του πιλότου μετά την προειδοποίηση για τα πουλιά -Τα δραματικά τελευταία λεπτά πριν τη συντριβή - iefimerida.gr

Νότια Κορέα: Το «mayday» του πιλότου μετά την προειδοποίηση για τα πουλιά -Τα δραματικά τελευταία λεπτά πριν τη συντριβή

Σοκαριστικό αεροπορικό δυστύχημα στη Νότια Κορέα
Σοκαριστικό αεροπορικό δυστύχημα στη Νότια Κορέα / Φωτογραφία: AP
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ο οριστικός απολογισμός της συντριβής του αεροσκάφους της Jeju Air κατά την προσγείωσή του στην Νότια Κορέα είναι 179 νεκροί.

Σχεδόν το σύνολο των επιβαινόντων της πτήσης JJA-2216 από την Μπανγκόκ προς το Μουάν σκοτώθηκαν κατά την μεγαλύτερη αεροπορική καταστροφή στην ιστορία της Νότιας Κορέας. Από τους 181 επιβαίνοντες δύο μέλη του πληρώματος διασώθηκαν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από τους 179 νεκρούς έχουν αναγνωρισθεί οι 65, ανακοίνωσε η πυροσβεστική υπηρεσία διευκρινίζοντας ότι λαμβάνονται δείγματα DNA για την αναγνώριση των υπολοίπων θυμάτων.

Δραματικές είναι οι τελευταίες στιγμές πριν την τραγωδία, όπως αποτυπώνονται σε βίντεο:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κυβερνητικός αξιωματούχος δήλωσε ότι βρέθηκαν τα δύο μαύρα κουτιά του αεροσκάφους.

Το «mayday» λίγο πριν το αεροπορικό δυστύχημα στη Νότια Κορέα

Σύμφωνα με το νοτιοκορεατικό υπουργείο Μεταφορών, ο πύργος ελέγχου είχε ειδοποιήσει το πλήρωμα του αεροσκάφους για σύγκρουση με σμήνος πουλιών. Ο πιλότος εξέπεμψε συναγερμό ("Mayday") δύο λεπτά αργότερα κατά την προσπάθειά του να προσγειώσει το αεροσκάφος.

Το αεροσκάφος προσγειώθηκε με την «κοιλιά», εξετράπη της πορείας του, προσέκρουσε στην περίφραξη του αεροδρομίου, κόπηκε στα δύο και τυλίχθηκε στις φλόγες.

Το αεροπλάνο Boeing 737-800 της Jeju Air έφτανε από την Ταϊλάνδη στο διεθνές αεροδρόμιο Mουάν στο νότιο τμήμα της Ν. Κορέας το πρωί της Κυριακής, όταν το σύστημα προσγείωσης δεν κατάφερε να ενεργοποιηθεί λίγο μετά τις 9 το πρωί τοπική ώρα και κατέληξε με την κοιλιά στο έδαφος.

Στη συνέχεια εθεάθη να σέρνεται με μεγάλη ταχύτητα εκτός ελέγχου μετά το τέλος του διαδρόμου προσγείωσης και να εκρήγνυται πέφτοντας στην περίφραξη, όπως φαίνεται σε σοκαριστικά πλάνα από το περιστατικό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο ένας από τους δύο επιζώντες ξύπνησε στο νοσοκομείο

Ο ένας από τους δύο επιζώντες του αεροπορικού δυστυχήματος είπε στους γιατρούς ότι «είχε ήδη διασωθεί» όταν ξύπνησε στο νοσοκομείο αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap.

Ο 33χρονος επιζών, γνωστός ως Λι, εργαζόταν ως αεροσυνοδός στο αεροπλάνο της Jeju Air που συνετρίβη το πρωί της Κυριακής.

Οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης αρχικά μετέφεραν τον Λι σε νοσοκομείο της κοντινής πόλης Μόκπο, νότια της Σεούλ, αλλά αργότερα τον μετέφεραν στο νοσοκομείο του Πανεπιστημίου Ewha Womans της Σεούλ στην πρωτεύουσα.

«Όταν ξύπνησα, είχα ήδη διασωθεί», είπε στους γιατρούς του νοσοκομείου, σύμφωνα με τον διευθυντή του Ju Woong.

«Είναι πλήρως σε θέση να επικοινωνήσει», δήλωσε ο Ju. «Δεν υπάρχουν ακόμη ενδείξεις για απώλεια μνήμης ή κάτι τέτοιο».

Ο Λι νοσηλεύεται στην εντατική, αφού οι γιατροί διέγνωσαν ότι έχει πολλαπλά κατάγματα και κίνδυνο παράλυσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μαύρο κουτί της πτήσης θα μπορούσε να πάρει ένα μήνα για να αποκωδικοποιηθεί

Το ένα από τα δύο μαύρα κουτιά που ανασύρθηκαν από το αεροπλάνο της Jeju Air που συνετρίβη στη Νότια Κορέα την Κυριακή είχε υποστεί μερική βλάβη, μεταδίδει το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap στη Νότια Κορέα.

Η ζημιά πιθανόν να καθυστερήσει την ανάλυση για τον εντοπισμό της αιτίας του δυστυχήματος, δήλωσαν αξιωματούχοι υπουργείου.

Όλοι οι επιβάτες θα είχαν επιβιώσει χωρίς τον τσιμεντένιο τοίχο, λέει ειδικός

Τα αεροδρόμια δεν θα έπρεπε να έχουν τσιμεντένιο τοίχο στο τέλος του διαδρόμου προσγείωσης, δήλωσε στο Sky News ειδικός σε θέματα αεροπορίας.

Χωρίς αυτό, το αεροπλάνο θα είχε γλιστρήσει μέχρι να σταματήσει, ακόμη και αν το σύστημα προσγείωσης του είχε αποτύχει, δήλωσε ο David Learmount.

«Όταν το είδατε να γλιστράει από το τέλος του διαδρόμου, τίποτα δεν είχε πάρει φωτιά. Το αεροσκάφος ήταν υπό πλήρη έλεγχο», είπε.

«Κατά την πραγματική προσγείωση, το αεροσκάφος ήταν απόλυτα ίσιο με τα φτερά του. Το αεροσκάφος είχε ελεγχθεί πολύ, πολύ καλά».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το αεροπλάνο ήταν μια χαρά μέχρι το σημείο που χτύπησε στον τοίχο. Αν δεν υπήρχε τοίχος εκεί, όλοι θα ήταν ζωντανοί τώρα».

Ο κ. Learmount δήλωσε ότι τα πληρώματα ήταν έτοιμα και περίμεναν να σβήσουν με αφρό τυχόν φλόγες που προκλήθηκαν από την ολίσθηση.

Το κλειδί για την κατανόηση της αιτίας της συντριβής είναι να μάθουμε γιατί ο πιλότος δεν μπορούσε να κατεβάσει τα πτερύγια ή το σύστημα προσγείωσης του αεροπλάνου, συνέχισε.

Χωρίς το σύστημα προσγείωσης να παρέχει φρένα και τα πτερύγια να επιβραδύνουν την ταχύτητα προσγείωσης, το αεροπλάνο προσγειώθηκε πολύ πιο γρήγορα από ό,τι θα έκανε διαφορετικά.

«Ο λόγος που πέρασε πάνω από όλο το μήκος του διαδρόμου ήταν επειδή πήγαινε τόσο γρήγορα», δήλωσε ο κ. Learmount.

Δεν είναι σαφές αν το σύστημα προσγείωσης ήταν λειτουργικό κατά την πρώτη προσπάθεια του πιλότου να προσγειωθεί, είπε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Ο κυβερνήτης είχε εκδώσει σήμα κινδύνου. Το mayday είναι απλά μια γενική κλήση. Λέει 'έχω πραγματικά προβλήματα εδώ'».

Ο κ. Learmount είπε ότι ο πιλότος δεν ήταν σε θέση να πει ποια ήταν όλα τα προβλήματα, επειδή «ο φόρτος εργασίας του ήταν τόσο μεγάλος».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Νότια Κορέα
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ