Αναποδογυρισμένα μπορεί να βρουν ορισμένα προϊόντα οι καταναλωτές στα ράφια των σούπερ μάρκετ της Γερμανίας αυτή την περίοδο.
Όπως εξηγεί η Frankfurter Rundschau, αυτό συχνά δεν είναι τυχαίο ή αποτέλεσμα απρόσεκτης τοποθέτησης, αλλά μέρος ενός κινήματος. Σε άρθρο της παραθέτει μία ανάρτηση στο Reddit που δείχνει δύο φωτογραφίες: Στη μία εμφανίζονται κονσέρβες φασολιών Heinz ανάποδα, στην άλλη κύπελλα τυριού Philadelphia κι αυτά ανάποδα. «Οι άνθρωποι στην πόλη μου κατάλαβαν το μήνυμα», είναι ο τίτλος της ανάρτησης και στο κείμενο αναφέρονται τα εξής: «Οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν σήμερα σε ένα γερμανικό σούπερ μάρκετ. Είδα επίσης μερικές μπάρες Twix ανάποδα. Τα Pringles ήταν ακόμα στη σωστή θέση».


Το κίνημα Buy from EU
Η δημοσίευση έγινε σε ομάδα του Reddit με το όνομα «Buy from EU» η οποία αυτοπροσδιορίζεται ως «κοινότητα αφιερωμένη στην υποστήριξη αγαθών και υπηρεσιών που παράγονται στην Ευρώπη» και έχει ήδη περισσότερα από 180.000 μέλη.
Σύμφωνα με άλλη ιστοσελίδα, το Capital, από το «Buy from EU» προέκυψε ο χρηματοδοτούμενος από δωρεές διαδικτυακός κατάλογος Go European, που παραθέτει ευρωπαϊκές εναλλακτικές λύσεις για αμερικανικά προϊόντα. Η ιδρύτρια Laura Catz, μια διευθύντρια μάρκετινγκ από τη Ρουμανία, εξηγεί: «Θέλουμε να επιστήσουμε την προσοχή των ανθρώπων στις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις». Ωστόσο, δεν θέλει να εκληφθεί η έκκληση για αγορά ευρωπαϊκών προϊόντων ως πολιτική δήλωση. «Δεν κάνουμε μποϊκοτάζ», λέει η Catz.
Παρόλα αυτά, όπως τονίζει η Frankfurter Rundschau, οι πολιτικές διαστάσεις είναι εμφανείς καθώς πολλοί υποστηρικτές πιθανόν να επιδοκιμάζουν το κίνημα και ως διαμαρτυρία κατά του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ και της εμπορικής του πολιτικής με τους τιμωρητικούς δασμούς, και ίσως και ενάντια στις πολιτικές του ενέργειες στην παγκόσμια σκηνή.
Η ιδέα της αναστροφής των προϊόντων Αμερικανών κατασκευαστών στα σούπερ μάρκετ προκαλεί ανάμεικτες αντιδράσεις
Η ιδέα να αναποδογυρίζονται προϊόντα Αμερικανών κατασκευαστών στο σούπερ μάρκετ είναι τελικά μάλλον μια δευτερεύουσα πτυχή, αναφέρει το άρθρο εξηγώντας ότι προέρχεται από τον Καναδά, και στη συνέχεια έφτασε και στη Γερμανία. Κάποιοι πάντως επικρίνουν την κίνηση τονίζοντας ότι θα επιφέρει μόνο επιπλέον δουλειά για τους υπαλλήλους στα ράφια, ενώ άλλοι αναρωτιούνται «τι μπορούν να κάνουν οι αμερικανικές εταιρείες για την ηλιθιότητα του προέδρου τους;». Μια πιο επικριτική φωνή λέει: «Ο γιος μου εργάζεται ως υπάλληλος ραφιών στο τοπικό σούπερ μάρκετ. Καταλαβαίνει μεν τη σημασία του κινήματος, αλλά είναι λίγο ενοχλημένος επειδή το σούπερ μάρκετ απαιτεί από αυτόν να τα επαναφέρει όλα στη σωστή θέση».
Από την άλλη άλλοι ψάχνουν τρόπους για να ξεκινήσει η κίνηση αυτή και στις χώρες τους όπως ένας χρήστης του διαδικτύου από τη Γαλλία. Ένας άλλος καυχιέται ότι έχει ήδη αναποδογυρίσει πολλά προϊόντα.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα ωστόσο, από τα τέλη Φεβρουαρίου, ένας ερευνητής που καλούσε τον κόσμο να αγοράζει ευρωπαϊκά προϊόντα για να ενισχύσει την Ευρώπη τράβηξε την προσοχή. Η λίστα του με αμερικανικά προϊόντα και ευρωπαϊκές εναλλακτικές λύσεις προβλήθηκε περισσότερες από 1,5 εκατομμύρια φορές στο X.
Στο τέλος, φυσικά, εναπόκειται στους καταναλωτές στο σούπερ μάρκετ να αποφασίσουν τι θα αγοράσουν.