Ναυάγιο στη Σικελία: Τα στοιχεία που δείχνουν ανθρώπινο λάθος -Στο «κάδρο» ο Νεοζηλανδός καπετάνιος - iefimerida.gr

Ναυάγιο στη Σικελία: Τα στοιχεία που δείχνουν ανθρώπινο λάθος -Στο «κάδρο» ο Νεοζηλανδός καπετάνιος

Ο καπετάνιος του Bayesian, Τζέιμς Κάτφιλντ
Ο καπετάνιος του Bayesian, Τζέιμς Κάτφιλντ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Αναπάντητα παραμένουν τα ερωτήματα γύρω από το ναυάγιο του γιοτ των 35 εκατ. ευρώ στη Σικελία.

Το υπερπολυτελές σκάφος, μήκους 56 μέτρων, ανατράπηκε και ναυάγησε κατά τη διάρκεια σφοδρής καταιγίδας τη Δευτέρα (19/8).

Ζωντανοί από το ναυάγιο βγήκαν 15 άνθρωποι. Τη Δευτέρα ανασύρθηκε το πτώμα του σεφ του γιοτ Ρεκάλντο Τόμας, χθες ανασύρθηκαν τέσσερις σοροί και σήμερα ακόμα μία που, σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters, πρόκειται για τον Μάικ Λίντς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Νωρίς το πρωί επαναλήφθηκε η επιχείρηση για τον εντοπισμό του τελευταίου νεκρού που παραμένει παγιδευμένος στο ναυαγισμένο γιοτ και, σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters, πρόκειται για τη 18χρονη κόρη του Μάικ Λιντς, Χάνα.

«Ανθρώπινο λάθος» πίσω από τη βύθιση του γιοτ στη Σικελία;

Όπως αναφέρει η Daily Mail με σημερινό άρθρο της, πολυάριθμα ερωτήματα εξακολουθούν να συσσωρεύονται στον απόηχο της τραγωδίας.

Γιατί, για παράδειγμα, το Bayesian δεν επανήλθε στη θέση του μετά τον υδροστρόβιλο που θεωρείται ότι οδήγησε στη βύθισή του;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μιλώντας στην Daily Mail, μια διακεκριμένη προσωπικότητα της βιομηχανίας ιστιοπλοΐας ανέφερε ότι ένα γιοτ όπως το Bayesian θα έπρεπε να έχει επανέλθει σε όρθια θέση λίγο μετά το «χτύπημα» του υδροστρόβιλου.

Αυτό πρέπει να κάνει ένα καλοσχεδιασμένο γιοτ με το σωστό βάθος καρίνας, είπε. Και χθες, σε μια συνάντηση των διαφόρων ομάδων διάσωσης που συμμετείχαν στις έρευνες για τους αγνοούμενους επιβάτες, δύτες ανέφεραν ότι η καρίνα του γιοτ δεν είχε χαμηλώσει πλήρως.

Σύμφωνα με τον ιταλικό κρατικό ραδιοτηλεοπτικό σταθμό RAI, η καρίνα -η οποία δίνει σε ένα γιοτ σταθερότητα και ισορροπία στην πλεύση- κατέβηκε σε βάθος 4 μέτρων, αντί για το πλήρες βάθος που είναι 7,5 μέτρα.

Έχει επίσης αναφερθεί ότι ο χώρος του κάτω καταστρώματος, που στεγάζει το tender (σ.σ.: μεταφέρει επιβάτες και πλήρωμα στη στεριά), δεν ήταν πλήρως κλειστός όταν το πλοίο ανετράπη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με μαρτυρίες, κάποιοι είχαν επιστρέψει στο γιοτ από μια βόλτα στη στεριά αργά εκείνο το βράδυ. Ωστόσο, δεν είναι -ακόμα- γνωστό αν επρόκειτο για αποστολή του πληρώματος για μεταφορά επιβατών ή για δείπνο στην ξηρά.

«Είχαν εν μέρει βάλει το tender στη θέση του», ενημέρωσε τη RAI ένας από τους ειδικούς, «αλλά δεν είχαν ασφαλίσει σωστά τον χώρο».

Οι δύο κρίσιμοι παράγοντες

Και αυτοί ακριβώς οι δύο παράγοντες θα μπορούσαν να έχουν κάνει μεγάλη διαφορά τις πρώτες πρωινές ώρες της Δευτέρας, όπως λέει η Daily Mail:

  • Αν η καρίνα είχε επεκταθεί πλήρως, το γιοτ θα είχε περισσότερες πιθανότητες να επανέλθει σε όρθια θέση μετά το «χτύπημα» του υδροστρόβιλου.
  • «Αν οι πόρτες στον χώρο του tender είχαν σφραγιστεί, δεν θα υπήρχε αυτό που αναφέρει η RAI ως «ένας ποταμός νερού» στο κύτος όταν ο υδροστρόβιλος έγειρε το γιοτ στο πλάι. Και μόλις οποιοσδήποτε σημαντικός όγκος νερού εισέλθει στο κύτος, η σταθερότητα τίθεται σε κίνδυνο σχεδόν αμέσως.

Ένας μηχανικός από το ναυπηγείο που κατασκεύασε το γιοτ -ο οποίος θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του- είναι πεπεισμένος ότι δεν μπορούμε να αποδώσουμε τη βύθιση του γιοτ εξολοκλήρου στον καιρό.

«Το Bayesian πιθανότατα βυθίστηκε λόγω ανθρώπινου λάθους, ευρισκόμενο σε όχι ενδεδειγμένη θέση για την πιθανή άφιξη μιας κακοκαιρίας», είπε ο μηχανικός από την Italian Sea Group, την εταιρεία στην οποία ανήκει η Perini Navi -ήταν η Perini Navi που παρουσίασε το γιοτ το 2008.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μιλώντας ανώνυμα στην ιταλική κρατική τηλεόραση, ο μηχανικός επεσήμανε πιθανά λάθη, από ανοιχτά φινιστρίνια μέχρι το γεγονός ότι οι κινητήρες δεν λειτουργούσαν (την ίδια στιγμή που ο καπετάνιος διπλανού γιοτ χρησιμοποίησε τις μηχανές του και δεν υπέστη ζημιά).

Σικελία: Στο «κάδρο» ο καπετάνιος του γιοτ

Επίσης, υπήρξε έντονη κριτική για το γεγονός ότι οι επιβάτες ήταν στις καμπίνες τους και απροετοίμαστοι -και πιθανότατα κοιμόντουσαν. «Ακόμη και την ώρα που έφτανε ο υδροστρόβιλος», πρόσθεσε ο μηχανικός, «υπήρχε πολύς χρόνος. Δεκαπέντε λεπτά θα ήταν αρκετά για να ενεργοποιηθούν όλα τα μέτρα ασφαλείας».

Αυτά είναι μερικά μόνο από τα ζητήματα που απαιτούν εξηγήσεις από τον καπετάνιο της θαλαμηγού, γεννημένο στη Νέα Ζηλανδία, Τζέιμς Κάτφιλντ, ο οποίος έχει ήδη υποβληθεί σε εκτεταμένη ανάκριση από τις Αρχές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Να σημειωθεί ότι οι ειδικοί στα γιοτ απορούν με την προφανή έλλειψη ετοιμότητας του πλοίου για τόσο βίαιες καιρικές συνθήκες. «Εκπλήσσομαι που δεν παρακολουθούσαν αυτό το ακραίο καιρικό φαινόμενο καθώς κινούνταν στη Μεσόγειο», λέει ένας, επισημαίνοντας ότι ένα πολύ μεγάλο γιοτ είχε ναυαγήσει στη Μαγιόρκα λίγες μέρες πριν και ότι υπήρχαν πολλές αναφορές για ισχυρό άνεμο και καταιγίδες που κινούνταν προς το σημείο όπου ήταν το Bayesian.

Και καταλήγει η Daily Mail:

«Χθες, όλος ο κόσμος της ναυτιλίας ήταν σοκαρισμένος με την ταχύτητα που ένα τέτοιο γιοτ -κατασκευασμένο από διεθνούς φήμης ναυπηγείο και τοπ σχεδιαστές- ανατράπηκε και βυθίστηκε ενώ ήταν αγκυροβολημένο.

»Τώρα φαίνεται πως η πρώτη εξήγηση -ότι το Bayesian ήταν τόσο άτυχο που χτυπήθηκε από έναν τέτοιας έντασης υδροστρόβιλο- είναι μόνο ένα κομμάτι της ιστορίας».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ