Να «σταθεί» στην εποχή των social media, που τρέχει με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, επιδιώκει το ΝΑΤΟ, το οποίο μετρά 75 χρόνια ιστορίας.
Η Συμμαχία φιλοδοξεί να παραμείνει επίκαιρη στη σημερινή εποχή και γι’ αυτό στράφηκε σε μια ομάδα 20άρηδων influencers προκειμένου να διαδώσει το μήνυμά της.
Σύμφωνα με το Bloomberg, το ΝΑΤΟ προσκάλεσε 16 content creators από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και τη Γαλλία, με ακολούθους στο TikTok, το Instagram και άλλα social media, να συμμετάσχουν στη Σύνοδο Κορυφής στην Ουάσιγκτον, 9-11 Ιουλίου. Παράλληλα, ακόμη 10 influencers από τις ΗΠΑ θα συμμετάσχουν μετά από πρόσκληση των υπουργείων Άμυνας και Εξωτερικών των ΗΠΑ.
Η κίνηση αυτή από τους ανθρώπους του ΝΑΤΟ δείχνει ότι αναγνωρίζει ότι τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης, τα οποία καλύπτουν τη Σύνοδο, ενδεχομένως να μην προσεγγίζουν την Gen Z.
Δείχνει, επίσης, ότι μακροχρόνιοι θεσμοί όπως το ΝΑΤΟ πρέπει όλο και περισσότερο να σκέφτονται διαφορετικά για να ενισχύσουν την υποστήριξη των πολιτών του κόσμου - ειδικά σε μια εποχή που ο πρώην πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ και άλλοι Ρεπουμπλικανοί έχουν υποστηρίξει ότι οι ΗΠΑ πρέπει να μειώσουν τις δαπάνες για την ευρωπαϊκή άμυνα.
ΝΑΤΟ: Κάλυψε τα έξοδα των influencers, αλλά δεν ελέγχει τις αναρτήσεις τους
Όπως τονίζει το Bloomberg, το ΝΑΤΟ κάλυψε τα έξοδα των content creators, αλλά δεν ασκεί έλεγχο στις αναρτήσεις τους, ούτε θα τους πληρώσει.
Προς το παρόν, δεν είναι γνωστά τα ονόματα των influencers, ωστόσο στους επίσημους λογαριασμούς του ΝΑΤΟ στα social media υπάρχει ένα επεξηγηματικό βίντεο σχετικά με την προέλευση της συμμαχίας, με αφηγητή τον 25χρονο Άντονι Πολκάρι, γνωστό για τα βίντεό του περί «θετικής αρρενωπότητας».
«Γνωρίζατε ότι η Ουάσιγκτον ήταν μάρτυρας της γέννησης του ΝΑΤΟ;» λέει στα πλάνα, που δημοσίευσε το ΝΑΤΟ στο X .
«Όλα ξεκίνησαν εδώ!». «Δώδεκα χώρες από την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική ενώθηκαν το 1949», διακηρύσσει με ένα χαμόγελο. «Τώρα, με 32 μέλη, φέτος, το ΝΑΤΟ φιλοξενεί τη σύνοδο κορυφής του εδώ στην Ουάσιγκτον».
«Οι δημιουργοί θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το φόρουμ του ΝΑΤΟ και να συνομιλήσουν με πολλούς ειδικούς και ανώτερους αξιωματούχους του ΝΑΤΟ και των συμμάχων», ανέφερε εκπρόσωπος σε email.
Αυτή, βέβαια, δεν είναι η πρώτη φορά, καθώς influencers είχαν επισκεφθεί την έδρα του ΝΑΤΟ στις Βρυξέλλες τον Απρίλιο με αφορμή την 75η επέτειό του, ενώ παρόμοια ενέργεια διοργανώθηκε το 2022.
Σε δηλώσεις του, ο Πολκάρι τόνισε ότι κλήθηκε να βοηθήσει στο εισαγωγικό βίντεο, αλλά δεν συμμετείχε στο πρόγραμμα κατά τη διάρκεια της Συνόδου Κορυφής, καθώς είχε ανειλημμένες υποχρεώσεις.
Όπως τονίζει, εκτιμά ότι δημιουργοί περιεχομένου όπως αυτός μπορούν να βοηθήσουν στη μεταφορά του μηνύματος του ΝΑΤΟ σε μια γενιά που βρίσκεται στο μεταίχμιο της ανάληψης της εξουσίας.
«Η γενιά μας θα αναλάβει τα ηνία της εξουσίας πολύ σύντομα. Πολλοί άνθρωποι, πολύ πιο έξυπνοι από εμένα, θα ηγηθούν αυτής της χώρας. Νομίζω ότι είναι καθήκον αυτών των οργανώσεων να διασφαλίσουν ότι οι νεότερες γενιές γνωρίζουν τι κάνουν», επισήμανε.