Την ώρα που εκατομμύρια χρήστες του Facebook, του Instagram και του WhatsApp βρίσκονταν εκτός σύνδεσης, οι εργαζόμενοι της εταιρείας δεν μπορούσαν να μπουν καν στο κτίριο!
Την είδηση μετέδωσε η ρεπόρτερ τεχνολογίας των «ΝYTimes», η οποία επικοινώνησε με εργαζόμενο της Facebook μετά το μπλακ άουτ της εταιρείας. Σύμφωνα με όσα έγραψε σε tweet, οι κάρτες εισόδου των εργαζομένων είχαν μπλοκάρει, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να μπουν μέσα για να διορθώσουν το πρόβλημα.
Την ίδια ώρα, ρεπόρτερ του αμερικανικού μέσου που ασχολείται με την τεχνολογία πρόσθετε πως οι εργαζόμενοι στη Facebook παρατήρησαν πως δεν μπορούσαν να λάβουν email τα οποία είχαν αποστολείς εκτός της εταιρείας.
«Οι εργαζόμενοι φέρεται να μην έχουν πρόσβαση σε εσωτερικούς μηχανισμούς διαχείρισης. Όχι μόνον οι υπηρεσίες και οι εφαρμογές του Facebook δεν είναι διαθέσιμες για το κοινό, αλλά και οι εσωτερικοί μηχανισμοί και οι πλατφόρμες επικοινωνίας, συμπεριλαμβανομένου του Workplace» έγραψε στο Twitter ο δημοσιογράφος των «New York Times», Ryan Mac. «Κανείς δεν μπορεί να κάνει καμία δουλειά», συμπλήρωσε.
Έπεσαν Facebook, Instagram
Τα δύο μέσα κοινωνικής δικτύωσης Facebook και Instagram και οι δύο υπηρεσίες ανταλλαγής μηνυμάτων WhatsApp και Messenger του κολοσσού της Καλιφόρνιας παρουσιάζουν εδώ και τέσσερις ώρες μαζική βλάβη.
Η ιστοσελίδα Down Detector ανέφερε νωρίτερα βλάβες σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, όπως η Ουάσιγκτον και το Παρίσι, ενώ ούτε και στη χώρα μας είναι δυνατή η σύνδεση των χρηστών στις πλατφόρμες.
«Αυτός ο ιστότοπος δεν είναι προσβάσιμος», «αδύνατον να βρεθεί η διεύθυνση του διακομιστή», ανέφερε η ιστοσελίδα του Facebook, απευθυνόμενη σε πολλούς χρήστες σήμερα, γύρω στις 18.00 ώρα Ελλάδος.
Η ανάρτηση του Facebook για το τεχνικό πρόβλημα
«Έχουμε ενημερωθεί ότι ορισμένοι άνθρωποι δυσκολεύτηκαν να έχουν πρόσβαση στις εφαρμογές μας και τα προϊόντα μας. Εργαζόμαστε για να επανέλθουν στην κανονική τους λειτουργία το ταχύτερο δυνατόν και ζητάμε συγγνώμη για αυτή την ταλαιπωρία», έγραψε στο Twitter o Άντι Στόουν, εκπρόσωπος Τύπου του ομίλου.
Αργότερα, το ίδιο το Facebook προχώρησε σε μια σύντομη ανακοίνωση μέσω του λογαριασμού στο ανταγωνιστικό μέσο, Twitter, με το οποίο σημείωνε πως καταβάλλεται κάθε προσπάθεια να λυθεί το πρόβλημα.
«Γνωρίζουμε ότι ορισμένοι χρήστες αντιμετωπίζουν πρόβλημα πρόσβασης στις εφαρμογές και τα προϊόντα μας. Δουλεύουμε για να επαναφέρoυμε τα πράγματα στο φυσιολογικό το συντομότερο δυνατό και ζητούμε συγγνώμη για την όποια ταλαιπωρία», αναφέρει σε tweet το Facebook για το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στην πλατφόρμα.
«Το Instagram και οι φίλοι του περνούν λίγο δύσκολα αυτή τη στιγμή και ίσως αντιμετωπίζετε δυσκολία να τα χρησιμοποιήσετε. Μείνετε μαζί μας, είμαστε πάνω από το πρόβλημα!» έγραψε από την πλευρά του ο λογαριασμός του Instagram στο Twitter.
Τι μπορεί να έχει προκαλέσει το πρόβλημα
Ειδικοί του διαδικτύου υποθέτουν πως η βλάβη, που επηρεάζει εκατομμύρια χρήστες του Facebook, ενδεχομένως να οφείλεται σε λάθος που εντοπίζεται στο DNS που αφορά στις ιστοσελίδες της πλατφόρμας.
Το Internet χρησιμοποιεί ένα κατανεμημένο σύστημα ονοματοδοσίας που ονομάζεται Domain Naming System (DNS). Το σύστημα DNS μάς επιτρέπει να αναφερόμαστε σε υπολογιστές και άλλες συσκευές, όπως τα γνωστά μας rooter, που διαμοιράζουν το διαδίκτυο στις οικιακές συσκευές, με ονόματα και όχι με την IP διεύθυνση, η οποία είναι δύσκολη να τη θυμάσαι και άβολη στη χρήση.
Άλλωστε, παρόμοιο τεχνικό πρόβλημα έχει δημιουργηθεί και στο παρελθόν, θέτοντας εκτός λειτουργίας μεγάλους ιστότοπους τον τελευταίο χρόνο.
Σε μια από αυτές τις περιπτώσεις, όπως σημειώνει το BBC, αρκούσε ένας μόνο χρήστης που άλλαξε τα στοιχεία του λογαριασμού του για να προκληθεί blackout, που διήρκεσε πάνω από μία-δύο ώρες, τον περασμένο Ιούνιο.
Μεγάλες ιστοσελίδες, όπως η Amazon και η Airbnb, τέθηκαν εκτός λειτουργίας ή είχαν αργή απόκριση.
Το πρόβλημα φέρεται να οφείλεται σε ζήτημα DNS των σέρβερ της Akamai, παρόχου υπηρεσιών περιεχομένου, κυβερνοασφάλειας και cloud.
Πρώτη είδηση στα μεγάλα διεθνή μέσα
Η είδηση, όπως είναι φυσικό, απασχολεί τα μεγαλύτερα μέσα διεθνώς, καθώς εκατομμύρια χρήστες προσπαθούν να βρουν τους λόγους που έπεσε το Facebook.
Τα δημοσιεύματα συνδέουν την τεχνική βλάβη με τις αποκαλύψεις για τις μεθόδους του Facebook, που έκανε πρώην στέλεχος της εταιρείας στην εκπομπή «60 minutes».
Στη «δίνη του κυκλώνα» η Facebook
Η πλατφόρμα των σχεδόν τριών δισεκατομμυρίων μηνιαίων χρηστών διανύει μια από τις χειρότερες κρίσεις για τη φήμη της τις τελευταίες δύο εβδομάδες, εξαιτίας των αποκαλύψεων μιας μάρτυρος δημοσίου συμφέροντος.
Πρώην μηχανικός, υπεύθυνη προϊόντος στο Facebook, η Φράνσις Χόγκεν διέρρευσε πολλά εσωτερικά έγγραφα, συγκεκριμένα στη «Wall Street Journal», και κατηγόρησε τον όμιλο ότι «(επιλέγει) το όφελος παρά την ασφάλεια», των χρηστών του, σε συνέντευξη που μεταδόθηκε την Κυριακή από το αμερικανικό δίκτυο CBS.
«Υπήρχε σύγκρουση συμφερόντων ανάμεσα σε αυτό που ήταν καλό για τον κόσμο και αυτό που ήταν καλό για το Facebook» υπογράμμισε η Χάουγκεν, και ο όμιλος «στη μία περίσταση μετά την άλλη, επέλεγε να προτάξει τα συμφέροντά του, δηλαδή να βγάζει περισσότερα χρήματα».
Βουτιά σημείωσε η μετοχή της Facebook
Στη Γουόλ Στριτ, η τιμή της μετοχής του Facebook, που κατέγραψε ήδη πτώση στην αρχή της συνεδρίασης, επιτάχυνε τις απώλειές της και σημείωσε πτώση σχεδόν 6%.