Η «μάχη» του Τζο Μπάιντεν απέναντι στην πείνα και την παχυσαρκία αφορά και τον ιδιωτικό τομέα, με «πακτωλό χρημάτων» να δεσμεύονται από την αμερικανική προεδρία σε αυτές τις πρωτοβουλίες.
Ο Λευκός Οίκος ανακοίνωσε χθες, Τετάρτη, μια σειρά από δεσμεύσεις που έλαβαν εταιρείες --συμπεριλαμβανομένων κολοσσιαίων επιχειρήσεων του αγροδιατροφικού τομέα, όπως η Danone, ή αλυσίδες εστιατορίων ταχυφαγίας-- και μη κυβερνητικές οργανώσεις με στόχο την καταπολέμηση ταυτοχρόνως της πείνας και της παχυσαρκίας.
«Εξάλειψη της πείνας και μείωση του ποσοστού των ασθενειών που συνδέονται με τη διατροφή ως το 2030, ξέρω ότι μπορούμε να το κάνουμε», δήλωσε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν σε μεγάλη διάσκεψη αφιερωμένη στην διατροφή, την πρώτη που γίνεται στον Λευκό Οίκο μετά την προεδρία Νίξον.
8 δις δολάρια στον «αγώνα» για ισορροπημένη διατροφή
Αν αθροιστούν, οι δεσμεύσεις που ελήφθησαν ανέρχονται σε περίπου 8 δισεκατομμύρια δολάρια, διευκρινίζει η αμερικανική προεδρία σε ανακοίνωσή της.
Ο αριθμός αυτός καλύπτει ταυτοχρόνως τις δεσμεύσεις για δωρεές σε είδος και τις οικονομικές δεσμεύσεις, από τις οποίες 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια θα επενδυθούν σε νεοφυείς εταιρείες ειδικευμένες στην διατροφή και περισσότερα από 4 δισεκατομμύρια σε έργα φιλανθρωπικών οργανώσεων και ενώσεων.
Ακραία αντίθεση: Πάνω από 40% των Αμερικανών είναι παχύσαρκοι, ενώ 10% αντιμετωπίζουν ζητήματα σίτισης
Ποσοστό άνω του 40% των ενηλίκων στις ΗΠΑ είναι παχύσαρκοι, σύμφωνα με τον υπολογισμό των υγειονομικών αρχών, και σχεδόν το 20% των παιδιών.
Οι αρχές υπολογίζουν επίσης σε 10% το ποσοστό του πληθυσμού που αντιμετωπίζει επισιτιστική ανασφάλεια.
Ο Τζο Μπάιντεν δήλωσε ότι θέλει να διασφαλιστεί ότι επιπλέον 9 εκατομμύρια παιδιά θα δικαιούνται δωρεάν σχολικά γεύματα, κάτι το οποίο αποτελεί ένα «πρώτο μεγάλο βήμα» προτού επεκταθεί τελικά το σύστημα αυτό, σε μια χώρα στην οποία τα κυλικεία έχουν τη φήμη ότι δεν έχουν ισορροπημένα γεύματα.
Danone και Burger King
Περισσότερες από 100 επιχειρήσεις και οργανισμοί «έχουν αναλάβει τολμηρές δεσμεύσεις και κάποιοι έχουν αλλάξει εντελώς την προσέγγισή τους, πράγμα το οποίο θα βελτιώσει σημαντικά τη διατροφή, θα προάγει την σωματική άσκηση, θα μειώσει την πείνα και τις ασθένειες που συνδέονται με τη διατροφή», διαβεβαίωσε αξιωματούχος του Λευκού Οίκου την Τρίτη σε συνέντευξη Τύπου.
Ωστόσο κανένας επίσημος μηχανισμός παρακολούθησης της τήρησης των δεσμεύσεων αυτών δεν προβλέπεται.
Μεταξύ των μη οικονομικών δεσμεύσεων που παρουσιάστηκαν χθες Τετάρτη είναι για παράδειγμα αυτή του αγροδιατροφικού κολοσσού Danone να μειώσει την περιεκτικότητα σε ζάχαρη των παιδικών προϊόντων.
Η εθνική ένωση εστιατορίων --που συσπειρώνει αλυσίδες εστιατορίων ταχυφαγίας, όπως το Burger King ή το Subway-- δεσμεύτηκε από πλευράς της να υποστηρίξει τα μέλη της για να προτείνουν στα παιδιά πιο υγιεινές επιλογές.
«Επί ποδός» και πλατφόρμες για την προσφορά φρέσκων φρούτων και λαχανικών
Η αμερικανική κυβέρνηση εκφράζει την ικανοποίησή της για την συσπείρωση πλατφορμών, όπως οι Doordash (παράδοση γευμάτων) και η Instacart (παράδοση ειδών παντοπωλείου), όπως και σουπερμάρκετ, που υπόσχονται να βελτιώσουν την προσφορά τους σε φρέσκα προϊόντα, φρούτα και λαχανικά, ή φορέων του τομέα αθλημάτων και αναψυχής.
Σύμφωνα με τις αμερικανικές υγειονομικές αρχές, λιγότερο από ένας ενήλικας στους 10 στη χώρα καταναλώνει αρκετά φρούτα και λαχανικά και περισσότερα από τα μισά παιδιά πίνουν κάθε μέρα τουλάχιστον ένα ζαχαρούχο ποτό.
Η FDA προτείνει αλλαγές για το πώς ορίζεται ένα τρόφιμο «καλό για την υγεία»
Η Αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) προτείνει να επανεξεταστούν τα κριτήρια που επιτρέπουν να χρησιμοποιείται η αναφορά «καλό για την υγεία» σε ένα τρόφιμο.
Η υπηρεσία κρίνει ότι για να μπορεί να χρησιμοποιηθεί η έκφραση αυτή, ένα τρόφιμο θα πρέπει αφενός να περιέχει μια συγκεκριμένη αναλογία ωφέλιμων θρεπτικών συστατικών (φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά προϊόντα) και αφετέρου να μην υπερβαίνει ορισμένες αναλογίες λίπους, νατρίου και πρόσθετων σακχάρων.
Επίσης συνιστά να τοποθετείται η ετικέτα που αναφέρει τις διατροφικές πληροφορίες στο πάνω μέρος των προϊόντων -για παράδειγμα στις συσκευασίες έτοιμων γευμάτων- κι όχι από κάτω, ώστε να είναι πιο ορατή.