Ο Τζο Μπάιντεν έχει το Air Force One, ο Ρίσι Σούνακ έναν στόλο από αεροσκάφη και ελικόπτερα της RAF. Αλλά όταν ο Κιμ Γιονγκ Ουν κάνει ένα από τα σπάνια ταξίδια του εκτός Βόρειας Κορέας, χρησιμοποιεί ένα τεθωρακισμένο τρένο.
Η σκουροπράσινη ατμομηχανή του ηγέτη της Βόρειας Κορέας έφτασε την Τρίτη στη ρωσική λιμενική πόλη Βλαδιβοστόκ, όπου συναντήθηκε με τον Βλαντίμιρ Πούτιν για συνομιλίες σχετικά με τον εφοδιασμό του Κρεμλίνου με πυρομαχικά για τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Το ταξίδι αυτό είναι το πρώτο του Κιμ Γιονγκ Ουν εκτός Βόρειας Κορέας από τότε που η πανδημία του κορωνοϊού ανάγκασε τη χώρα να κλείσει τα σύνορά της και η δεύτερη συνάντησή του με τον Πούτιν από τότε που οι ηγέτες είχαν συνομιλίες στην ανατολική ρωσική πόλη τον Απρίλιο του 2019.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού από την πρωτεύουσα της Βόρειας Κορέας, Πιονγκγιάνγκ, το οποίο διαρκεί γύρω στις 20 ώρες, ο Κιμ Γιονγκ Ουν ετοιμάστηκε και ξεκουράστηκε σε πολυτελώς διακοσμημένα βαγόνια που κινούνται με ρυθμό σαλιγκαριού μέσα στη Βόρεια Κορέα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Κιμ δεν μοιράζεται τον φόβο των πτήσεων, που ανάγκασε τον πατέρα του, Κιμ Γιονγκ-Ιλ, να ταξιδεύει μεγάλες αποστάσεις αποκλειστικά με τρένο - πέταξε στη σύνοδο κορυφής του 2018 στη Σιγκαπούρη με τον Ντόναλντ Τραμπ και σε συνάντηση με τον Κινέζο ηγέτη Σι Τζινπίνγκ, την ίδια χρονιά, στην κινεζική πόλη Νταλιάν.
Πώς είναι το θωρακισμένο τρένο του Κιμ Γιονγκ Ουν
Αλλά το θωρακισμένο τρένο, το οποίο περιλαμβάνει υπνοδωμάτια και μια αίθουσα συνεδριάσεων εξοπλισμένη με επιτοίχιο φωτισμό, σκούρα ξύλινη επένδυση και δερμάτινες πολυθρόνες σε κόκκινο-ροζ χρώμα, φαίνεται ότι αποτελεί το προτιμώμενο μέσο μεταφοράς του. Τον οδήγησε 4.500 χιλιόμετρα μέσω της Κίνας για τη δεύτερη σύνοδο κορυφής του με τον Τραμπ, στο Ανόι το 2019 - ένα ταξίδι που διήρκεσε δυόμισι ημέρες.
Ελάχιστοι εκτός της στρατιωτικής και πολιτικής ελίτ της Πιονγκγιάνγκ έχουν ταξιδέψει με το τρένο, ωστόσο οι φωτογραφίες από τα κρατικά μέσα ενημέρωσης δείχνουν ότι το εσωτερικό είναι βαμμένο σε γυαλιστερό λευκό, με μακριά τραπέζια για συναντήσεις. Άλλες φωτογραφίες δείχνουν, επίσης, αξιωματούχους σε πολυτελείς κόκκινες δερμάτινες πολυθρόνες. Το τρένο διαθέτει αίθουσες συνεδριάσεων, αίθουσες κοινού και υπνοδωμάτια, με δορυφορικά τηλέφωνα και τηλεοράσεις επίπεδης οθόνης εγκατεστημένες για ενημερώσεις.
Ανάμεσα στους λίγους εκλεκτούς που έχουν δει το εσωτερικό του είναι ένας Ρώσος αξιωματούχος, ο Konstantin Pulikovsky, ο οποίος στο βιβλίο του «Orient Express» αφηγείται τα εκλεκτά μενού κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού στη ρωσική Άπω Ανατολή με τον Κιμ Γιονγκ-Ιλ.
Οι επιβάτες μπορούσαν να επιλέξουν από μια εκλεκτική γκάμα πιάτων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων από την Κορέα και την Ιαπωνία. «Ήταν δυνατόν να παραγγείλει κανείς οποιοδήποτε πιάτο ρωσικής, κινέζικης, κορεατικής, ιαπωνικής και γαλλικής κουζίνας», έγραψε ο Pulikovsky, προσθέτοντας ότι υπήρχαν περιπτώσεις κρασιών από Μπορντό και Βουργουνδία και ζωντανοί αστακοί, προσθέτοντας ότι η ψυχαγωγία γινόταν από νεαρές τραγουδίστριες που αποκαλούνταν «lady conductors».
Σύμφωνα με ένα άρθρο του 2009 στην εφημερίδα Chosun Ilbo της Νότιας Κορέας, το τρένο της οικογένειας Κιμ αποτελείται από 90 βαγόνια και συνήθως ταξιδεύει σε συνδυασμό με δύο άλλα τρένα - ένα μπροστά που διεκπεραιώνει τους ελέγχους ασφαλείας και ένα άλλο πίσω για τους σωματοφύλακες και άλλο προσωπικό.
Ο Georgy Toloraya, ένας άλλος Ρώσος διπλωμάτης που ταξίδεψε με τον Kim Jong-il το 2001, έγραψε αργότερα ότι σε αυτό το ταξίδι μετέφεραν δύο θωρακισμένα αυτοκίνητα Mercedes.
Ο Toloraya είπε πως κατά τη διάρκεια εξέτασης του τρένου από Ρώσους τεχνικούς ανακάλυψε ότι τα βαγόνια προέρχονταν από τη Σοβιετική Ένωση, αλλά είχαν υποστεί εκτεταμένες τροποποιήσεις σε κάποια μεταγενέστερη ημερομηνία. Βρήκαν, επίσης, θωρακισμένα φύλλα τοποθετημένα κάτω από δύο βασικά βαγόνια που χρησιμοποιεί ο Βορειοκορεάτης ηγέτης τόσο ως χώρους διαβίωσης όσο και ως πιο επίσημους χώρους, όπου γίνονται για παράδειγμα συνεδριάσεις.
Περίπου 100 πράκτορες ασφαλείας αποστέλλονται στους σταθμούς κατά τη διαδρομή προκειμένου να σαρώνουν για τυχόν βόμβες, ανέφερε η εφημερίδα, επικαλούμενη πληροφορίες που παρέχονται από τις νοτιοκορεατικές και αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες και μαρτυρίες Βορειοκορεατών αποστατών. Καθώς το τρένο του Κιμ πλησιάζει σε έναν σταθμό, το ρεύμα σε άλλες γραμμές διακόπτεται για να σταματήσει η διέλευση των τρένων στην περιοχή.
Το τεράστιο μέγεθος του τρένου και το πρόσθετο βάρος από τις θωρακισμένες ενισχύσεις διατηρούν τη μέση ταχύτητά του σε 60 χλμ./ώρα, δίνοντας στον Κιμ άφθονο χρόνο να αποφασίσει τι θέλει ως αντάλλαγμα για τα βορειοκορεατικά βλήματα πυροβολικού και τους αντιαρματικούς πυραύλους που έχουν τραβήξει το βλέμμα του Κρεμλίνου.
Ωστόσο, ο Κιμ δεν είναι ο μόνος αξιωματούχος που έχει ταξιδέψει στο εξωτερικό από τη Βόρεια Κορέα με τρένο. Το 2021 μια ομάδα Ρώσων διπλωματών και οι οικογένειές τους ταξίδεψαν στην πατρίδα τους με χειροκίνητο σιδηροδρομικό τρόλεϊ.