Ο Mασκ είναι ένας από τους ευνοημένους των δασμών του Τραμπ στα αυτοκίνητα -Τι ισχύει για την Tesla - iefimerida.gr

Ο Mασκ είναι ένας από τους ευνοημένους των δασμών του Τραμπ στα αυτοκίνητα -Τι ισχύει για την Tesla

Ντόναλντ Τραμπ και Έλον Μασκ μέσα σε Tesla
Ντόναλντ Τραμπ και Έλον Μασκ μέσα σε Tesla -Φωτογραφία: AP
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:
ΑΛΕΞΗΣ ΠΑΝΟΥΣΗΣ

Κάποιοι δεν θα βγουν χαμένοι με τους δασμούς που ανακοίνωσε ο Ντόναλντ Τραμπ στα αυτοκίνητα που δεν κατασκευάζονται στις ΗΠΑ, με την Tesla του Έλον Μασκ να είναι μεταξύ των λιγότερο εκτεθειμένων.

Οι νέοι δασμοί 25% στις εισαγωγές αυτοκινήτων και εξαρτημάτων, που σχεδιάζει να επιβάλει ο Ντόναλντ Τραμπ, αναμένεται να πλήξουν μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως και να αυξήσουν τις τιμές για τους Αμερικανούς καταναλωτές, επισημαίνει το Bloomberg ύστερα από την ανακοίνωση του προέδρου των ΗΠΑ που προκάλεσε σοκ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, η Tesla Inc. του Έλον Μασκ θα είναι από τις λιγότερο επηρεασμένες εταιρείες, καθώς όλα τα οχήματά της για την αμερικανική αγορά κατασκευάζονται στις ΗΠΑ. Αντίθετα, μεγάλες εταιρείες όπως η Hyundai, η Volkswagen και η General Motors θα υποστούν σημαντική οικονομική πίεση λόγω των νέων δασμών. Aυτό θα μπορούσε να έχει μακροπρόθεσμα οφέλη για την Tesla.

H Tesla του Μασκ είναι η «λιγότερο εκτεθειμένη»

Σύμφωνα με τον αναλυτή της CFRA Research, Γκάρετ Νέλσον, η Tesla είναι η «λιγότερο εκτεθειμένη» στις επιπτώσεις των δασμών χάρη στις εγχώριες παραγωγικές της εγκαταστάσεις αλλά θα υποστεί και αυτή συνέπειες. Η ίδια η εταιρεία βέβαια τόνισε μέσω ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι τα αυτοκίνητά της είναι τα «πιο αμερικανικής κατασκευής» στην αγορά. Αντίστοιχα, η Ford Motor Co., η οποία παράγει περίπου το 80% των αυτοκινήτων της στις ΗΠΑ, αναμένεται να αντιμετωπίσει μικρότερο αντίκτυπο σε σχέση με τους ανταγωνιστές της, αν και ούτε εκείνη θα μείνει ανεπηρέαστη.

Οι νέοι δασμοί 25% θα ισχύουν για όλα τα εισαγόμενα επιβατικά οχήματα, ελαφρά φορτηγά και βασικά εξαρτήματα, όπως κινητήρες, κιβώτια ταχυτήτων και ηλεκτρικά μέρη, επιπλέον των ήδη υπαρχόντων δασμών. Οι εισαγωγές από τον Καναδά και το Μεξικό που συμμορφώνονται με τη συμφωνία ελεύθερου εμπορίου θα εξαιρούνται αρχικά, δίνοντας στους γείτονες των ΗΠΑ περιθώριο να αντιδράσουν, σημειώνει το δημοσίευμα.

Παρόλα αυτά, η απόφαση αυτή συνιστά επίθεση στη συμφωνία ελεύθερου εμπορίου της Βόρειας Αμερικής, την οποία ο ίδιος ο Τραμπ είχε επαναδιαπραγματευτεί κατά την πρώτη του θητεία. Ο Καναδός πρωθυπουργός Μαρκ Κάρνεϊ χαρακτήρισε τους νέους δασμούς ως «άμεση επίθεση» στη συμφωνία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες που στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό στις εισαγωγές θα δεχτούν το μεγαλύτερο πλήγμα. Η Hyundai και η θυγατρική της Kia εισήγαγαν το 2024 περισσότερα από ένα εκατομμύριο οχήματα στις ΗΠΑ, ποσότητα που αντιπροσώπευε πάνω από το 50% των πωλήσεών τους στη χώρα. Παρόλο που οι δύο εταιρείες διαθέτουν εργοστάσια στις ΗΠΑ, οι νέοι δασμοί θα μπορούσαν να τους κοστίσουν έως και 7 δισ. δολάρια ετησίως, ποσό που αντιστοιχεί στο 40% των συνολικών λειτουργικών κερδών τους. Η Hyundai δήλωσε ότι παραμένει προσηλωμένη στην ανάπτυξη της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας μέσω τοπικής παραγωγής και καινοτομίας.

Η Toyota, αν και διαθέτει τέσσερα εργοστάσια συναρμολόγησης στις ΗΠΑ, εξακολουθεί να εισάγει περίπου το 50% των αυτοκινήτων που πουλά στη χώρα. Οι δασμοί θα μπορούσαν να μειώσουν τα λειτουργικά της κέρδη για το οικονομικό έτος 2026 κατά 6%, σύμφωνα με την Goldman Sachs. Η Nissan, που ήδη αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες, ενδέχεται να υποστεί μείωση κερδών έως και 56%, ενώ η Subaru εκτιμάται ότι θα δει τα κέρδη της να μειώνονται κατά 23%.

Τι ισχύει για τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες

Οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες επίσης δεν θα μείνουν ανεπηρέαστες. Η General Motors εισάγει μοντέλα όπως το Chevrolet Trax από τη Νότια Κορέα, το Equinox και το Blazer από το Μεξικό, καθώς και φορτηγά από τον Καναδά. Το 2024, η GM πούλησε περισσότερα από 200.000 οχήματα από κάθε μία από αυτές τις κατηγορίες, τα οποία είναι από τα πιο προσιτά της μοντέλα. Αντίστοιχα, η Stellantis κατασκευάζει τα Jeep Compass και Wagoneer στο Μεξικό, ενώ εισάγει τα Chrysler Pacifica από τον Καναδά και τα Dodge Hornet από την Ιταλία.

Ακόμη και η Ford, παρά την εγχώρια παραγωγή της, θα επηρεαστεί λόγω του γεγονότος ότι κατασκευάζει το δημοφιλές pickup Maverick, το Bronco Sport και το ηλεκτρικό Mustang Mach-E στο Μεξικό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Tesla, αν και είναι καλύτερα προστατευμένη από τους νέους δασμούς, δεν θα περάσει εντελώς αλώβητη. Σύμφωνα με τον Έλον Μασκ, οι δασμοί θα έχουν «σημαντικό» αντίκτυπο στην εταιρεία, κυρίως λόγω των εισαγόμενων ανταλλακτικών που χρησιμοποιεί. Ανάλογα με το μοντέλο, 60%-75% των εξαρτημάτων της Tesla κατασκευάζονται στις ΗΠΑ, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των υπολοίπων προέρχεται από το Μεξικό. Ωστόσο, η ακριβής αξία των εισαγόμενων ανταλλακτικών δεν είναι σαφής, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να εκτιμηθεί ακριβώς ο οικονομικός αντίκτυπος στην εταιρεία.

Η εκτίμηση του Bloomberg για τους δασμούς του Τραμπ

Η κίνηση του Τραμπ να επιβάλει δασμούς στις εισαγωγές αυτοκινήτων αναμένεται να αυξήσει τις τιμές για τους Αμερικανούς καταναλωτές και να περιορίσει τις επιλογές τους. Σύμφωνα με τον Σαμ Φιοράνι αντιπρόεδρο της AutoForecast Solutions, «οι καταναλωτές θα είναι χαμένοι, επειδή θα έχουν μειωμένες επιλογές και υψηλότερες τιμές».

Η επιβολή αυτών των δασμών αποτελεί μια στρατηγική του Τραμπ για να ενισχύσει την εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία και να μειώσει την εξάρτηση των ΗΠΑ από τις εισαγωγές. Ωστόσο, πολλές εταιρείες ενδέχεται να αντιδράσουν, αναζητώντας τρόπους για να ελαχιστοποιήσουν τις επιπτώσεις, είτε μεταφέροντας περισσότερη παραγωγή στις ΗΠΑ είτε απορροφώντας ένα μέρος του κόστους αντί να το μετακυλήσουν στους καταναλωτές.

Οι συνέπειες αυτών των δασμών θα εξαρτηθούν από το πώς θα αντιδράσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι εμπορικοί εταίροι των ΗΠΑ. Παρότι η Tesla φαίνεται να βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση, συνολικά η κίνηση αυτή ενδέχεται να διαταράξει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, αυξάνοντας τις τιμές και δημιουργώντας αβεβαιότητα στην αγορά, καταλήγει το Bloomberg.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ