Εργαζόμενοι της Amazon έμαθαν ότι απολύθηκαν μέσω email και όχι μέσω προσωπικής συνάντησης με τους διευθυντές ή το τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού.
Ειδικότερα, οι εργαζόμενοι ειδοποιήθηκαν ατομικά μόνο μέσω email και όχι με προσωπικές συναντήσεις με τους αντίστοιχους διευθυντές τους ή με το προσωπικό ανθρώπινου δυναμικού, σύμφωνα με πέντε άτομα που μίλησαν στο Insider. Ορισμένοι είδαν την πρόσβασή τους στους υπολογιστές εργασίας να διακόπτονται αμέσως μετά τη λήψη του email της απόλυσης. «Όλοι είναι αρκετά αναστατωμένοι», είπε ένας από τους ανθρώπους στο ίδιο μέσο. «Μόλις σήμερα ξυπνήσαμε με ένα email».
Οι απολύσεις της Amazon θα επηρεάσουν χιλιάδες άτομα
Ο εκπρόσωπος της Amazon αρνήθηκε να σχολιάσει. Η ηγεσία της Amazon ανακοίνωσε το προηγούμενο διάστημα απολύσεις, οι οποίες θα επηρεάσουν πάνω από 18.000 άτομα, αλλά δεν υπήρξαν μεμονωμένες προειδοποιήσεις.
Η επικεφαλής του τμήματος ανθρώπινου δυναμικού της Amazon, Μπεθ Γκαλέτι, δήλωσε στους εργαζόμενους την Τετάρτη (18/1) ότι όσοι επηρεάζονται, θα έχουν σύντομα συναντήσεις με τους επικεφαλής τους, όπως είχε ήδη αναφέρει το Insider.
Η ασάφεια αυτή εντείνει την ανησυχία που νιώθουν οι εργαζόμενοι για τις απολύσεις. Ορισμένοι απολυμένοι υπάλληλοι έχουν καταφύγει σε εσωτερικά κανάλια Slack για να μοιραστούν τα επίπεδα εργασίας τους και τα ονόματα των ομάδων τους, σε μια προσπάθεια να βοηθήσουν στη σύνταξη μιας λίστας των ομάδων που επηρεάζονται από τις περικοπές θέσεων εργασίας της Τετάρτης, όπως ανέφερε το ίδιο μέσο.
Σε ένα από τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έλαβε ένας απολυμένος υπάλληλος, το οποίο περιήλθε στην κατοχή του Insider, η Γκαλέτι ανέφερε ότι οι εργαζόμενοι δεν έχουν πλέον θέση στην Amazon. «Δυστυχώς, ο ρόλος σας έχει εξαλειφθεί», έγραψε η Γκαλέτι και συνέχισε: «Δεν είστε πλέον υποχρεωμένοι να εκτελείτε οποιαδήποτε εργασία για λογαριασμό της Amazon από τώρα και στο εξής».
Τι αναφέρει το email απόλυσης της Amazon
Η Amazon έστειλε το ακόλουθο email στους απολυμένους εργαζομένους της:
«Θέμα: Σημαντικές πληροφορίες σχετικά με το ρόλο σας
Σήμερα κάνουμε το πολύ δύσκολο βήμα της μείωσης των θέσεως εργασίας σε αρκετές από τις επιχειρήσεις μας. Δυστυχώς, η θέσης σας στην επιχείρηση έχει καταργηθεί.
Η απόφαση αυτή δεν ελήφθη ελαφρά τη καρδία και δεσμευόμαστε να παρέχουμε υποστήριξη για να διευκολύνουμε τη μετάβαση από την Amazon, συμπεριλαμβανομένης της αποζημίωσης απολύσεως, των μεταβατικών παροχών που ισχύουν ανά χώρα και των εξωτερικών υπηρεσιών εύρεσης εργασίας.
Πιθανότατα έχετε πολλές ερωτήσεις και είμαστε εδώ για να τις απαντήσουμε. Προσφέρουμε ενημερωτικές συνεδρίες για τις ΗΠΑ, τον Καναδά και την Κόστα Ρίκα, στις οποίες θα εξετάσουμε τις λεπτομέρειες που σχετίζονται με τη σημερινή ανακοίνωση.
Παρακαλούμε δείτε παρακάτω τις λεπτομέρειες των συναντήσεων. Θα λάβετε επίσης πρόσκληση για μια προσωπική συζήτηση με τους υπεύθυνούς σας, ώστε να έχετε την ευκαιρία να συζητήσετε τις λεπτομέρειες της μετάβασής σας και πώς μπορούμε να σας υποστηρίξουμε καλύτερα.
Κατά τη διάρκεια αυτής της μεταβατικής περιόδου, ο κύριος τρόπος επικοινωνίας μας θα είναι μέσω email στη συσκευή σας που δεν ανήκει στην Amazon. Είναι σημαντικό ότι η πρόσβαση στον φορητό σας υπολογιστή Amazon θα περιοριστεί αργότερα σήμερα (19/1), γι' αυτό παρακαλούμε να αφιερώσετε τώρα χρόνο για να προσθέσετε το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο Amazon στην προσωπική σας συσκευή που δεν είναι Amazon, καθώς και τις εφαρμογές Chime και AtoZ για εύκολη πρόσβαση σε σημαντικές πληροφορίες και πόρους.
Η πρόσβαση στο email, τις εφαρμογές Chime και AtoZ θα είναι διαθέσιμη στη μη-Amazon συσκευή σας καθ' όλη τη διάρκεια της υπόλοιπης θητείας σας. Μπορείτε να κατεβάσετε την εφαρμογή AtoZ στο κινητό σας μέσω των καταστημάτων εφαρμογών της Apple και της Google ή στον προσωπικό σας φορητό υπολογιστή.
Δεν υποχρεούστε πλέον να εκτελείτε οποιαδήποτε εργασία για λογαριασμό της Amazon, με άμεση ισχύ, και θα λάβετε τις πλήρεις αποδοχές και παροχές σας για τις επόμενες 60 ημέρες (90 ημέρες στην πολιτεία της Νέας Υόρκης), καθώς και ένα πρόσθετο πακέτο αποζημίωσης.
Ορισμένες από τις πιο σημαντικές συχνές ερωτήσεις περιλαμβάνονται παρακάτω, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου ανάκτησης τυχόν προσωπικών αντικειμένων από το χώρο εργασίας σας και του τρόπου επιστροφής του εξοπλισμού που σας έχει παραχωρηθεί από την Amazon, ενώ ένας πιο πλήρης κατάλογος είναι διαθέσιμος στο κέντρο πόρων για τους εργαζόμενους στο AtoZ, όπου θα βρείτε επίσης σημαντικές πληροφορίες.
Είμαστε εδώ για να σας υποστηρίξουμε. Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε με το My HR για ερωτήσεις και να θυμάστε ότι μπορείτε να απευθυνθείτε στην Πύλη Υποστήριξης Εργαζομένων (EAP), για δωρεάν και εμπιστευτική βοήθεια 24 ώρες το 24ωρο.
Σας ευχαριστώ,
Μπεθ Γκαλέτι
SVP, Εμπειρία Ανθρώπων & Τεχνολογία».