Η γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωσε σήμερα την κατασκευή, σε συνεργασία και με τη γαλλική εταιρεία Engie, ενός πέμπτου πλωτού σταθμού υγροποιημένου αερίου (LNG), καθώς το Βερολίνο προσπαθεί να περιορίσει την εξάρτησή του από το ρωσικό φυσικό αέριο.
Ο νέος τερματικός σταθμός θα είναι χωρητικότητας τουλάχιστον 5 δισ. κυβικών μέτρων και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2023, όπως ανέφερε το υπουργείο Οικονομίας, ενώ θα κατασκευαστεί από μια κοινοπραξία στην οποία μετέχουν η γαλλική Engie, η βελγική TES και η γερμανική EON.
Τον χειμώνα σε λειτουργία οι δύο πρώτοι πλωτοί σταθμοί υγροποιημένου αερίου της Γερμανίας
Ο Πλωτός Σταθμός Αποθήκευσης και Αεριοποίησης (FSRU), που θα εκμισθώσει η γερμανική κυβέρνηση, θα εγκατασταθεί στο λιμάνι Βιλχεμσχάφεν, στη Βόρεια Θάλασσα. Ένας παρόμοιος σταθμός θα τεθεί σε λειτουργία στην ίδια περιοχή φέτος τον χειμώνα.
«Περιορίζουμε την εξάρτηση από το ρωσικό φυσικό αέριο, κατασκευάζοντας γρήγορα νέες υποδομές», εξήγησε ο υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε.
Αυτό είναι το πέμπτο σχέδιο εγκατάστασης πλωτού σταθμού που ανακοινώνει η γερμανική κυβέρνηση μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, στα τέλη Φεβρουαρίου, ενώ ιδιωτικές εταιρείες προωθούν δύο άλλα, παρόμοια σχέδια.
Οι δύο πρώτοι σταθμοί θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους τον Δεκέμβριο.
Οι προσπάθειες αυτές «θα μας επιτρέψουν, αν όλα πάνε καλά (…), να περάσουμε τον χειμώνα χωρίς πολλές αναταράξεις, όμως μην κάνετε λάθος (…), υπάρχει ακόμη μεγάλη ανάγκη να εξοικονομήσουμε ποσότητες αερίου», πρόσθεσε ο υπουργός.
Σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η Γερμανία δεν διέθετε μέχρι τώρα κανέναν σταθμό επαναεριοποίησης του υγροποιημένου φυσικού αερίου, ούτε στην ξηρά ούτε στη θάλασσα.
Οι νέοι σταθμοί θα επιτρέψουν στη χώρα να διαφοροποιήσει τους προμηθευτές της, αυξάνοντας τις εισαγωγές από τις ΗΠΑ, το Κατάρ ή ακόμη και τον Καναδά.